29. 11. 2008

Hlavy blbé kockaté

"Už to tak vyzerá, že Final Fantasy XIII musí byť hrou-hitom, ktorá Square Enix vyvlečie zo série prepadákov ako Last Remnant a Infinite Undiscovery." - anglosaský hráč s xcrapom

Starý Square Soft bol neohrozeným kráľom JRPG žánru. Final Fantasy 4-5-6-7, Chronotrigger, Xenogears, Mario RPG /ehm/. Nový Square Enix je iba ďalším z rady japonských rutinérov chrliacich nechutne designovo odfláknuté, nemoderné a technicky odporné hry. Ako hráč, ktorý prešiel takmer všetky ich hry bez ohľadu na platformu vám môžem povedať - ich zostup z olympu je evidentný, pretrvávajúci a plne v ich réžii. Strategické rozhodnutia. Slovami ich šéfa : "The Last Remnant je základným kameňom nášho prieniku na svetové trhy." Aj xboti sa z toho rehotajú a nechápajúc krútia hlavami. Vraj herne patetické. Použitie zúfalo zastaralého "zapadniarského" Unreal enginu nie je krok ale SKOK do sračiek.Konkurenčné middleware ako Gamebryo /Fallout 3/, Frostbite Engine /Battlefield, Mirror´s Edge/, alebo EGO Engine /Operation Flashpoint:2/ by snáď boli vhodnejšou modalitou. Nehovoriac o vlastnom Crystal Square engine. To by však Mrdosoft nesmel mať intímne prihriaty vzťah s Epicom, a musel by prestať tlačiť balíky peňazí do japončíkov z Tókya.



cloud a hardy daytona

SE sa dnes priam chorobne fixuje na Xcrap platformu, a billovu napchatú peňaženku. Ten rachitický gay vo svetríku sa snaži záchrániť svoj Deadbox v japonsku skupovaním JRPG hier. V SE asi majú stále pred očami bankrot, ktorý im hrozil po fiasku s CG filmom FF: Spirit Within. Vtedy im záchranné lano hodilo SONY, a celé to bolo zaklincované fúziou s ďalším topiacim sa - ubožiaci z Enixu. Ich Dragon Quest sériu by som vám nedal hrať ani za trest. DQ VIII pre PS2 je seriózne a objektívne vulgárne slabá hra. Mimochodom multidiskové Nekonečno Neobjavené majú na svedomí veteráni z Tri-Ace /SE to iba distribuuje/. Klamať vám nebudem, za všetky tie roky ešte SLUŠNÉ JRPG neurobili. Star Ocean: Till the End of Time pre PS2 bol TAK zlý, že som iba bezmocne civel a krútil hlavou. Next gen pokračovanie známe ako Star Ocean: The Last Hope milerád a exkluzívne nechám RRoD hlupákom. Kauza "FF13" definitívne ukázala, že kam vietor-tam kabát, a SE ztratila štatút suverénneho japonského výrobcu kvalitných hier. Ide skôr o dobre zaplateného krajčíra KONFEKČNÝCH oblekov. Ich servilnosť graduje pri prehlásení: "silne zvažujeme možnosť vydať FF13 pre xcrap aj v japonsku." Len zvažujte. Medzitým bude hotová FF13 na PS3ke čakať rok a pol na konverziu pre Xšmejd, a ktorá sa ešte stále ani len nezačala. Bill si podmienil vyplatenie tučného tringeltu - simultánnym vydaním na obe platformy.



zdravé jadro, hrateľné, ale trestuhodne nedotiahnuté /Dirge of Cerberus/

Pýtate sa kto nahradí SE na pomyselnom tróne ? Adeptov je viac, tak skoro k tomu však nedôjde. Level 5 /White Knight Chronicles/ v snahe kopnuť Square do zadku, sa už "ponúkol" SONY. To má samo rozpracované päť JRPG projektov vrátanie pokračovania Legend of Dragoon /prvý diel na PSone, technicky skvelý, hrateľne priemerný/. Atlus so svojou vypiplanou sériou Persona je priliš malý, a nevýznamný. Navyše operuje zatiaľ iba na PS2ke /najnovšia Persona 3 a 4 sú najlepšie súčasné JRPG hry, pozor na to/. Game Arts tiež vyšumeli, skvelá bol iba prvá Grandia na PSone, cca 10 krát lepšia ako posledný Dragon Quest alebo Star Ocean. Mistwalker /esSquare, legenda Hironobu Sakaguchi/si s Blue Dragon urobil iba hanbu. Vysunutá jednotka Yoshinori Kitase a Tetsuya Nomura /Square/ so svojím debutovým alternatívnym FF13 Versus bol tiež stopnutá, a tím maká na dokončení FF13, čím sa Versus odsúva niekde do pekla na prelome rokov 2010/2011. Prezradím vám aj to, že títo dvaja borci nesúhlasia so súčasnou riťolezeckou "US-bill-money" politikou Square /sú známy ako SONY boys/, a aj preto je Versus stále PS3 exkluzívny.



svojho času pri hlasovaní o best of JRPG porazila aj FF7

Bodka na koniec - FF12 som nikdy neprešiel, po pár hodinách zabalil, DVD zlomil a na Square sa definitívne vysral. Neznesiteľné nudné - nepreháňam, neexistujúci príbeh, mŕtve postavy, nefunkčný bojový systém, licence board a gambity su prešľapom, ktorý by sa "starému" Square nikdy nestal. Vaan a Penelo sú dve pubertálne nuly, ktorým želám tvrdú homokládu večer do postele a kliešte na bradavky. Ashe a Basch, dvaja zombíci bez osobnosti, ktorým mám chuť napľuť na prirodzenie, vždy keď ich vidím. To je to ten slávny Square soft, dnes. Ich najlepším projektom za posledných desať rokov je Kingdom Hearts s Disney postavičkami. Dajme si preto hambáč a zapime to kokakolou, yupíí.