17. 3. 2009

Deus na EX

Začalo to na playstation sajte psu.com ohlásením ďalšej údajne PS3 only hry. A jedným exkluzívnym obrázkom jašteričky čumiacej na vyprahlú púšť. Ide o tvora dokonale prispôsobeného prostrediu s chvostíkom v štýle - trhací kalendár. Sprievodná titulka: "nič nie je také, ako sa to zdá". Aha, takže asi nepôjde o Gekko FPS projekt. Neskôr pribudli ďalšie dva. Každý so zakódovaným odkazom. Voľný preklad : "prežiť - učiť sa - adaptovať, možnosti matky prírody bez hraníc, zvedavosť vládne svetu, svetová premiéra na GDC 2009, podpis .. Data-fly". V tej chvíli mi už bolo všetko jasné. Niekedy veľmi veľmi dávno v zime roku 2005 na IGN.com šanghajská firma ORiGO GAMES LTD na čele s Adamom McClardom propagovalo svoju hru s rovnomenným názvom: Data-Fly.



Nemajú za sebou nemá žiaden veľký herný titul, a pracuje v nej asi 50 duší. Vtedy to ešte ohlasovali, ako next gen titul pre PS3 aj Xcrap. Veľká chvála padala hlavne na adresu PS3, poznáte to .. ďaleko viac výkonu pre bombastickejšiu fyziku a hernú interakciu. O čo vlastne ide. Ste nanotechnologická AI entita so zelenými očami, dajme tomu ženského rodu. Vypadli ste z kontajnera a stojíte po kolená v piesku, do palice vám praží slnko, a máte jasnú direktívu. Nájsť svojho stvoriteľa. Krycie meno Azadeh, dobre stražený v podzemnom vojenskom komplexe. Zachranná akcia však narazí na problém už po prvých piatich minutách. Meškáte dobrých 20 rokov /detaily sú súčasťou príbehu/. Navyše o vás vedia, a "cieľ" sa pohybuje. Z jedného bunkru do druhého.

Mechanika hrateľnosti. Infiltrácia, stealth pohyb, frontálny útok. Masívna herná plocha, slobodný pohyb, a výber stratégie. Tajná zbraň - schopnosť napodobniť vzhľad, pohyb, funkciu živých, ale aj neživých objektov /morfovateľný Body Blade systém, niečo ako T1000/. Takmer bez obmedzení. Teraz nám už zostáva len čakať, a veriť.