29/09/10

Vrana ku vrane si sadá

Presne pred troma rokmi Ninja Theory /NT/ vypustilo hru Heavenly Sword /HS/. Relatívne malý tím, ktorý sa svojou prvou veľkou hrou skúšal "exkluzívne" etablovať na zbrusu novej Ps3ke. Samozrejme SONY nad nimi držalo ochrannú ruku - financie, marketing, inžinierske poradenstvo - výmenou za vlastníctvo samotného IP. Teda hru, ako takú NT prestalo vlastniť. V tých ranných, pionerských dobách boli očakávania veľké, aj keď sa ich vtedajšej naivite ešte aj dnes smejem. HS teda predalo behom prvého pol roka svoj prvý milión, čo bolo zhodnotené, ako hrubo nedostatočné /pri tej malej hernej základni, išlo podľa mňa o pekelne dobré predaje/ a druhý diel plánovanej trilógie bol uložený k ľadu. Scenár, ako taký pre dvojku a trojku ešte "stihli" napísať a HS2 sa určite ešte dočkáme . SONY po tom strašnom "neúspechu" následne intímnu spoluprácu s NT rozviazalo a to sa vydalo hľadať lepšie zajtrajšky už po vlastnej osi. So slovami - skúsime niečo >iné<. Inou sa ukázal byť multiplatformový projekt Enslaved: Odyssey to the West, ktorý nie je iným, ale naopak ide skôr o nenápadne "voľné" pokračovanie HS. Stále akcia z pohľadu tretej osoby. De fakto ten istý bojový systém, a kočka, ktorá tam pobehuje je kópiou Nariko z HS.



Trip z Enslaved verusu Nariko z Heavenly Sword


Fajn. Takže sa nám demo tej novej pecky objavilo na PSN, hráči si to vyskúšali a väčšina aj rýchle zmazala. Po troch rokoch sa podľa mnohých ohlasov herne zjavne nedostali ani na úroveň dorasteneckej ligy. Mňa osobne zaujímala oveľa viac technická stránka, a tá dopadla na hanbu a dve facky. Heavenly Sword je dodnes technologicky veľmi vyspelá hra, a vo svojej kategórii vlastne stále neprekonaná. Beži v plnom 720p rozlíšení, s 4xAA, plus HDR. Nemá problém s impozantnými exteriérmi, ani tisíckami AI panduľákmi na ploche. Stále je to veľmi pekná hra, ktorej sa darí bez väčších problémov udržiavať blízko, alebo na 30 fps. Hra ma trochu problém so stratou vertikálnej synchronizácie tzv. tearing /trpí tým len 90% hier na xcrape/, a podľa ich hlavného programátora, to bolo v budúcnosti ľahko riešiteľne /viď aj Uncharted 1 a 2/. Plánovali presunúť kopu "grafického" kódu na SPE jednotky. Pri Enslaved: Odyssey to the West sa teda oprávnene čakalo, že bude na PS3ke /viď sľuby/ žiariť a hra bude bežať, ako po masle. Technická analýza dema ukázala, že PS3 verzia má takmer každý špecialnejší grafický efekt v degradovanej forme, oproti xcrapu, a navyše to beží na tragicky hnusnom framerejte, ani stopa po antialiasingu a tearingu to má plnú riť.

Snaží sa snaď NT pomstiť za kopačky, ktoré pred rokmi SONY dostalo, alebo to má dva iné dôvody ? Prvým je rozklad tímu po tom, ako HS neprerazilo. Ich špičkový kóder, a jeden z najlepších-herných na svete Marco "nAo" Salvi, dnes maká ako Senior Graphics Software Engineer pre Intel. Ďalšie kapacity vám viem vystopovať tiež, až do Santa Moniky /God of War/. Tým druhým dôvodom je použitie toho zkurvene teplošského, a impotentného Unreal enginu, ktorý aj po štyroch rokoch je na PS3 tou úplne najhoršou alternatívou.



