4. 3. 2009

Shangri-La

Výcuc z mojich mini článkov za rok 2008. Numerical Design Limited, a ich engine Gamebryo. Emergent Game Technologies kúpili NDL. Gamebryo sa vypracovalo /Oblivion, Fallout 3, Bully/, a je dnes pomaly rovnako často používanou platformou ako svojho času Renderware /GTA, Black, Burnout/. V roku 2008 pracujú v EGT na optimalizovanej podpore pre multithread-multicore systémy. Technológia Floodgate. Čo ďalej ?



Zárodok, potopa, svetelná rýchlosť. Lightspeed. Na GDC 2009 chcú o dvadsať dní predstaviť túto svoju revolučnú nadstavbu pre svoj enginu. Umožňujúcu v reálnom čase - parametrické ladenie, vývoj, manipuláciu s hernými asetmi, prototypové štúdie na štyroch platformách Xblock 360, PS3, Wii a PC. Super "API" s individuálne vyladeným floodgate. Ak to ešte niekomu nedošlo. Umožnuje to zrýchliť, a zlacniť výrobu hier. Dokonca bez asistencie obligátneho PC. Ako dobre vieme, žiadnu hru pre konzoly "nie je možné" zrealizovať, ak nemáte ten upotený kancelársky šmejd.

Takže, až nabudúce dostanete nejaký nápad, a budete ho chcieť predať EA, musíte urobiť toto. Za 18 hodín v Gamebryo-floodgate-lightspeede splácate svoj výtvor /príklad z praxe !!/. Elegantné funkčné demo. Ak projekt dostane zelenú, a vy prachy na účet, o 12 mesiacov tu máme bezbolestne ďalší klon Resi5. Hru, kde sa vám nejaká kakaová CPU čubka motá pod nohami, a počas behu je pištoľka nefunkčná, aby ste sa náhodou netrafili do vlastného kolena. A hej, zombíci tam budú lyžovať, a spievať vianočné koledy.

Celé toto žvatlanie však nie je iba o ďalšom engine. Ale o budúcom fenoméne. Univerzálny, mocný, božský engine. Použiteľný pre akýkoľvek herný žáner. Pružný, výkonný, ľahko sa prispôsobiaci majoritným platformám. Banálne jednoduchý cross-platform vývoj. Sen každého third-party vývojára. Teraz budem trochu predpovedať budúcnosť. V roku 2012 bude o miesto na olympe bojovať táto podarená dvojica - Unreal 4.0 a Gamebryo Warp.