6. 1. 2011

Ztratíš detstvo, prišiel si o dušu

Iba pár slov slov venovaných dalšiemu z herných grafikov - Daniel Leske. Plešatý "wurst" nemec s veľmi mäkkou, svetlom prežiarenou kresbou. Pripomína mi štýl adventúr od Lucas Arts, alebo "olejové maľby" Šimona Kúzelníka. Malé predjedlo vidíte nižšie. Kĺbko nití ako Téseus v Minotaurovom bludisku, busta Homéra /Iliáda a Odysea - epické "cestopisné" diela/, kniha so symbolom hada čo požiera sám seba /Nekonečný príbeh - to isté, len hadi boli dvaja/, glóbus otočený na afriku /synonym pre dobrodružnú cestu/, detské kresby s "horou" v pozadí, medený ďalekohľad - zjavne používaný, neolepený pavučinami a hviezdy za oknom. Skutočne ma to chytilo za srdce, je to ako prísľúb úžasnej hry, ktorú od čias Final Fantasy 7 stále márne čakám. Hrať dnešné hry to je ako obrábať hnusnú, tlustú, načinčanú, spotenú černošku.





Obe kresby sú mimochodom súčasťou jeho grafického eposu Worm World Saga, ktorého prvú online časť nájdete v tomto odkaze /vypustil to na svet - 25.12.2010/. Farbistý prehľad ako v ňom toto dielko postupne dozrievalo, motivácia a ambície. Jeho oficiálna stránka a blog. A úplne mimo mísu, ale pritom k veci si pozrite aj toto herné video. A oveľa vážnejšie - JRPG Chronotrigger, hra ktorá mi napadne ako prvá pri slovách - detstvo, dobrodružstvo, cesta /tou druhou bude Grandia 1/.