13. 2. 2008

Gamebryo - Epic Killer

Jesus, jedna z mojich obľubených činností je meditácia na rôznymi 3D enginami. Dodnes sa mi doma váľa Freescape 3D editor pre ZX gumák /Driller, Castle Master, Eclipse atď./. Prisahám, že som upodozrieval Gamebryo, že sa presadí. V časoch, keď sa tá vec ešte volala NetImmerse engine /napr. hra Morrowind/, som si to rozhodne nemyslel. Na oficialnej sajte PS3 DevNet si však od 17.2.2008 môžte stiahnuť Gamebryo SDK v plnej verzii s masívnou dokumentáciou /bratru 3500 strán/ a zabezpečenou technickou podporou, a 50 vývojárskych teamov to už urobilo. Teraz pozor .. PR reklamná vložka:

"Gamebryo predstavaje osviežujúco nový prístup k tvorbe herného softu - optimalizovaný pre SPE architektúru PS3, flexibilný, ľahko integrovateľný do proprietných technológii jednotlivých študií, jednoduchý na ovládanie, oduševnele podnecujúci tvorcov ku naplneniu ich kreativnych .. ." OK, stačí.

Ak vám to ešte nedošlo. Gamebryo vytlačí drahý, problematický Unreal "šmejd" engine z PS3 platformy skôr než napočítam do dvoch. Gamebryo poháňa napr. Obliviona, alebo Fallout 3 /ale to už viete, opakujem to tu často/.