28. 2. 2009

Hrad na kopci

Presne pred rokom som písal tento článok o horúčkovito prebiehajúcej práci na natívnom vývojovom prostredí pre CELL procesor. Dnes môžme povedať zbohom dočasnej GCC klasike /GNU C Compiler/. SN system po mnohých mesiacoch ponúka na GTMF 2009 /japonská middleware expo/ svoj finálny produkt vo verzii v2.50. Jasne efektívnejší, ponúkajúci rýchlejšiu kompiláciu, menší výsledný kód, viac frejmov za sekundu. Ide o vysoko optimalizované riešenie pre centrálnu jadrovú PPE jednotku. Ani gigantický výkon ukrytý v siedmych SPE neostal ladom skladom. Je vedeckým overeným faktom, že drvivá vačšina dnešných kóderov nedosahuje ani úroveň slabého priemeru. Perly sviniam hodené. Tá šikovnejšia menšina, teda musí tým hlupákom nejako pomôcť.

SCE /SONY COMPUTER ENTERTAINMENT/, preto do najnovšieho CELL SDK, a super výkonných EDGE knižníc zahrnula množstvo predžutého materiálu. Podporu pre deferred rendering /KZ2, LBP, čiastočne Resistance 2, Uncharted/, pokročilé SPE shadery a manipuláciu s vertexami polygónov /AO, DOF - depth of field, fur, animácia, shadow mapy - tiene/, procedurálne techniky bežiace v reálnom čase /generovanie geometrie, ošetrenie jednotlivých LOD - úroveň detailu/, vlastná SONY fyzika /vehikle, soft bodies -organické látky, šaty/, AI akcelerácia. Ak chcete niečo radikálnejšie - kompletné nahradenie výkonovo náročných Unreal engine knižníc tými SPE optimalizovanými. Predvádzané bolo všehovoriace Unreal Engine 3 Destruction Demo. Ale aj interfejs vašej hry ovladaný štýlom Minority Report, rozoznávanie základnej mimiky. Pripojenie PS3 EYE je povinnosťou, samozrejme.



najlepšia grafika na konzolách za rok 2008

Nie je možné ľudí bez talentu prinútiť robiť hrateľne dobré hry. Faktor, ktorý sa, ale ovplyvniť dá je technická úroveň hier. Je milé, že sa pripravovaný Uncharted 2 stane neprekonateľným grafickým štandardom v kategórii "lara croft" hier, tak ako dnes tento primát drží prvý diel. Hore uvedené, však má pomôcť hlavne tým "ostatným", a third party tímom aspoň zmenšiť ten desivý odstup. Nečakám totiž, že v čase krízy budú posielať svojich ľudí na školenia pre špičkovú CELL architektúru. Ako jeden z nich povedal: "rád programujem na Xcrape, je to také blbé jednoduché PC". Všetky relevantné slajdy z GTMF 09 nájdete tu.