15/12/08

Spartan - boh vojny

Všetci na internete sa cítia podlo oklamaní. SONY malo opäť hubu sľubov, ktoré nedokázalo splniť. Hypovalo trailer hry God of War 3 /720p, 1080p direct videá/, a grafika je pritom tak slabá. V skutočnosti SONY iba sucho ohlásilo kratučke videjko určené pre americkú show Spike TV /časť MTV Networks/. Celé to šialenstvo okolo bombastického vizuálu v skutočnosti rozpútal David Jaffe /viedol projekt God of War 1/, ktorý sa vybral na návštevu do Kalifornie na pobreží Tichého oceánu, konkrétne do Santa Moniky - miesta kde sedí na riti dev tím, čo maká na treťom diely. Videl tam istú časť hry, ktorá ho vyrajcovala ako býka červené gate. Následoval jeho povestný hodnotiaci monológ začínajúci slovami HOLY HOLY HOLY FUCKING HELL! Ďalej pokračuje rovnako FUCK expresívne - táto hra minimálne svojím fantastickým vizuálom v štýle oživlej olejovej maľby prinutí každého xbota konvertovať na pravú vieru. To čo videl bolo tak dobré, že grafika gears of joke 2 je pri tom iba kus sračky, atakďalej.



Zástupy hráčov aj chudákov s RRoD šmejdami teda dychtivo čakali, až tu slávu uvidia. Prd sa starali o to, že sám Jaffe dopredu povedal /to však už nikto nezachytil, joe áno/, že v Spikey show NEBUDE ukázané to čo videl ON. Podarilo sa mi dokonca najsť blog, kde jeho majiteľ tvrdil - mám kontakt na insajdera, ktorý videl minimálne toľko z hry ako sám Jaffe. Tiež je vo vývrtke - vizuál/animácia/dôraz na detaily hladko lepší ako v Gears of joke a Uncharted. Tvrdil, ale aj to, že v tej show bude dokopy 10 sekúnd ničoho, nemáme sa dopredu vzrušovať, nejaký súboj s pár zombíkmi, s jedným kyklopom a pár kozatými harpyjami. Naozaj nepôjde o nič extra. Pokojne som sa teda vyspal, a v deň D si to skoro ráno pozrel. Insajder mal úplnú pravdu. Po celý zvyšok dnešného dňa však stále sledujem tie rozrastajúce sa davy "oklamaných" sráčov. Insajder však nezostal iba pri hodnotení grafiky ..

Bolo mu povedané, že hra pobeží v režime 1080p/60 fps.Táto informácia sa však so značkou GoW3 ťahá už dlhšiu dobu, to keď Cory Barlog /šéfoval God of War 2/ povedal, že to v tomto hviezdnom rozlíšení a plynulosti určite na PS3ke pobeží. Hlavný šéfprogramátor Tim Moss /ex demo kóder ATARI ST/, ktorého nájdete pri všetkých troch dieloch GOW série, vtedy po anglicky prehodil : "Dlhujem mu jedno kopnutie do gulí .. ". Takže nakoľko sa toto stane realitou je otázne, 1080p/60 fps "fámu" však priamo nikdy nepoprel. Inak Tim je "60fps" fetišista, skutočná spička /exe súbor pre GOW1 ma iba 1.5 mega !!, level dáta zaberajú v pamäti 16 mega + streaming/. Niečo teda o efektívnom programovaní vie. Posledné PR info priamo od SONY hovorí o 400% zvýšení rozlíšenia textúr oproti poslednému PS2 dielu. Rýchla matematika. GoW2 sa ďalej ako ako na 256x256x4/8 bit textúry iste nedostal. Spikey trailer môže obsahovať iba tzv. low res texture placeholders rovnako ako Killzone 2 počas vývoja. Ešte jedna pikoška. Na GoW1 pracovalo dokopy 46 ľudí - 7 programátorov, 10 designérov, 22 art umelcov, traja zvukári, štyria v produkcii. Tim na svojom blogu pred rokom písal, že celá skupina kóderov a ďalších 30 ľudí z pôvodného tímu pracuje aj na trojke. Vieme, čo vytlačili z PS2 / 640x448 pixlov v "HD" móde, 60fps, fantastickú grafiku a hrateľnosť/. Chce to preto im trochu veriť.

Online špekulácie. Kratos tiež údajne NEBUDE jedinou hrateľnou postavou. Insajder tvrdí, že v hre budú minimálne tieto MP módy : gladiátor a kooperatívna parba. Skôr než mi položíte otázku, ako by to v story kampani fungovalo, sa sami seba spýtajte, či by to nešlo cestou, ktorú ukázalo Resistance 2 !! A ešte niečo - pred pol rokom ste mohli nájsť vypísaný inzerát - hľadáme borca na post "online gameplay programmer" pre GoW3 tím. Aby som to ešte viac poistil, sám Cory Barlog /GoW2/ povedal - hľadáme cestu ako v budúcnosti do hry dostať kooperatívny mulťák.

Zas sa málo venujem samotnej hrateľnosti, aj vo videu je však vidieť pár noviniek - Kratos behá po stenách ako Perský princ /súčasť komba ?, bežná fičura ?/, skáže z kyklopa do nebies a vešia sa po ftákoch /QTE ?/, používa háky aj na miestach /samotná NPC, kombo ?/, kde žiadny záchytný orb nie je. Herná mechanika bude zjavne komplexnejšia, a trochu prekopaná. Insajder hovorí, že áno. Bežný bojový stret sa bude tiež zjavne odohrávať na väčšej ploche, ako ukazujú maličkí kostlivci v pozadí, takže to vyzerá na taktickejšie boje a využívanie terénu. A viac už vlastne ani nie je čo dodať ku tejto pár sekundovej srande.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****