1. 3. 2012

Komentované herné správy - 2.3.12

"Fox engine - kvíz." MGS 4 ma svojou technickou kvalitou nepríjemne šokoval. Hnusná grafika, textúry, svetlo. PS2 hra prehnaná skrze emulátor. Biedne rozlíšenie, neexistujúci streaming, stupídna priebežná inštalácia a 20fps čakalo za každým rohom. To bola daň za novú architektúru PS3ky a dev tím plný blbých japončíkov, ktorí nemali ani šajnu o práci s GPU shaders a modernými renderovacími postupmi. Fox engine vyzerá výborne, nepochybne bude hravo škalovateľný aj smerom nahor pre PS4. Tou grafikou sa však nenechajte príliš oklamať. Samozrejme, že na tom hravo urobíte FF movie v reálnom čase - sami si však položte otázku ako rýchlo dokážete zaplniť voľnú pamäť s použitím pomalého hardisku pri relatívnej malej pamäti.

Predstavte si scénu v kvalite CG filmu, prídete ku dverám, otvoríte ich a za nimi by malo byť iné rovnako detailné "niečo" o veľkosti 400 mega nových dát. Nemožné z BD, nemožné z pomalého HDD, nezmysel na 2 gigovej pamäti. Na dvoch identických HW systémoch /CPU, GPU, mem/ v sandbox hre dosiahnem diametrálne odlišnú úroveň grafiky ak jeden z nich bude streamovať z 50 mega/sec HDD a druhý z 300mega/sec HDD. Mimochodom podobne ako fox engine /systém fyzikálne korektného-aproximovaného nasvietenia/ funguje aj Luminous od Square. A "star ocean engine" od Tri-Ace. Od začiatku volám celú túto prekliatu DVD generáciu konzol - prechodovou. Blbečkovia sa proste 5-6 rokov učili ako programovať multicore-multithread systémy. Na PS4 bude samozrejmosťou špičková grafika od prvého dňa, ale nebude to iba vďaka lepšiemu a novému DX11+ GPU ako si myslia PC warez zasrani.



pixel city

"Virtuálne mesto - pixel city za 50 hodín." Odporúčam vám tento seriál, kde sa krok po krok dozviete, ako si naprogramovať vlastné GTA mesto /skôr luxusný screen saver, než aplikačne herne/. Mimoriadne poučné, skutočne vám dobre radím - prebehnite si to. Dozviete sa veľa zaujimavého o filozofii tvorby jednoduchých modelov, textúr, randomizácii, optimalizácii, optimalizácii+, limitoch GPU a CPU, a fake efektoch. Pre netrpezlivých tu mám rovno odkaz pre stiahnutie zabaleného súboru o veľkosti 64 kilobajtov. Programček si vystačí aj so 6 rokov starým PC.




"Outerra." Do tretice všetko dobré. Ešte jeden spektakulárny engine /ehm, slovenská výroba, trápia sa s tým od roku 2008 /, ale nie z kategórie lacných nalakovaných hoven - úzkych chodbičiek alebo máp 15x15 metrov. Outerru sledujem od prvého dňa. Pred týždňom nás autori potešili stiahnuteľnou alfa verziou o veľkosti 220 mega /odporúčam dual core CPU a nejaké GPU s aspoň 512 mega vram, lepší je jeden gigabajt/. Program si môže doťahovať ďalšie relevantné dáta /detaily povrchu/ až do objemu 12 gigabajtov. Za to dostanete maličkosť - kompletne vymodelovanú celú matičku zem v kvalite xcrap koridorovky Alan Late. A to nie je všetko, lebo engine zvláda aj plynulý prechod do kozmu skrze atmosféru. Vivat sputnik. Mimochodom v deme sa môžte povoziť aj na veľkej "Tatrovke T813". Ak máte chuť - finančne prispejte, je tu projekt pár nadšencov /v plnej verzii dostanete aj lietadlo, koptéru/. Engine umožňuje import google dát /mapy/, sandbox editor a more ďalších vychytávok. Program je dosť nenažratý na voľnú pamäť a kvalitu streamingu dát, čím sa dostávame opäť na začiatok, vlastne koniec príspevku o fox engine. PS4 s rýchlym SDD hadrom a veľa RAM /4 giga+/ sa hodí aj na takéto chuťovky.