hra z roku 2007 pľuje na Unreal sračku roku 2010, obe images z Heavenly Sword

Pre Heavenly Sword vyvinul Marco Salvi svoj špecialny postup simultánneho použitia HDR+AA využitim RSX pixel shader jednotiek a CIELUV konverzie /32 bit LogLuv HDR kódovanie/. Vznikli dve varianty vysokokvalitná nAo 32, a veľmi rýchla nAo 24 s menšou "presnosťou". Z pohľadu dnešných Unreal hovien, aj tá menej kvalitná absolútne postačuje a stále disponuje podporou pre 4xAA. Marco tiež potvrdil, že SPE jednotky sú extrémne výkonne /pri ručnom ladení kódu - dosiahnete priam šokujúce zrýchlenie/ a v HS boli použité na tisíc a jednu prácu. Odstraňovanie skrytých-odvrátených polygónov /clliping, culling/, optimalizácie zobrazenia tieňových máp, animačné moduly /celý panák, končatiny, mimika/, skinning /geometrie na joints-kĺby atď./, fyzika /HAVOC, vlajky, vlasy, šaty/, generovanie tzv. pushbuffers /reťazec optimalizovaných príkazov, čo má RSX urobiť/. Na rozdiel od moderného dneška /Uncharted 2, God of War 3, Killzone 2/ sa ani len nedotkli možnosti extenzívneho behu vertex/pixel operácií na SPE poli. Proste prvo-generačná hra, stále však JASNE technicky lepšia, ako ten ich posledný psí grc a mačací chuchvalec.

Nie som sám, koho do dožralo a na ich vlastnom fóru som sledoval jedného chlapíka, ktorý sa snažil dopracovať ku odpovedi - čo sa vlastne deje, a prečo. Dev tím sa mu nenamáhal ani len slušne formálne odpovedať, či bude finálna verzia oproti demu vyladenejšia /ja im ešte šancu dám/. Ak položil rovnakú otázku Konami, jednoduchu a promptnú odpoveď dostal. Kladnú. Zrušil teda objednávku na Enslaved a potvrdil novú pre Castlevaniu. Holt spokojný zákazník náš cieľ.

Aby moja dlhotrvajúca Unreal engine paranoja padla na úrodnú pôdu. Mám pre vás jedno skutočne výživné pdfko s veľmi inšpiratívnym názvom - Ako dosiahnuť 60fps s Unreal enginom. Je to napísané dostatočne jednoducho aj pre laika. Progiš v ňom doslova píše - museli sme ten engine použiť, vrcholný manažment tak rozhodol. Ide však podľa nich o jedného nedomrdaného bastarda pôvodom z PC, pri ktorom ak chcete dosiahnuť nejaký výsledok - MUSÍTE sa odhodlať na ZÁSADNÉ - nie OPTIMALIZÁCIE, ale dôkladne vymiškovanie celých blokov Unreal kódu a ich nahradenie vlastným dôvtipom a kóderskym umom. Len si to pdf prelistujte. Tiež tam píšu, že SPE sú super výkonné šlapky, ktorá vo vagíne zošrotujú aj tri neohobľované poriská od sekery naraz. A hovorím to, ako reakciu na drísty Ninja Theory, a prečo to vlastne na PS3ke beží horšie. Obligátne kecy - PS3 je komplexnejšia,ťažšie sa z nej doluje trochu výkonu .. bla bla. Ich Heavenly Sword má 4xAA, Enslaved ani suché z nosa. A obe delia tri dlhé roky. A nuly z Ninja Theory na rovnakom Unreal engine chystajú aj ďalší diel Devil May Cry. Už teraz vám poviem, ako im to na PS3ke bude bežať. Na 60 fps ala DMC3 pre PS2 si to nesiahne ani s požiarnickým rebríkom.

