6. 12. 2008

Spev sirény


"Niektoré 3rd party hry ako DIRT majú v PS3 verzii technicky fantastickú kvalitu zvukových efektov. Jeden z ich vývojárov o tom dosť obšírne hovoril v jednom intervijú."
- xyz hráč na nejakom fóre.

Tak si to nájdime a pozrime sa na to. Nebolo by to po prvýkrát, viď aj prípad DEAD SPACE. Táto stránka hier je inak detskými recezentami bohapusto ignorovaná. V móde sú dnes porovnávacie videá, kde sa hľadajú zmeny viditeľné iba pri zastavení pasky a po päťnásobnom zoome. Len pripomeniem, že DIRT na PS3ke bol lepší aj v plynulosti samotnej akcie. Technologická nadvláda SONY mašiny, ak nie je úmyselne sabotovaná, je nespochybniteľná.

Simon Goodwin, zvukový majster z Codemasters /DIRT/: "PS3 je tak pekelne výkonná. Máme k dispozícii desiatky gigaflops na každom zo siedmych jadier. Ako ušité pre nášu implementáciu priestorového zvukového Ambisonics systému /pozn. high-end plky, radšej neklikajte/. Používame kvalitné sample-rate konverzie, narozdiel od zašumeného LERP PC/XCRAP zvuku. Tiež pokročilé psychoakustické modely, viacnásobné filtre, početné reverb efekty a stačí na to aj jedno SPE jadro. PS3 má výkonu na rozdávanie. Máme šesť nezávislých reverb jednotiek bežiacich v PS3 verzii, ale iba dve v xšmejde. Sú tu zvukové odrazy nielen pri jazde v tunely, ale aj od okolitých objektov na tratí, a od iných vozidiel. HDMI 7.1 výstup nám dáva dokonalú kontrolu nad umiestnením zvuku v priestore, kde rátame aj spolujazdca čo vám hlási najbližšiu zatáčku."

A pokračuje ďalej. Toto bol iba ich prvý krok na kľukatej ceste za dokonalým zvukom. Hľadajú nových talentovaných progišov. Do budúcnosti sľubujú skutočne pokročilý rendering zvukového vlnenia skrze hernú mapu - na pravej next gen úrovni. Asi je jasné, na ktorej platforme to bude fungovať podľa ich predstáv.