17. 12. 2008

Žravá žuvačka


"Hra bude vypustené celosvetovo zhruba o mesiac. Namco očakáva, že sa partia PS3 PSN hráčov dostane s GIRL na mesiac cca do 1-2 týždňov. A čaká na vás nielen tento pozemský súputník, ale celý planetárny systém."


Verte mi, že som si musel niektoré zdroje prečítať aj päť krát, ale stále v tom nemám jasno. Domovská stránka píše : "ťažko sa to vysvetľuje, a nchceme to ani robiť". NOBY NOBY BOY od Keita Takahashiho. Jeho Katamari Damacy bomba sa dostala už aj na iPhone /dokonale tam vybuchla, nehrateľný framerate a ovládanie/. Takahashi je veľmi skromný človek, ktorý by radšej chcel projektovať detské ihriská, ako sa babrať s hrami. Nevidí v tom šancu na celoživotnú kariéru. Takže ho musíme zlomiť, a kupovať to ako besní /3.99 euro/.

NOBY NOBY BOY vraj nie je hra v klasickom ponímaní, nemá presne definovaný cieľ, úlohy, časové limity. Je to detské ihrisko. Trochu to ešte zamiešam, nech sa blato vo vode rozvíri. Na japonskej homepage nájdete tieto vety. "Herný obsah ma svoj skrytý hlbší zmysel. Detaily sú však tajné. Nebudeme odpovedať na žiadne otázky na túto tému. Až si to kúpite, prípadne sťažnosti si nechajte pre seba."



Video je naozaj nevyhnutné. Chlapík z 1up sa natiahol až na 500 metrov, dokonca sa skúšal aj zauzliť. Ak úplne stratíte orientáciu, a zmysel života, je možný mäkký reštart v centrálnom domčeku /vaša základňa/ vystrelením z komína. Údajne je to extrémne chytľavé, a zadok od toho nezdvihnete. Dobre implementovaná fyzika robí svoje. Vy ako hráč ovládate entitu BOY, svoje úspechy pri enormnom predĺžení hlásite pomocnej jednotke GIRL žijúcej v kozme. Dievča siaha ku hviezdam, viď úvod članku. A participovať na tom /na nej/ môžu viacerí hráči. Ak si ešte spomínate na túto 2D verziu predvádzanú na TGS 2008, tú tám najdete tiež, ako minihru. Dtto možnosť nahrávania vlastných videí, a export na youtube. Nepochybujem, že sa bude načo pozerať.

Análogmi to celé ovládate. Jednou páčkou hlavu, druhou riť. O to "medzi tým" sa postará Newton. Papáte a kakáte objekty. Jednotlivé mapy/svety sú pri novom hraní vždy jemne alterované. Dokonca aj tématicky. Zem ako psia planéta a psie búdy, mačacia, zajačia, medvedia. Je možné zazooomovať aj ďaleko nad hernú plochu, a pozrieť sa ako GIRL "šlape" k najbližšej destinácii, kompletné štatistiku, a kto na tom dnes najviac mákol. A možno sa vám na fusekľové "telo" podpíše aj sám Princ Katamari.

Update, 22.12.08 > Najnovší patch pre Katamari na iPhone v značnej miere opravil jeho dve najvypuklejšie chyby. Tragický framerate a ovládanie.