17/09/10

Kráľ zvierat - GT5

Vzdávam hold GT sérii a samozrejme hlavne poslednému piatemu dielu. Je totiž exemplárnym príkladom, keď duchovný vodca a ataman Kazunori uprednostňuje kvalitu pred kvalitou. Narozdiel od konkurenčnej flopzy, kde kým na trh príde GT5 .. oni už vysekali rovno TRI diely svojho arkáde šmejdu, pričom je problém napríklad posledné dve od seba vôbec odlíšiť. Sú jasne v kategórii DATADISK za cenu celej hry. Pochopiteľne "renomované" herné sajty na to vôbec nereflektovali, ani slovo nejakej výčitky, utieranie si papule o každý podstatnú aj nepodstatnú drobnosť. Flopza 2.5 vyfasovala "zaslúžených" 9.2/10 po globálnom zhodnotení na Metacritic.com. Sami si to potom o pár týždňov porovnajte, ktorá sajta dá o koľko VIAC práve absolútne superiórnej GT5 /absurdne viac herného obsahu/. Niektorým sráčom už veľa miesta na lepšie hodnotenie neostane, dali flopze 10/10. Koľko chcú dať GT5ke ? Odporúčam týchto vyčúrankov zaradiť na svoj ignore list. Ide totiž o tri katégorie ľudských svíň. Idiot-hajzlík na výplatnej billovej listine-nenávistný SONY hater.



plus záplava nových obrázkov a autoškola




Hore vidíte dva obrázky, áno ten druhý NIE JE fotka švajčiarských álp z mojej dovolenky. Ani jedno z toho, a nielen to, v DVD flopze nenájdete. Nočná jazda so zmenou dennej doby v reálnom čase a dynamická zmena počasia počas preteku. Dažď, chlístanica, hmla, mokrá cesta, funkčné stierače a všetky tie prkotiny, ktoré ocenia .. ako vlastne, tí istí blbečkovia čo jačali nad flopzou, ako nad ultimatívnou hrou, a potom si za podmaz billových prašúľ vyrazili do Saint Tropez na pláž.




jasno-oblačno-mokré gumy

GT5 si zaslúži dostať ocenenie hra roku /GOTY/ 2010. Nie je zvykom ho dávať závodným hrám. Ktorej inej ho potom chceme a za čo vlastne darovať ? Vymletej TPS strielačke, priblblému západnému RPG ?! Objem úsilia vloženého do GT5 je fantastický a v tejto generácií nevídaný. Ide zároveň o najväčší kvalitatívny a herne-obsahový skok, aký závodná /akakoľvek ?/ hra v ľubovoľnej sérii medzi dvoma dielmi urobila za posledných 10 rokov urobila.

15/09/10

TGS 2010

Jeseň a tókijska herná výstava je konečne tu. SONY prezentačka s očakavanými ukážkami dažďa v GT5, mačkopsa v The Last Guardian a vymodlený 60 fps remake Shadow of the Colossus má ešte pár hodín do štartu, medzi tým si preto kopnem do brakovej tvorby Capcomu. Úplne súhlasím s ich slovami, že aj vďaka nim ešte pojem - japonský herný vývojár - už nie je dávno mŕtvy. Úspešne tiež nastúpili cestu kooperácie s anglosaskými vývojármi, alebo ich rovno celých kupujú, ako si o malú chvíľu ukážeme. Prežul som sa teraz ich TGS presskou a je jasné, že Square soft a jeho amorálne expanzívna filozofia, dojenia starých IP a produkovania hromád priemerného blivajzu je ich veľkým vzorom.



Devil may cry reboot. Posledný štvrtý diel bola pekne nudná a hrateľnostne/technická sračka. Znovuzrodenie značky teda zverili v tomto žanri "skúseným" Ninja Theory. Im stačilo zobrať hernú mechaniku z ich vlastných hier - Heavenly Sword a Enslaved, obliecť Danteho do červeného froté uteráka a nová hra bola hotová, či bude mať pri Bayonette, Vanquish .. ďalšej stovke identických hier /novo ohlásený Ninja Gaiden 3, starší NIER od Square/ aspoň nejakú šancu je otázne a zachraňovať to bude iste iba DMC nálepka. Po novom v "podarenom" buzerantskom EMO štýle. Hlavný geroj je prototyp vychrtlého sráča s ofinkou čo fičí z jednej herákovej party na druhú. A na konci trailera si dá kus kvalitného matrošu. Ako antidótum odporúčam toto DMC 3 intro PS2 verzie samozrejme bežiacej na 60fps.

