04/02/08

Kráska a zviera

Laici a neinformovaní kritici dodnes vytýkajú PS3 hre Resistance: Fall of man priemernú kvalitu textúr, otvorene sa vysmievajú ambíciam SONY na dosiahnutie propagovanej grafiky v "CG" kvalite a spochybňujú kvalitu hárdveru PS3ky. Ti istí ľudia dokonale ignorujú špičkové textúry, kvalitu pixel shaderov, a globálnu ilumináciu-nasvietenie v Uncharted: Drake's Fortune, navyše sa pýtaju kedy vlastne RSX /Reality Synthesizer/ tú realitu začne naozaj ukazovať. Krátka odpoveď zneje .. do roka a do dňa.



Dlhšia je asi takáto. RSX je iba relatívne malou častou veľmi komplexnej architektúry PS3. Áno, pamäte nie je nikdy dosť, ale 256 megabajtov, ktorými RSX disponuje je možné "zväčšiť" využitím hlavnej systémovej XDR pamate, alebo streamingom textúr v reálnom čase z BR disku s využitím kešovania na hardisku. A práve to je tá finta, ktorá spôsobila ten obrovský rozdiel v kvalite textúr na tých dvoch obrázkoch hore. Všetky textúry pre jeden level v Resistance musia byť uložené v lokálnej GDR3 pamati GPU od začiatku, nič nebolo možné dohrávať priebežne. Daň za provizórne vývojové prostredie pri tvorbe prvých hier. Výsledkom je nízke rozlišenie textúr, ich malá variabilita alebo rovno vypustenie celej sady / parallax mapy, a kvantum mip-máp/, Resistance má trochu ošuntelý vzhľad. Uncharted na druhej strane vyzerá ako s inej galaxie. Odcitujem z ich GDC 2008 prezentácie : "mať hardisk v každej PS3ke je obrovská výhra a spolu s kvalitným streamingom veľkého objemu dát je možné zdvihnuť vizuálnu kvalitu o 2 triedy vyššie."

Ak vás zaujíma o akýže to objem textúr vlastne v tomto prípade ide , hovoríme o cirka 150-250 megabajtoch priebežne dohravaných textúr na jeden level. Zmenené na drobné, bez poklesu frameratu sa RSX správa ako keby mala 500-600 megabajtovú videoram /256 mega GDR3, ďalších 100-200+ mega je dohravaných, ľubovoľne veľkú dostupnú časť zo systémovej pamäte/. Zdorazňujem, kvalita streamingu dát /kód hry, textúry, zvuk/ je alfou a omegou samotnej kvality /technickej a spektra možností/sandbox hier, ak dokážete dostať do konzoly v čo nakratšom čase čo najviac dát, vyhrali ste. Toto je mimo nedostatočnej úložnej kapacity XBOXu, jeho ďalší lapsus prí návrhu designu konzoly. Pamätajte na Oblivion, PS3 vďaka defaultnému HDD a s ďaleko kvalitnejším streamingom jasne nad XBOX verziou po technickej stránke dominovala. Mimochodom, pripravovaný Fallout3 poháňa identický engine ako Oblivion. Gamebryo.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****