14. 8. 2008

Tajnostkár a spáč

LucasArts je do biela rozzúrené. Nintendo s nimi pekne vydrbalo. Od predstavenia wiimote /dnes už vieme, že ide o nefunkčný gimmick/ sa hlavne Star Wars priaznivci dennodenne dožadujú hry, v ktorej budú manipuláciou s tým smiešným diaľkovým ovládačom pohybovať SVETELNÝM mečom na obrazovke. LucasArts sa im ju teda chystá dať - Star Wars: The Clone Wars. Samozrejme vzhľadom na neohrabané technické limity wiimote bolo dopredu jasné, že uvidíme viac dymu ako ohňa. Situácia by sa zmenila o 180 stupňov, ak by LucasArts vedeli o existencií ďalšieho gimmicku - Wiimote Plus. Nintendo však o ňom dopredu neinformovalo ani živú dušu, nieto ešte nejakých blbých third party vývojarov, ktorí sa im snažia zarobiť peniaze zúfalou implementáciou ich nepodarených ovládačov. Aj keď dobre vedeli, ako by to tejto hre pomohlo. Dosť však tých chudákov posadnutých mamonom. Rípnem si trochu aj do SONY.

Na tomto blogu sa už od začiatku pýtam, kde sú preboha plnokrvné hry pre PS3 EYE. Technicky excelentné dielko schopné "veľkých" vecí. Ako veľkých si ukážeme na pripravovanej hre pre technologicky zaostalejšiu PS2 EYE TOY kamerku. Predstaviteľ SCE London Studios počas prezentácie na Edinburgh Interactive Festival po krátkom zhrnuí: PS2 EYE ako skutočná revolúcia v ovládani hier, dávno pred nintendom, nintendo nás okopírovalo, blah bla, 10.5M EYE kamier v domácnostiach, hry založené na skutočnom pohybe hráča - potvrdil, že minimálne pri PS2ke SONY nespí. Predstavil dve hry, ktoré budú na trhu na konci roka: Hero a Pom-Pom Party. Detaily porn-párty celej rodiny vynechám, ide o kolekciu 18 minihier. Vrhneme sa rovno na hrdinu. Ide totiž o klasickú hru z pohľadu prvej osoby, s "príbehom", mečom, a ovládanú výlučne s pomocou EYE TOY. Skôr než vám prezradím jej chutné vychytávky, malá technologická odbočka.



PS2 EYE TOY v ranných EYE hrách detekovalo pohyb vďaka sledovaniu zmeny farby snímaných pixlov. Nešlo teda o "vnímanie" skutočnej polohy objektu, ale iba o záznam informácie, že sa "niekde, niečo" hýbe. Nový algoritmus však už dokáže reálne sledovať objekty /stopovať ich farbu/ a mení EYE TOY na zariadenie s 1:1 citlivosťou transformácie vášho pohybu do toho na obrazovke. Hovoríme takmer o Wiimote Plus kvalite, bez ďalšej investicíe ala nintendo. Takže Hero - hra, ktorá neustále sníma polohu vášho meča /dostaneme ho spolu s hrou/. To znamená, že ak v temnej kobke, kde si svojím magickým papekom svietite na cestu, zbadáte enemáka, a dáte si ho v reálnom svete za chrbát /!!/ - jeho svetlo hnusný troll neuvidí a prejde popri vás. Dlhá veta. Pretože hra už nevyžaduje k detekcii polohy neustály pohyb ovladáča /inak ste pre PS2 pohybovo neviditeľný/, je možne po novom elegantne v jednej obrannej polohe blokovať útoky nepriateľského rytiera, alebo sa kryť pred sprškov zhnitých paradajok nahnevaných obyvateľov mesta. Inak mikrofón na EYE kamerke čaká kedy zakričíte FIRE, a váš drak na ktorom letíte - vychŕli záplavu ohňa.

Nebudem tu teraz rozoberať existujúce PS3 pidihry a technologické déma využívajúce EYE schopnosti a silu CELL procesora /analýza toho, čo vlastne EYE vidí/. Stoja totiž všetky za starú bačkoru, ak to nemá ten finálny plnohodnotný tvar. Už aj blbé foťáky maju detekciu "úsmevu", teda "vedia" na čo čumia. V net obchode maju EYE po nejakých 30 dolárov, takže SONY má poslednú šancu prebudiť sa z kómy a na vianoce roku 2008 nas MUSÍ ohúriť podobne, ako na E3ke keď ten borec prelieval vodu s jedného virtuálneho pohára do druhého, vďaka EYE kamerke. V Heavy rain by som mohol otvárať zásuvky a utierať si dážď z oči pohybom ruky. Čakám, a dufám, že sa nenaseriem, ako LucasArts na začiatku článku.

Update: Aby som vám do hlavy nasadil ešte väčšieho chrobáka, lebo viem, že vaša predstavivosť je veľmi obmedzená. Tu máte ukážku, čo zvládne EYE+CELL ľavou zadnou, držte si čeľuste. Chronotopic anamorphosis, time displacement, unwrap mosaics.