10. 10. 2008

Denníček rytiera

Dobre nám už bolo. Nad súčasnou kvalitou JRPG žánru je zbytočne plakať. Sme na dne. Na Xcrap sa vydávajú poľutovaniahodné takmer nepredajné druho-treťotriedne výškrabky zamorené všetkými nemodernými nedostatkami a klišé, ktorými tieto chudiny trpia naďalej. Pritom práve FF7 mala za oldschool minulosťou urobiť hrubú červenú čiaru. Nepodarilo sa. Square po vzore nintenda zošalelo a prepadlo mamonu, a chrlí jeden nepodarok za druhým. Kvalita FF13 je vysoko otázna /tie isté nuly čo stoja za hanebne hnusnými a odflaknutými FF 8-10/, aspoň ten FF 13 Versus má ísť v šlapajách živelnejšieho Kingdom Hearts a bude tam trochu menej ružovej a bishounen bukvíc /hlavný hero z prdlej FF12/. Obe sú však ešte nesmierne ďaleko vzdialené, škoda mrhať slovami. Takže sa presúvam ku firmičke založenej presne pred 10 rokmi /výročie !!/ .. japončíci z LEVEL 5. Poznáme ich DARK CLOUD, jednu z vôbec prvých hier pre PS2. Epický Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King. Ešte väčší Rogue Galaxy /stále sme na PS2/. Všetky tri sú neznesiteľne nudné a duchoprázdne. Ako inak.



Takže tu máme ich debutujúci projekt a zároveň prvú veľkú JRPG pre PS3. White Knight Chronicles /Shirokishi/. Množné číslo na konci, už teraz sa vyhrážajú ďalšími pokračovaniami. Kilometre krajiny v Oblivion grafike, údajne natívne 1080p rozlíšenie, 100 hodín do happy endu, obludy veľké ako malé mesto. Lenard, chlapec umývajúci sudy u miestneho obchodníka s vínom sa po vyplienení hradu nejakého feudála skupinou násilníkov s názvom “Wizard” dostane "kľukatými" cestami až do výpravy so ztrhujúcim záverom. Opäť raz jedna zachránená princezna a odhalená pravá podstata sily “Knight”. Hotové Star Wars. Motivácia je osobne pre mňa dôležitým aspektom, teda chuť to vôbec hrať, lebo hra je SKUTOČNE tajomná, strašidelná, plná zvratov, postavy sú drsné, dialógy dobré, fabulácia božská, kompozícia a dramaturgia trochu ambicioznejšia ako sledovať vyčínanie 15 ročného kanóna v hlavnej úlohe a valčík po zámockých chodbách pri mesiačiku. Verte mi, aspoň kvalitu story 16 bitovej FF6ky tento masívny projekt pre PS3ku určite nedosiahne ani omylom.

Bežný anglosaský laik a každý jeden japončík si však aj tak vystačí iba s bojovou zložkou a levelingom, takže si navrhnite postavičku /výška, váha, vyčerpávajúca kustomizácia ksichtu a avatara ako v salóne krásy/ a vrhnite sa do akcie v reálnom čase. Nič proti kolovkám, ale láskovo už konečne ZDOCHNITE. Možnosť vytvárania /dokonca pomenovania/ vlastných bojových komb a ich reťazenie ja vítané , vďaka špeci starobylému brneniu aj tranformácia do podoby 7 metrov vysokého rytiera-mecha vam pripomenie Xenogears. Prijateľnú zábavnosť súbojov, ich variabilitu, a tú omáčku okolo toho Level 5 snáď nepokazí. Zatiaľ teda máme pred sebou klasiku svojho žanru, ktorú mohli vydať aj na PS2ke.

Zachráňme sa preto v poslednej položke. Onlajn. V tomto bode sa hra na pomery japonskej JRPG snaží o menšiu revolúciu, rozhýbať to kooperatívnymi sidequestmi pre 4 hráčov /4 x coop remake FF7ky - kurňa !!!/. Také pidi MMO s lobby, kde si sadnete do trávičky, a pokecáte. Zdieľanie peňazí, predmetov a spravodlivé rozdeľovanie získaných "exp" bodov je samozrejmosťou. To všetko dostane japonsko zabalené pod stromček presne na vianoce tohto roku. Snáď bude SONY vládať zásobovať obchody. Sám za seba by som privítal ďaleko lepšie scenáre v tomto žánre, postavy a všetko s tým spojené. Ďaleko dynamickejšiu akciu, výbušný pohyb, ničivé efekty na okolie /nebaví ma behať s mečíkom po lúke a pol hodiny vraždiť zajkov bojkov, musí to mať spád .. spáááááád, do pekla/. Musia lietať stromy a vylievať sa rieky. Ten mulťák samozrejme vítam.