16. 7. 2011

Horizont udalostí

Raz darmo. Žijem o takých 200 rokov skôr ako by sa mi páčilo. Hlboko poznačený knihami - Neuromancer, Kantos Hyperion. Legendárny film Tron. Všetky strhujúcim spôsobom vykresľujú svet oslobodený od mäsa, potu. Digitálne entity, datasféry, vizualizovaný svet dát, umelé inteligencie, ich bohov, metasféry. Nový svet bez hraníc. Nie som však vypatlaná naivka, ktorá túži iba potom, aby unikla do binárneho systému jedničiek a nuliek. Fascinuje ma tá knižná fantastická funkcionalita toho strojového kódu /v Hyperione ide o rutinérsky a absurdne výkonné informačné a AI ekosystémy/.

Kevin Flynn hlavný hrdina filmu Tron a stále veľký ataman v druhom pokračovaní sníval o vytvorení novej kvality. Perfektný digitálny svet, polievka dát, voľný pohyb informácii, veril v možnosť vzniku autonómnych hyperinteligetných AI /dedukcia, indukcia, syntéza/ bez zásahu človeku. A tie by nám smrteľníkom pomohli s korigovaním našich ľudských problémov /opačný problém a našu totálnu genocídu rieši Kantos Hyperiou/. Mne by na začiatok stačilo, ak by mi mobil povedal, koľko benzínu má moja shelbina zaparkovaná v garáži a či sa mám teda vybrať na cestu o 15 minút skôr.

Dnes žijeme v digitálne dysfunkčnom svete plnom pseudo ľahkej dostupnosti informáci, kde denne riešim "tisíc" krát problémy laikov s rozbehaním wifinu v notebooku, BTčka v mobile, ale stupídnych pluginov, lebo mu to neprehráva flash videa na internete. Považujem dnešné sociálne siete, facebook, google+ za svinsky primitívne a infantilné prvo-pokusy. Batolivé kroky v posratých plienkach. Krátke vzplanutie supernovy. Level 1. Ak vás zaujíma post-browser éra, 3D systémy svojimi možnosťami interakcie asi 1895 krát výkonnejšie než Playstation HOME, alebo Second Life - upozorním vás na tieto dva softvérové aktivity.



Open Cobalt

Croquet a Open Cobalt. Druhý menovaný je ideovým pokračovaním toho prvého. Ide o open source vysokotechnické a vysoko výkonné programové prostredia, ktoré už dlhé roky rozpracúvajú technológie, ktoré by mohli stať za unifikovaným moderným super 3D virtuálnym svetom, kde dáta miliónov uživateľov sú iba blchy na jednom kožuchu bez ohľadu na hárdvér, operačný systém, alebo naištalovaný plugin. Skutočný matrix, datasféra. Samozrejme hovorím o svete, kde jednotlivé živé bytosti sú prepojené aspoň optickými dátovými linkami o sile desiatok megabajtov a s výkonnymi viac jadrovými systémami. Aj v dnešných skromných podmienkach vám však dovolí prepojenie obrovského počtu osobných priestor /3D hyperlink/, skrze 3D portály bez požiadaviek na centralizované servery. Sdieľanie dát /text, video, chat, aplikácie/, virtualizácia desktopu /hoc aj všetkých/ vašich známych vo vašej 3D bunke. Vývojári - ladenie herného asetu dvoch /desiatich/ rôznych vývojarov v jednom virtuálnom prostredí.

Po neúspešnom boome VR systémov z pred desiatich rokov, SONY toho času opäť oživilo túto temu. Dnes a hlavne o 2-3 roky keď budú debutovať konzoly ďalšej generácie, bude ten pravý čas pre vysnívané kvalitné VR okuliare /stereoskopické 3D, minimálne 720p a 60 fps akcia pre každé oko/. AMOLED+ technológia, žiarivé farby, ľahké a výkonné. Málokto to dnes plne chápe, ale monopol Microsoftu ako taký je tesne pred kolapsom. Zlomí sa vláda jediného operačného systému a ako rakovina ho prerastie expandujúci - dnes mobilný, zajtra všadeprítomný Android. Treba byť pripravený prestať myslieť ako v rokoch 80tych. Na herný biznis sa behom piatich rokov vrhnú žraloci. Nemyslím tým impotentných amaterských sráčov ako Carmack, Bob Bottick, EA, alebo Blizzfuck. Po vstupe vám určite neznámej služby LinkedIn /obdoba FB, ale bez omáčky, osobné údaje vhodné pre personalistov pri hľadaní práce/ na burzu pred dvoma mesiaci, jej cena napriek minimálnej hodnote rýchlo prekročila cenovku bilión starých slovenských korún. A zábava-kurvy-chľast je ako vieme ďaleko lepší biznis.

Hráči ako sme zistili majú absolutne na háku hárdver, alebo jeho spoľahlivosť a vybavenosť. Xcrap a nintendo zvratky nám dúfam všetkým definitívne otvorili oči. Hry a ich kvalitu nebudem riešiť - dokážu ju urobiť každý imbecil, a dnešnou supernovou je ultra script tunelové hovno na Qvak engine /generic warfare/. Životne podstatné je mať obsadené všetky cenové hladiny. Hlavne tú 0-5 dolárovú. Veľmi často chce bežný somrák iba zabiť čas, nevyžaduje komplexnosť, ani hĺbku. Viď posraté Angry Birds, plagiát ktorý som hral už pred sto rokmi ako bežnú PC flash hru. Zadarmo. Náš cieľ pre Playstation 4 - univerzálne použiteľná mašina, potrebujeme otvorenú platforma /srať na WinOS, stačí ten Android/, služby s veľkým S /viď celý doterajší článok/, komunikácia /a Home ++ inšpirovaný Open Cobaltom /, a pridanú hodnotu v podobe pravej 3D VR /ak to bude skutočne dobré, kupujem to ako prvý. Som už unavený z 45 stupňového zorného poľa mojej telky. Budem nemiestne prekvapený, ak sa to ako periféria nebude dať dokúpiť ku PS4 !!