Plky o Dead Rising 2 preskočím, debilne tupá hra s hodinami neustalých loadingov. Kanaďania z Blue Castle, ktorí za ňou stoja sa však stali po novom súčasťou Capcom rodiny, ako ich nové dev štúdio. A akoby tých third person kravín, ktoré hravo zvládala aj PS2 nebolo dosť. Tak nám Capcom ponúkne EŠTE jednu, ktorú pre nich urobí Cyber Connect 2 /Naruto hry !!/. Asura's Wrath, teda hnev nasratého demóna, ktorí nepekne zatočí aj s bohom o veľkosti planéty /viď alternatívny japana link- video/, a celé to beži na Unreal engine, čim sa môj záujem okamžite znížil na úroveň nula. V roku 2010 seriem na 20fps zvratky v hnusnej grafike bez antialiasingu, čo presne definuje hlavné vlastnosti toho epického šmejdu.

Sony konferencia /kopa informatívnych fotiek/. Mrdácky korporátny, nudný šrot trvajúci dve hodiny. A kriste ježiš - veľká časť herných trailerov napríklad Parasite Eve - 3rd birtday, Dissidia 012, KH PSP final mix a ďalší NEBOLI určené pre verejné vysielanie. COCKBLOCK. Čierna obrazovka smrti, pustili von iba zvuk. Hnus. Za svoje prorocké schopnosti sa však môžem samožersky pochváliť. Dážď/sneh/fungujúce stierače/zahmlievanie okien v kombinácii s nočnou jazdou je smrteľne fotorealitické GT5 kombo, neskutočné /plus meter super komplexných nových komunitných funkcií/. The Last Guardian naozaj ukázal novú videoukážku /v predaji na vianoce 2011/ a začínam mať neodbytný dojem, že ten mačkopes a nie ten malý pišišvor je alfa-omegou tej hry, na ktorý sa sústreďuje celé úsilie tímu /počnúc animáciou po AI/, herne to dúfam dodá aspoň desať obsahovo zaujimavých hodín. A na koniec - 2x30fps Shadow of the Colossus v 3D !!. Značná časť kecov bola venovaná MOVE ovládaču a 3D zobrazeniu /firmvér pre 3D Blu-Ray filmečky bude na stole - 21.9.2010/, obe dostávajú skutočne masívnu podporu 3rd party firiem - takže tu máme FF14 3D, Hot Shots Golf 5 3D, Metal Gear Rising in 3D /sekacie demo, vydržte su tam ftipné vsuvky/, Disaster Report 4 3D. Ninokuni od LEvel 5 síce bez 3D, vyzerá to však malebne, a v štýle DQ bazmekov, má to worldmapu, "animuje-kreslí" to slavné Ghibli štúdio. Japončíci by za tým mali isť, ako za bukake pornom. Yakuza 4 so zombíkmi je OK, pokiaľ to ostane PS3 only hra, čo aj ostane. Hier pre PS3 a PSP bolo "ukázaných" skutočne a objektívne veľa, čo SONY naozaj potrebuje je zrúbať cenu jedného aj druhého najneskôr do budúcej jari, odporúčam viac vianoce 2010.

