26. 11. 2008

Hadry - Šmaty

Za starých čias proste hráč hru prešiel, vrazil do tabuľky skóre pod svojím trojpísmenovým nickom /joe/, a začal odznova. Odmenou za pokorenie hry bolo podľa možností nejaké to outro, záverečné kredity s hudbou, alebo nič /Gyruss/. Fenomén, o ktorom sa bude písať o trochu ďalej sú bónusové kostýmčeky, a iné teplé modné doplnky.
  • takmer všetky Resident Evil hry vás odmenia šatičkami po ich dokončení. PS3 verzia Resi4 ponúka všetkému odolavajúce brnenie /zabráni aj odneseniu enemákom/ pre Ashley, a gangsterský ohoz z roku 1920 pre Leona.
  • v modernom rimejku Tomb Raider : Anniversary si to môžte opäť prejsť so starým hranatým modelom z pôvodnej jedničky /inak cca 600 vs 7000 polys/.
  • Super Mario Sunshine, Grand Theft Auto: Vice City, The Legend Of Zelda: The Wind Waker - kopa tričiek, havajských košieľ, alebo možnosť pre Linka natrvalo vymeniť zelené elesťáky za túto námornícku mikinu.
  • absolútne nedocenená hra, a zelda killer - Okami. Druhýkrát to môžte hrať v podobe akéhokoľvek čokla, alebo vlka, ktorého v hre uvidíte. Dokonca aj v outfite niektorých malieb.
  • Metal Gear Solid a jeho dobré známe smokingy ala James Bond, hru však musíte prejsť dvakrát /tretí diel/. Rôzne čelenky a rôznofarebné exoskelety, kamufláže a parochne ani nespomínam.
  • HALO 3 a jeho iks variácií brnenia v závislosti od obtiažnosti na ktorej ste to prešli, pozbieraných lebiek, alebo zarobených achievements. Iba kozmetická úprava, bez herného benefitu.
  • God Hand, zábavná a ftipná bojovka vám podľa očakávania umožní rozbiť pár papúľ v kimone požičanom od Ryu z kultového Street Fightera. Olivia vyfasuje playboy Bunny outfit.
  • God of War prvý a druhý diel vám ukáže najbrutálnejšiu hernú postavu všetkých čias ako kuchára s panvicami, alebo v maškarnom rybacom úbore. Len pripomínam, že tretí diel je avizovaný graficky v podobe krajšej ako klasické maľby, a možno sa dočkáme aj Van Gogha so štetcom.
  • Monkey Island : "I found the treasure of Mêlée Island and all I got was this stupid T-shirt". - legendárna scéna s "pokladom" tu nesmie chýbať.
  • Dead Rising vás po mnohých krvopotne splnených podmienkach, napríklad hrať to 14 hodín vkuse /7 day achievement .. jeden herný "deň" sú dve hodiny pre vás/ odmení tými rozkošnými boxerkami so srdiečkami. Nosil ich inak aj rytier Arthur z 8-16 bit klasiky Ghosts N Goblins /genocída zombíkov a nemrtvákov/.
  • Devil May Cry 3 na to ide radikálne, nedá vám nové šatičky, naopak vás zoblečie. Ostanú vám iba kožené nohavice, a holá hruď. Toto smrdí, vážne.
  • Jak and Daxter 3 - po tom ako zachraníte svet, galaxiu, celý vesmír si Daxter /to je tá ryšavá veverička/ od všemocných starobylých Precursors ako odmenu vyžiada .. nohavice !!, mali by ste však vedieť, že Daxter bol predtým "človekom", a jeho nezakryté prirodzenie ho pekne nasieralo.
Dalo by sa pokračovať ďalšími sto a jeden riadkami. Zoberte si taký Dead Space, slabučký survival horror, ktorý si nechá za kvalitne vytuningovaný skafander pekne zvrhlo mastne zaplatiť .. ak ho chcete používať hneď od začiatku. Osobne som vždy čakal po prejdení hry od vývojárov trochu viac invencie, ftipu a nápaditosti do druhého kola. Ultimatívne Military obleky /Dead Space/, laserové meče /Dead Rising/ atakďalej sú už pekne nudné a otrepané. Páčila vychytávka od Polyphony, kde sa v Gran Turisme /PSone/ dala zahrať špeciálna verzia bežiaca na 60 fps. Samozrejme trochu utrpela grafika trate. Predstavte si však "tajný level", stačí jedna trať v GT5 bežiaca iba na 30 fps a len s jedným/dvoma autami, ale so značne vylepšenou grafikou, alebo interakciou trate. Lepšia motivácia ako nálepke na káre, alebo odomknutie nejakého exotického V12 šmejdu. Alebo si zoberte taký God of War 3, určite to bude po vzore starších dielov sureálne šialenstvo farieb, tvarov a kompozícii. Čo tak zhasnúť všetky "svetlá" a nechať krajinu okolo vás v šere osvetlenom iba žiarou vaších zbraní a krvou nepriateľov.