25. 9. 2009

EA, s-tsoo-koh

SONY insajder s nickom Super_Secret /a mnohými ďalšími/ si pár krát do roka zriadi konto na nejakom fóre a vysype zo seba kopu úplne presných informácii s veľkým predstihom pred odhalením danej udalosti. Naposledy to bolo veľmi detailne info o slim verzii PS3ky. Tá istá persona vzbudila veľký rozruch objasnením istých intímnych problémov počas vývoja XMB a jeho mnohopočetných funkcií. Napríklad veľmi žiadaný cross-game pokec /iná fáma - vraj online do mesiaca/, ktorý sa berie ako posledný veľký bod na zozname toho, čo by mala zjavne kvalitnejšia PSN ešte oproti platenej a inferiórnej službe LIVE .. vedieť.

"Tu je teda tá sľúbená pravda o Cross-game chate. A páčiť sa vám to nebude. Ako som už spomenul, pracuje sa na tom už dlhšiu dobu. Plánovali sme to dať do obehu ku okrúhlemu výročiu. Firmvér verzia 3.0, ak teda nezakopneme o nejaký mŕtvy koreň schovaný pod lístim. A naozaj sa to stalo, a ide opäť o tú istú starú pesničku. Čas na malú poučnú lekciu z histórie.

Pamätáte si na časy pred FW 2.40 - žiadne ingame XMB, custom soundtrack. Ani len netušíte, aké obrovské množštvo práce dá naprogramovať niečo tak retroaktívne, aby si to dotyčná, už vypustená hra vôbec uvedomila. Dokázali sme to, ale niekoľko výnimiek /black list/, to šťastie nemali. Vlastné hudby tam proste fungovať nebudú, 95% zvyšku pelotónu však šliapalo bezchybne. Prečo teda dnes táto funkcia nefunguje defaultne a bezstarostne aspoň v tej väčšine ? Nie ja za tým Microsoft a jeho patenty, ako sa niektorí mylne domnievajú. Ide o inú veľkú spoločnosť. Bohužiaľ, jedna z ich hier bola práve na tej našej čiernej listine. Vôbec sa im nepáčilo, keď zistili, že po FW 2.40 by sa ich hra stala menejcenným nemým kriplom Protestovali vehementne, až do agresívnych vyhrážok, že skončia s podporou pre PS3 platformu.

Čo sme teda mohli robiť ? Problém ich úboho naprogramovanej hry sa nedal nijakým trikom obísť. Vtedy došlo ku bolestnému rozhodnutiu namiesto defaultnej prítomnosti tejto funkcie ju zmeniť na voliteľne nepovinnú. Samozrejmu väčšina vývojarov ju dnes bohorovne ignoruje. Je navyše vysoko nepravdepodobné, že ju vôbec niekedy ako povinnú na PS3ke uvidíte. A čo to má spoločné s cross game chatom ? Môžte hádať.

Našli sme zasa niekoľko titulov, ktoré pri jej zapnutú natvrdo havarovali. Správne, aj v hrách od vyššie nemenovanej firmy. Stáli sme teda na križovatke. Ak táto funkcia nebude všadeprítomná, ale funkčná len niekde a niekdy. Skončí to ako pri tom fiasku s vlastnými hudbami. Takže sa snažíme zneužiť každú špinavú kľučku v OS systéme, aby nám to nejak rozumne fungovalo u všetkých hier. Možno nám to nevýjde, snáď to bude hotové do FW 3.1, možno FW 4.0, alebo nikdy."

Pochopiteľne SONY a nemenovaná firma to celé okamžite a v celom rozsahu popreli.