  • alternatívne zdroje, videa, ilegálny tovar : ICO a Colossus /jar 2011/, The Last Guardian /HD video, HD images/, Projekt Dark od From Software /predpokladá sa, že ide o ideového nástupcu najlepšieho PS3 only RPG na svete - Demon's Souls/, Parasite Eve - 3rd bithday /video 1, video 2, video 3/, Dissidia 012, GT5 weather video /grc off-screen kvalita/, Monster Hunter 3 pre PSP /predá hravo melón kópii za prvých 18 hodín/.
  • nespochybniteľný PS3 killer app GT5 - bude obsahovať jednu feature aj pre GT hráčov s PC. Schopnosť ovládať tzv. B-spec mód /de fakto GT tycoon, AI jazdci krúžiaci po trati/ z otvoreného okna vášho net browsera. Prevratné. Počasie /režim endurance a track editor trate/ bude zásadne ovplyvňovať jazdu nielen dažďom, ale aj teplotnými zmenami, zmenou barometrického tlaku, vlhkosťou vzduchu a z toho následne vyplývajúcou zníženou/zvýšenou trakciou na asfalte. Predpoveď počasia pre daný pretek bude PRIBLIŽNÁ /80% pravdepodobnosť dažďa/, tak ako v skutočnosti. Grafický engine zvládne aj PEVNÝ štart 16 áut v daždi, aj keď nie je vždy na 60fps /čo je naozaj pochopiteľné/. Podobne náhodne generované budú rally vložky, aby ste sa museli spoliehať na kopilota a nefičali po trati po pamäti. Na GT6 sa už začalo pracovať a bude obsahovať ďalšie feaures, ktoré sa už do GT5 z časových dôvodov nedostali. Osobne tipujem, že aj z objemových. GT5 bude určite atakovať 50 giga dát na placke.



Monster Hunter PSP séria je v japonsku EXTRÉMNE populárna a má gigantické predaje. De fakto odštartovala víťazné ťaženie SONY handheldu v japonsku. Treti diel preto dostal skutočne vypiplaný custom PSP bundle hárdvér s modifikovanou čiapočkou analógu, väčšou 2200 mAh baterkou, inak tvarovanou zadnou časťou pre lepší úchop. Plus kopa ďalších farebných a designových úprav /výstup reprákov ma tvar mačacej laby/. Zhruba hodinu trvajúca prezentácia.


03/09/10

Aotearoa

Kevin Butler. Fiktívna postava, ktorú hraje herec s vlastným menom Jeremy Lambert v nesmierne úspešných a dnes už početných reklámach propagujúcich PS3, PS3 hry, a PS3 doplnky. Reklamy sú to zábavné, ftipné a stále žiadané /vlastný PSN video kanál, tweeter/. Dokonca až natoľko, že spolupráca s ním bola predĺžená aj na celý rok 2010 a dokonca vystúpil na tohoročnej E3, kde si jeho prítomnosť vydupali sami hráči. Mimochodom, zopár blbečkov v naších zemepisných ČSSR šírkach, Kevina ešte nedávno považovalo/považuje !?/ sa skutočného predstaviteľa fy SONY. Blahoslavení chudobní rozumom.



kiwi vs sony

Reč však bude o jednom malom diplomatickom pingongu medzi SONY a Novým Zélandom, so šťastným koncom. Začalo to touto PS3 reklamou s prekvapivo vypointovaným epickým koncom. Nový Zéland - kanál TV3 kontroval vlastným dielkom, ktoré bolo jednovaječným dvojčaťom toho od SONY. Chlapci si asi mysleli, že byť na odvrátenej strane zemegule je dostatočne "bezpečné". Kevin Butler sa o tomto nehanebnom plagiáte pochopiteľne dozvedel a reagoval : "Hovorí sa, že imitovanie je najväčšou formou obdivu. Ak tomu tak je, potom sa cítim poctený týmto komplimentom. Bez ohľadu na to však mám niekoľko konštruktívnych poznámok. Žiadna PS3 hra v zábere - akčné klipy z MAG, God of War 3, alebo KZ 3 a Twisted metal by tomu veľmi pomohli. Čo tak titul pre vášho chlapíka - Manažér pre vzdávanie holdu PS3 reklame, napríklad. Rozhodne dlhšiu bradu. Slow motion na konci a preboha .. dvojfarebné konfety, nie tie farby dúhy."

