2. 3. 2013

Nintendo am doomed


Posledná dvojkorunáčka do automatu v arkáde herni. Nedostupná 16 bit konzola alebo amiga 500 u kamoša, jediná v okrese. Vlastná mašina na FAREBNEJ telke. Pionerské hry - krajina, kde ešte nikdy predtým noha herného dizajnéra nevkročila."Tieto magické chvíľe sa rozplynuli ako slzy v daždi." Hry stratili svoje čaro. Hry sú dnes úplne všade, čumia z každej obrazovky. Navigácia v aute, mobil, ľadnička s displayom, informačná obrazovka na autobusovej stanici, degenerované časy. Oficiálne sa chystám pochovať nintendo.

S konzolou Wee sa ešte nintendu podarilo, štastne a náhodne, preraziť túto bariéru a neutopili sa v mori herných /pseudo/zariadení. Ľudia poskakovali s Weemote, rozbíjali lustre a svoje drahé LCD telky /poctivé sklo CRT tienidla samozrejme odolalo/. Je však dobré si povšimnúť ako po 3 rokoch a opadnutí vlny nadšenia /potenciál Weemote sa nepotvrdil/ sa dovtedy extrémne prudko rastúca krivka obrátila strmhlav k zemi. Posledné tri roky to bolo trápenie a Wee bolo prešprintované na mesačnej/ročnej báze oboma klasickými konzolami od SONY a MS. Wee nemalo prakticky žiadnu podporu third party vývojarov.

Najnovšie Wee Urinal neponúka zhola nič - relevantné, zaujímavé, či prevratné. Tablet, ako ich nový gimmick ťahák, nezaujal. Žiadne prevapenie z mojej strany. Mnoho ľudí si hovorí, že nintendo je natoľko autonómna platforma, že vydrží a prežije iba na vlastných IP /Mario, Zelda, Metroid, Pikmin atď./ - bohužiaľ je to ich životný omyl. História nás učí, že v okamihu ako sa nintendo rozhodlo segregovať od third party mainstreamu, jej konzoly vyschli ako ruža na púšti. N64 alebo Gamecube predali 32 respektíve 22M kusov a boli hladko zvalcované konkurenciou. Bolo to iba prežívanie, z toho by sa dnes akcionári nintenda zjančili.

Pointa tohto tragického príbehu je o to horšia, že pri Wee Uu sa nintendo "úprimne" snaží o čo najväčší počet multiplat titulov na palube. Prejavil sa však fenomén o ktorom som hovoril už v minulom roku. Fanatická nintendo základňa proste tie non-nintendo hry nekupuje. K šťastiu im stačí iba ten zrecyklovaný Mário. Third parties sa preto od Wee Uu s odporom odvrátili. Následne na n4g.com čítate takéto titulky - port Metro: Last Light pre Wee Uu nepripadá do úvahy, Crysis 3 nevidí Wee Uu ako platformu, ktorá dokáže predať rozumný počet kópií hry. Lara - nop. Bioshock. Castlevania: Lords of Shadow 2. Nie, nie, nie. Dokonca aj pôvodne exkluzívne Wee Uu hry emigrujú na PS3 a spol. Dôvod je stále ten istý. Likvidačne zlé predaje na novom nintende.

hardcore gamer - teh wii is not for mii

Dokonca je tu jedno čerstvé a veľmi ostré vyjadranie anonymného člena židovských neofašistov z Activision, môže isť o hoax, ale aj tak vieme, že si to vlastne myslia všetci. Activison teda hovorí: "Dali sme tým hajzlom najlepšiu verziu nášho megahitu Call of Duty: Black Cops 2. Predaje však boli pateticky nízke. Nintendo fanboys nás môžu urážať, že pre ten šmejd nechceme robiť hry ak však majú prejsť od slov ku činom a otvoriť dokorán svoje peňaženky tak sú ticho ako cigoš čo minul všetky sociálne dávky." A pokračuje: "Proste nintentards naše hry nepotrebujú, avšak aby sme si nintendo nepohnevali, v obmedzenej miere na tejto platforme ostávame."

SONY aj MS majú svoje vlastné kôpky problémom. Prvý sa snaží urobiť najlepšiu klasickú hernú konzolu na svete a chce sa vrátiť do starých dobrých čias. Druhéme sa drolí zem pod nohami a z xcrapu chce zjavne urobiť malé kauzálne kinedryl WinOS PC. Obe taktiky majú svoje slabé miesta, ale idú aspoň transparentne a jasne po krku desiatkam miliárdám éru v mainstreamových hrách a net službách. Wee Uu a nintendo však nemá nič. Je bigotne zastaralé, nepružné a jeho členská základňa je stádo tupých hovad. Ak nezískaš solídny príjem peňazí z third party hier a oduševnelých sráčov čo tie blafy budú žrať, tak je osud nintendo spečatený. Samo sa stane vývojárom multiplat hier a opustí pozíciu výrobcu domácich konzol. Do piatich rokov a jedného dňa si oficiálne zahrajete Maria na Playstation 4, môžte ma citovať.