18. 2. 2009

Who ya gonna call?

Design, Innovate, Communicate, Entertain - DICE 2009. Vybrali si chlapci pekné miesto na túto slezinu. Red Rock kasíno, luxusný hotelový rezort v Las Vegas. Prehrabávam sa v menách zúčastnených celebrít : Todd Howard /Fallout 3/, Jun Takeuchi /Resi, Onimusha/, David Perry /Earthworm Jim, MDK/ a kopa ďalších. Inak prednášky už bežia, koná sa to práve v týchto dňoch 17-19 februára. Jedna postavičku však z toho davu vytiahnem - Mark Randel. Ešte vás trochu ponaťahujem. Jeho firma bude sponzorovať aj vývojársku konferenciu GDC 2009 o mesiac neskôr.

Mark, aby som šetril váš čas, stojí ako hlavný programátor za skutočne legendárnou hrou Terminal Velocity z roku 1995 /video verne zachytáva plynulosť hry na vtedy "bežnej" 486ke/. A tá dokázala už v tom praveku predať viac ako jeden milión kópii. Len tak medzi rečou naprogramoval aj základ hry Microsoft Flight Simulator. Na DICE ide propagovať jednak svoju firmu Terminal Reality, druhak svoj fungel nový multiplatformový INFERNAL engine. Poctivo som si naštudoval všetky dostupné informácie z ich stránky /pozrite si aspoň toto pdfko/.

Na rovinu vám poviem, že ide o skutočne filigránsky prepracované komplexné vývojové prostredie, ktoré okrem grafiky, manažuju aj ich vlastné riešenie pre fyziku, audio, programovací script jazyk - Dante atď atď. Od základu navrhnutý pre multiprocesorové systémy, kvalitný streaming geometrie a textúr, škálovateľný až niekde ku PSP, alebo Wii. Mark je macher. Zastaralý, a umelo pri živote udržiavaný Unreal 3.5 pri ňom vyzerá ako hnijúci zombík. A kde ho uvidíte v hernej praxi ? Napríklad v niečom od ATARI.