12. 2. 2011

RPG šachy

Veľmi chytľavá, veľmi dobrá, a ťažká. Desktop Dungeons /zatiaľ freeware, 4.3 mega download/. Progresívne a rafinovane rastúca obtiažnosť v priebehu samotnej hry. Challenging je to správne anglické slovo. Zaroveň vám základný herný design ju umožňuje použiť na "rýchlu" zábavku do 10-30 minút /jeden level, easy obtiažnosť/ ak dostanete chuť na nejaké dobré RPG v tmavých kobkách. Nejde o živelnú záležitosť, ale vskutku o vyzretú, taktickú hru, kde sa vo finálnej tretine každej mapy pri obmedzených zdrojoch budete krútiť ako červík na háčiku. Určite si pusťte tutorial.

Začínate v tme a postupne celý level odkrývate od páchnucej zberby. Každý krok na novom území vám obnoví malú časť zdravia a many. Kriticky dôležité. Na zemi nachádzate magické runy po padlých kúzelníkoch /je možné ich transformovať do navýšenia atribútov vášho avatara, dané kúzlo však bude navždy zničené/. Voľne pohodené HP/MP lahvičky sú vzácne, a pri kúpe drahé. Peňazí je len toľko, aby ste museli dobre rozmýšľať za čo ich dáte /amulet +25HP, alebo viac many pre kúzla/. Vždy vás čaká náhodne generované jedno-obrazovkové dungeon bludisko.



menu-odomykáme a warrior "Mighty joe" za sebou zanecháva iba mrtvoly v "tratolišti krve"

Hodnotí sa aj miera vašej "zbožnosti", ktorú potom pri modlitbe na oltárikoch pri zapálenej sviečke, investuje do prekliate dôležitých "perkov". Maximálny level, ktorý môžte dosiahnuť má hodnotu Lv 10 a identickú silu má vždy aj hlavný enemák na mape /až naňho natrafíte, hromovo sa vám ohlási/. NPC sa nehýbu, takže je možné sa príliš silným obludkám vyhnúť, blokujú však cestu na nové územie, takže skôr či neskôr ich budete musieť poraziť. Hra vám trochu pomôže prepočtom vášho útoku pred každým švihnutí meča, alebo po zaslaní fireballu /safe-dead-victory/. Nekonečná znovuhrateľnosť, a kopa odomykateľných povolaní, máp /zmena grafiky/, a výzviev. Online rebríčky.



moja úplne zdevastovaná postavička /žiadna mana, žiadne prachy a málo zdravia/ zasahuje posledný úder

Hra ma africké korene a beží na Unity engine so zámerom byť čo najviac kompatibilná s akoukoľvek platformou na trhu /čakám rýchly port finálneho komerčného buildu na iFuj a Android mobily, plus Steam a MAC/. Súčasná podoba hry má stále status - work in progress, v0.151 /viď aj nová grafika na ktorej sa teraz pracuje/. Trio vývojárov z južnej afriky z Quarter Circle Forward /lišiacky názov firmy/. Tiež sú fanúšikami Minecraftu. Hrajte, garantujem vám, že sa od toho neodlepíte aspoň tri partie v rade za sebou. Hint pre zakysnuvších - využite /aj keď sa vám zdá na prvý pohľad málo efektívna/ každú runu na doraz jej možnosti skôr než ju "transformujete". Hint 2 - veľmi dôležité, dobre si zvoľte svojho boha pri modlitebných plošinkách. Hint 3 - snažte sa preniesť aspon 25 zlatiek z predchádzajúcej mapy a šetrite každý krok po "novom území".