30. 10. 2008

Jasajte, a veseľte sa

Aj autičkárski ignoranti určite počuli o virtuálnom GT pohári s využitím hry GT5P. Vypočujte si teda príbeh víťaza "middle east" divízie araba Ahmed Al Azmiho. Hrať hry sa veru oplatí. Najprv vyfasoval "ultimatívny rejsing kokpit", na ktorom Polyphony svoju hru predvádza. Teda masívny rám, do ktorého je uchytená samotná konzola, Recaro sedadlo, Bravia telka, a Logitech Driving Force GT náradie, aj s pedálmi. Potom mu zaplatili letenku do Tokya, kde osedlal nič iné ako nový Nissan GTR, asi 480 koní, milé deti. Oppama test trať, tam si nissan trápi svoje autá. Veľmi pekný kus asfaltovej cesty. Odmeňovaniu stále nebol koniec, lebo ho ešte čakal sám Kazunori Yamauchi, ktorý mu do rozochvelých dlaní vložil nové ceramic white PS3 a PSP aj s čerstvým autogramom. Aby toho nebolo dosť ešte si v poslednom hernom builde s updejtovanou fyzikou a grafikou zahral v GT5P neprítomné trate Nürburgring a Circuit de la Sarthe /24 hodinovka Le Mans/. Nie, mikuláš sa nezastavil, a dovolil mu ešte vyspovedať aj samotného guru. Vyberám :



kazunori je ten v čiernom, to biele vpravo je PS3

  • legendárny okruh Nürburgring Nordschleife nečekajte skôr ako v plnej verzii, kto nadšene jazdil jeho PS2 verziu /najlepšia v hernej histórii/ sa musí obrniť trpezlivosťou.
  • Kazunori sa rehotal fáme o release plnej hry niekde v roku 2010, vraj skutočné ohlásenie tu bude skôr, ako všetci čakáme /pozn. herný PS3 rok 2009 teda bude fest drsný/, má to byť urobené šokom-prekvápko.
  • Polyphony Digital špehuje herné fóra a debaty, napríklad známu GT PLANET - zber informácii, požiadaviek, stažností, a vylepšení.
  • možnosť tzv. Private online races, nebude dostupná vysokopravdepodobne skôr ako v plnej verzii /pozn. podľa mňa sa tým nenápadne naznačuje, že blbé vylepšovanie a ztrácanie času s GT5P pôjde bokom a všetky sily vrhá SONY na dokončenie hry/.
  • model poškodenia áut v hre bude, ako bolo opakovane potvrdené, porsche dokonca súhlasí aj s "totálkou", majú však stále problém s ferrari, ktoré doslova nesúhlasí ani s oškretím bočného späťáku. Ale aj tu sa asi ľady pohnú, lebo ferrari je viazané nejakými obchodnými dohodami ohľadom poškodanie káry pre nejakú hru. Ferrari Challenge pre PS3 ??. To obdobie však už vypršalo, takže do jednaní teraz nabehlo SONY.
  • "catch up", alebo "rubber band" efekt, keď pomalšie auto pri ztrate väčšej ako 2 sekundy na vedúce auto získa menší boost a lepší grip doping - bude možné eliminovať, ak tu taká požiadavka bude /pozn. všetci špičkoví jazdci to chcú/.