29. 12. 2008

Chromá Lara


"Jeden blbý xbot druhému - xšmejd zvládne každú PS3 exkluzívnu hru, a ešte k tomu aj lepšie.
"


Presne pred štyrmi rokmi chlapík- vývojár s nickom Cpiasminc /na beyond3d.com známy ako ShootMyMonkey/ o xcrape 1.5 napísal : "Je zjavné, že tentoraz Mrdosoft nad vývojom hárdveru xšmejdu prebral až príliš veľkú kontrolu. Na škodu veci. Neúspešnú jednotke v podstate technologicky manažovala Nvidia. To, že sa bill rozhodol použiť UMA pamäť, centralizovať FSB, jediná a malá L2 keška rozdelená medzi tri CPU ukazuje na totálne nepochopenie problematiky. Najväčším kopancom však je iba 10 megová eDRAM /opäť nápad MS, potvrdené aj od ATi/ - kde sa zdá, ako keby ich ani netrápilo nejaké herné rozlíšenie."

Správne tiež už vtedy podotkol : "Kvalitný multiplatformový engine pre Xcrap 1.5, PC, PS3 je vec z krajiny - nepríčetne nemožné." Inak ťahať z toho človeka nejaké rozumy o hrách, na ktorých práve pracuje, alebo ďalšie perličky bolo v ďalších rokoch vždy ťažšie, a ťažšie. Prísne dodržiaval NDA - teda nešírenie citlivých informácii o herných projektov. Next gen Tomb Raider, kde ako kóder pracoval je už však vonku, a preto kápol trochu božskej.

Už len malé vysvetlenie ku tomu "nepochopiteľnému" správaniu billa pri návrhu toho nepodarku. Išlo mu IBA o lepšiu kontrolu ceny konzoly, všetko ostatné vrátane stability platformy bolo nepodstatné. Presne opačný postup, ako Kutaragi a jeho PS3. Xcrap - to je použitie jednej lacnej nevýkonnej pamäťovej GDR3 banky. Nedostatočne veľká eDRAM, kde sa každý ďalší megabajt navyše vyvažuje zlatom. Smiešne krpatá jednomegová L2 cache. Dobre vieme aj to, že 512 mega RAM sa tam nakoniec dostalo iba na naliehanie Epicu. Billovi by stačila aj polovica. Vyšinutý psychopat, čo sa snaží o ovládnutie trhu za každú cenu. Bižutériu ako štandardný harddisk, HD DVD, WIFI, HDMI xboti nepotrebujú, a sama spoľahlivosť je mu/im srdečne ukradnutá.



Drake a Lara = VLPPPPNKK

Naspäť ku Lare. Tieto porovnávacie obrázky PS3 a Xcrap verzie ste už iste videli. Tragické rozlíšenie v prípade xcrapu /1024x576/ ide na vrub malej eDRAM. PS3 fičí v 1280x720 štandarde, to je tuším o 60% viac pixlov na ploche. Dosť nadpráce naložené na plecia "zastaralej" RSX. Neskôr sa však objavili aj škaredé šumy o nedostatočnej úrovni dynamických tieňov, a kaustiky /odrazy, lom svetla na oblých predmetoch, po prechode čočkou, pohárom vody, pod vodou/ LaryX. Cpiasminc sa pripája - Xcrap verzia nás silne limitovala nemožnosťou optimalizovať engine, chýbal defaultný hárdisk Arcade modelu. Mali sme obrovské problémy s nedostatočnou kapacitou jeho DVD, 6.8GB proste nestačí. Najväčším šokom však bol boj s nedostatkom pamäte, kde sme naozaj často tvrdo narazili. Paradoxne, na PS3ke s tým problémy neboli.

Láskovo vám prezradím aj to, že na xcrap verzii pracovali borci zo samotného Crystal Dynamics Inc., stále hovoríme o tej konzole, kde nás billova kampaň presviedčia o banálne jednoduchom programovaní, a hviezdnom výkone. Mimochodom port na PS3 za pár fukov má na svedomí skupinka chlapíkov z Nixxes Software BV. Určite vám to nehovorí ani mäkké F. Z ich stránky - mladí talentovaní programátoi živiaci sa od roku 1999 práve konverziami hier pre všemožné systémy. Od dreamcastu až po PS3. Tomb Raider je teda ďalšia z rady zkriplených hier /GTA4, FALL3 a stovky ďalších/ kde sa išiel každý posrať z toho ako obísť príšerné hárdverové obmedzenia billovej kvázi next gen konzoly.

Kladiem teda xbotom jednoduchú otázku. Ako by si xšmejd poradil s Uncharted 2. Kde uloží, a ako zvládne jeho 20+ gigabajtov dát, oči vypaľujúcu grafiku, textúry, technológiu nasvietenia, luxusné tiene, megolomanskú animáciu, rozľahlosť, superiórny zvukom. Došlo už úplne každému, že billov buzerantský strojček si pomýlil hernú dobu o cca šesť rokov ??