24. 10. 2008

Tvoj krik nepočuť

Roku pána 2061, agent USS /United System States/, Jon Hawking smeruje ku mesiacu Titan planéty Saturn. Miesto zdanlivého odpočinku výzkumnej lode Prometheus. Posledný rádiový kontakt sa prerušil krátko po spustený super tajného Projektu Firestart /meno hry/. Cieľom bolo genetickými mutáciami "vyrobiť" hybridnú pracovnú silu odolnú voči drsným podmienkám iridiových baní Titánu. Zima, radiácia a málo kyslíka. Napriek prísnemu zabezpečeniu sa experiment zjavne vymkol spod kontroly. Rozkazy sú preto jasné. Prieskum situácie, zistiť rozsah kontaminácie, zber informácií a dát, povolenie sterilizovať celý okolitý kozmický priestor a loď s ním. Autodeštrukciou. Na celú akciu máte vyhradených 120 minút. Po ich uplynutí bude celý ten bordel diaľkovo odpálený aj s vami. Veľa štastia, a Jon - tú svoju vysokokinetickú búchačku nechaj doma. Loď ma steny z papiera. Budeš si musieť vystačiť s nizkoenergetickými laserpalmi, čo najdeš na palube.



vítame ťa pútnik, nech si ktokoľvek

Intro veľmi dobre známej C64 hry z roku 1988. Áno, presne pred 20 rokov sa takto uviedla roztomilá akčná adventúra s filmovou atmosférou /a sekvenciami !!/ pod patronátom Electronic Arts. Tým bystrejším už asi došlo, kde čerpalo EA inšpiráciu do "next gen" hry DEAD SPACE. Ako Jon sa teda nalodíte, a nestrácajúc čas plníte svoju misiu. Laboratória, voliéry, zbrojnica, hydroponické záhrady, kilometre chodieb, výťahov, kapitánsky mostík. Desiatky roztrhaných tiel. Krvavých nápisov na stenov. Výživné denníky posádky, ktoré vám toho veľa odhalia o živote tých "posledných" dní, a o priebehu pokusov. "Prvá dospelá vzorka s menom "fred" o váhe 203 kilogramov uhynula počas testu odolnosti voči chladu pri teplote -5 C. Sklamanie. Nasledovali "cid", "marty" .. "jack", preboha "jack" nereaguje na sedatíva, prelomil ochrannú bariéru. Boh ochraňuj ameriku, a pros ííhrht .. koniec záznamu". Na hre pracovalo asi 5 ľudí, trošku naivné tu a tam, ale nič čo by ste neprežuli, keď ste ochotní hrať Dead Space, alebo Bioshocka. Ak budete poctiví dozviete sa aj, ako je to s rozmnožovaním potvorákov, ich silou, slabinami a o podozreniach zo sabotáže.



"jack" si otvoril dvere a trochu sa pohral s posádkou

Máme tu teda kopu zmutovaných beštií, a dvoch ľudí v kryospánku. Hoplá, to v popise práce nebolo. Žena a muž. Mary a Annar. Ten chlapík sa po prebudení správa trochu čudne, zrazu na celom Prometheovi vypadol elekrický prúd, a nabehlo núdzove osvetlenie. Mary je stále podchladená zmrzlina, vzdialený výbuch, otrasy celej konštrukcie okolo vás neveštia nič dobrého. Pohľad do vesmíru skrze priezor vám ukáže trosky vašej lode rozprášenej všade naokolo. Do výbuchu ostáva 24 minút. A príbeh pokračuje. V tejto hre vy určujete podľa splnenia/nesplnenia dielčích úloh, aký koniec viac čaká. Je ich viac. Ako sa na dobre prepracovanú hru patrí. Garantujem vám veľa strašidelných momentov, napätia, prekvapení, zatvorené dvere skrývajúce hrozné tajomstvá, nádej, zúfalstvo, adrenalín.



"munície" je poskromne ako v každom slušnom survival
e

Aj keď je to hra stará, viac prezrádzať nebudem. Tu máte romku, a tu emulátor. Pre tých čo to naozaj zaujalo aj konverziu do modernej first person 3D perspektívy. Makal na tom iba JEDEN nadšenec, tak buďte zhovievavý. Nech mi teraz niekto povie, čím ma môže po tejto 8 bitovej hernej skúsenosti DEAD SPACE obohatiť ? Lepšou grafikou ? Odflaknutým koncom, alebo tým, že ide o zjavný remake aka "nalakované hovno" ? Dvadsať rokov - žiaden progres, ani v AI, ani v interakcii, herných možnostiach, a už vôbec nie vo fabulácii a narácii.