21. 9. 2009

Ako z hovna urobiť bič

Krátky výcuc dvoch pohľadov na jednu hru. Príklad degenerovane nedôveryhodného hodnotenia. Herná žurnalistika v septiku. Odporúčam si prečítať obidva kompletné recenzie. V ringu stoja Worthplaying - podmazané, zaujaté, halucinujúce RROD špiny a Arstechnica - skutočne objektívny pohľad na veľmi rachitický datadisk, ktorý sa tvári ako plná hra.

Worthplaying : Pôsobivý produkt dokončený iba za 14 mesiacov, ktorý pritom začal ako obyčajný datadisk. Dnes obsahuje toľko herného vyžitia, ako tituly vyvíjané dvakrát tak dlho, a pritom nemáte pocit, že sa niečo zanedbalo. Aj bez Master Chiefa je príbeh zaujímavý, hrateľnosť stále osviežujúca. Nové inovativné hudobné riešenie, ktoré namiesto neustáleho boombastického bubnovania a chorálov sa viac spolieha na subtílnejšie ozvučenie a väčšiu variabilitu nástrojov. Výrazne vylepšená AI, ktorá dá na frak tej v poslednom diely. Grafika síce pri porovnaní s najnovšími hrámi ako COD: Warfare 2 už vykazuje isté známky stárnutie a často aj zubatú hranu /pozn. joe, čuráci porovnávajú jeden sub HD 600p engine s druhým - vychádzajúcim ešte z Kvejka/, ale nie je to nič, čo by vás rušilo počas hrania. Jediným skutočným negatívom, ktoré sme našli je trestuhodne sprzené ovládanie buginy. Story kampaň sme na obtiažnosti Heoroic prešli za 9.5 hodiny, čo je chvályhodná dĺžka. Nový kooperačný MP mód Firefight sa iste stane veľmi obľúbeným /pozn. joe, štyria hráči versus nekonečný počet utočiacich vĺn CPU AI nepriateľov/. Druhé DVD obsahuje celý HALO3 MP engine a kopu máp a addonov. Cena 60 USD za tento balík je adekvátna.

Halo 3: ODST síce začalo ako odstrčený ľavoboček, finálna hra je však veľmi vydarenou kombináciou dobre designovaných levelov, solídneho príbehu, chytľavého MP, špičkového nahovorenia. Hra je nielen lepšia, ako HALO3, ide o vôbec najlepší HALO titul všetkých čias.

Score: 9.5/10




Arstechnica : Halo 3 ODST začalo svoj život ako expanzia ku HALO3. Podľa našich skúsenosti založených na hraní predajnej verzie si ani iné označenie nezaslúži, a cenu 60 USD už vonkoncom nie. Hra je katostrofálne designovaná a odfláknutá. HUB koncept a chudokrvne hlúpe blúdenie po pustoprázdom meste. Nudné hľadanie artefaktov, ktoré spustia ďalšiu primitívne ducha prázdnu misiu. Bežné prestrelky a jazdenie na bugine. Misie sú veľmi lineárne a veľmi krátke, často zrecyklované z minulých dielov. Umelé naťahovanie dĺžky skrze hľadanie audio pások posúvajúcich dej vpred. Bez toho by sa celá hra dala prejsť na bežnej obtiažnosti do štyroch hodín. V kooperácii s vašim kamarátom za tri !! V štýle starých HALO, kde sa sekala jedna misia za druhou by to bola sranda na jedno posedenie. Hra síce má v názve OSDT skryté zoskoky "Orbital Drop" z obežnej dráhy. Je to však iba efekt bez reálneho herného významu. Hudba je ďalšia smutná kapitola. Saxofónové sóla ako z lacného pornofilmu, jeden z najotrasnejších a zvracanie spôsobujúci gitarový grif, ktorý sme kedy v hre počuli. Hudba v tejto hre je mímo mísu, a vašu akciu skôr zosmiešnuje ako heroizuje. Kooperatívne kampaň je zjavne nasilu prilepená na hlavnú singel story kampaň a komicky deformuje príbeh, postavy a samotné enginovky.

Grafika a technológia bola už v čase HALO3 na zaplakanie, dnes ju treba iba poľutovať. Modely sú hranaté ako trojuholnikovíte prsia prvej 3D Lary Croft. Ženy v ODST sa pyšnia masívnymi buldočími čelusťami. Často narazíte na "kvalitné" postavy vytvorené asi počúranými sedemročnými deťami. Kooperatívny mód Firefight znefunkčnený chýbajúcim matchmakingom. Celé časti hry sú iba stereotypne sa opakujúce tie isté miestnosti a koridory. Za tú cenu, ktorú ste zaplatili dostanete hanebne málo herného nového obsahu.

Score: nekupovať, požičať tj. max. 7/10 - ars hry číslom nehodnotí.