17. 2. 2009

Hry stále nie sú umením

Middlesex, ak ma pamäť neklame, Sherlock Holmes tam riešil prípad Muža s pokrivenou perou a bola to aj jeho obľúbené dovolenkové miesto. Sídli tam aj firma Leading Light Conceptual Design ltd. Vedie ju ex člen Lionheadu, bývalý vedúci ich art sekcie - Christian Bravery. Ako im pracovná náplň velí, načmárali jeden obrázok, o ktorom sa šušká, že má stáť za ďalšou PS3 exkluzívnou hrou - Titan od vývojárov zo skupiny Storm. Fáma sem, fáma tam, Storm nepoznám. Oplatí sa však skočiť na stránku Leading Lightu. Odporúčam si pomaly pozrieť napríklad celé ich Services portofolio. Určite tam nájdete budúce, minulé, a aj zopár umŕtvených herných projektov.




Po tomto presladenom cukríku trochu satanistického Wayne Barlowa, ktorý zastrešuje inú hru. Herne pôjde o bohapustú kópiu slovútneho God of War - menom Danteho Inferno od EA. Nie sú dostupné žiadne herné obrázky, po kliknutí na tento link však pochopíte, že sugestívnejšiu podobu pekla /deviatich predpeklí/ od novodobého umelca ste v živote nevideli.



vybral som ten najkonzervatívnejší výjav

Paradoxne si môžme iba "zbožne" želať, aby niekto k tomu výbuchu fantázie a imaginácie dokázal prilepiť fascinujúcu legendu, príbeh, hnijúce komplexné podhubie, vzťahy a "postavy". Zachytiť desivú silu padlých anjeloch, ich starobylosť, inakosť, neodvratnosť osudu a utrpenie duší týraných za ich hriechy. Ale to by asi chcelo zmenu žánru, a mať pred sebou ako vodítko starú adventúrku - I have no mouth I and must scream.