3. 5. 2013

Cukríky@lízatká - RPG roka


Zoberte si ľubovoľné WRPG za posledných 20 rokov a odstráňte z neho voľný pohyb po hernej mape, očumovanie krajiny z vysokých skál, západy slnka, všetky dialógy s ukecanými NPC, do riti s hudbou a zvukmi, preč s grafikou, stačí iba čiernobiely text. Ohoľte manažment zdrojov, inventár a bestiár až na kosť. Hlavnou menou nebudú zlaté guldeny ale cukríky a lízatka. Bude takto skriplená hra ešte vôbec niekoho baviť ? Našiel sa jeden francúz /mimochodom, vie prečo sa máme vyhýbať facebooku, viď odkaz nižšie/, ktorý nám dokáže, že áno !! Extrémna chytľavosť hry zjavne nemá nič spoločné s výkonom hardvéru ako sa nás snažia presvedčiť kecálkovia z Ubisoftu, Cryteku a podobne.

Candy Box ! Už po prvom kliknutí na štart hry budete ohromený vkusne jednoduchým designom a zdanlivo neexistujúcim interfejsom hry. A text na uvítanie - "zjedzte všetky sladkosti". ProTip na úvod, rozhodne to neurobte a seďte trpezlivo na zadku. Candy Box je mimoriadne chytľavý typ web based ASCII idle RPG hry. V preklade to znamená, že hra si na vás počká v "pozadí" nejakej serióznejšej práce, ktorá vás napríklad živí a ku RPG sa prepínate v hluchých minútach, keď niet do čoho pichnúť. Proste vo chvíľach prokrastinácie a lelkovania. Candy Box len tak mimochodom chirurgicky presne zneužíva najzákladnejšie herné mechanizmy RPG žánru /leveling, grinding, loot, from zero to hero, krepčím nad mrtvolou hnusného Bossáka/ aby vás k sebe na celé dni pripútala. Produktivita vašej práca bude od dnes veľmi biedna, chvalabohu, že sa začal víkend.

byť zvedavý sa oplatí, čo tak mu šahnuť na klobúk alebo na to lízatko

Nenechajte sa oklamať prvým dojmom, prázdne okno sa veľmi rýchlo zaplní ASCII "grafikou". Príde aj podomový obchodník, kováč, bosorka, žaba na prameni, magický hrniec, lektváre, drak, jednorožci, orkovia, demóni a oveľa horšie veci. Questy majú svoju silovú zložku /bežní enemáci/ a taktickú /boj s bossákom, kde treba trochu pohnúť rozumom/. Candy Box s bežiacim časom lineárne zvyšuje svoju náročnosť, tiež náklady na lepšiu výbavičku, pre skutočne ošlahaných veteránov však ponúka aj náročnejší hard-mode režim. Doterajší úspech tohto takmer parodizujúceho projektu však prekvapil aj samotného autora. V krátkom čase to hraje už mnoho desaťtisíc hráčov po celom svete a dokonca sa hovorí o oveľa veľkolepejšom pokračovaní /vrátane off-line režimu/. Prípadne zákysy môžte konfrontovať v tomto odkaze alebo v komentároch pod článkom. P.S. - drak nie je záverečný boss !!