Zároveň dôrazne žiadal satisfakciu, a to neodkladné uznanie PS3ky ako oficiálnej konzoly Nového Zélandu, a tiež posledné DVD ich folkovo-zábavnej skupiny Flight of The Conchords pre ľudkov z ich marketingovej skupiny. TV3 Kiwi držalo chvíľku bobríka mlčanlivosti a ešte sa pochválilo, že reklama mala veľký úspech a určite ju do "etéru" pustia ešte niekoľko krát. Po Kevinom zakašlaní, že "tentokrát" ich žalovať ešte nebudú prišiel do SONY pobočky na jeho meno tento darčekový košík.



"choice-bro" je kiwi výraz pre naše .. super cool

Oslavná plaketa. DVD s pesničkami, sušienky, lekvár, a iné luxusné tuzexové produkty, proste kontraband. Mega pointa v pointe ohľadom tých Kiwi folk spevákov, viď video. Aotearoa je maorské označenie pre Nový Zéland. To len, aby vám pred veľkým finále nevŕtali v hlave kraviny. Nasledujúci snapshot dole som urobil z Kevinovej poslednej reklamy, kde svojským spôsobom SAMOVYKRÁDA práve ten SVOJ klip, o ktorom tu celý čas píšem a v istej sekunde je na stene za hráčmi vidieť vlajku Nového Zélandu. Dokonané a dokonalé.


01/09/10

Volanie divočiny

In medias res. SCEJ /SONY Computer Entertainment japan/ sa nás chystá ešte do konca tohto roku obdarovať PS3 only PSN hrou, kde lev bojuje so slepicou o holý život v uliciach Tokya. Postkatastrofický svet. Ideové, voľné "pokračovanie" hry Afrika. Hunting game. Teraz prilepiť pár obrázkov a je vymaľované. Tak jednoducho to však neurobím. Po malom, ale obsiahlom rešeršovaní som objavil následovné.

Starší medzi nami si určite pamätajú sexi čiernu PSone v rámci programu Net Yarouze pre amatérsky vývoj programov, teda hlavne hier. V roku 2008 /v októbri- říjen tomu budú presne dva roky/ čo sa pretransformoval na viac oficiálnejší PlayStation C.A.M.P. biznis. Ak máte viac ako 18 rokov - vaše návrhy designu, podnety, zlomky kódu, herné scenáre, nápady, grafika bude zvážená a odsúdená. Meneh, meneh, tekel, upharsin. Sudcami sú pochopiteľne zamestnanci fy SONY, ale aj zástupcovia herných plátkoch. Prejdete niekoľkými kolami, testami, vyspovedajú vás. Následne dostanete grant a podporu na vývoj vašej VLASTNEJ hry. Adresa trvalého pobytu však musí ležať v japonsku. Takto napríklad vznikol kultúrno-kultový fenomén Dokodemo Issyo, alebo patologicky dobré známe Echochrome a Yuusha no Kuse ni Namaikida /len kliknite, schválne tu dávam jej japonský názov/.

V prvom odseku letecky uvedený projekt sa teda pracovne volá - Tokyo Jungle od Crispy's. Mimochodom už pre PSP stihli spáchať, teraz pozor, manažér šatníka MyStylist. Tokyo Jungle však bude iné kafe. To čo sme trochu čakali od konkurenčnej Afriky sa nám tu vynahradí v plnej miere. Dva módy - príbehová kampaň a survival. K dispozícii je celé mesto zdevastované neznámou pohromou, bez stopy po prítomnosti človeka. Jednou časťou hry je hľadanie toho, čo sa vlastne stalo a kde sú všetci tí ľudia, druhou je neľútostný boj až 50 plemien a 80 druhov !! Levy, krokodýly, slony, šimpanzy, slepice, líšky, hrochy, zajace, psy, pštrosy, pumy, a gepardy. Počet možných kombinácií - kto s kým je obrovský a zaručuje "nekonečnú" znovuhrateľnosť. Ak vám nedá spať otázka, akú šancu ma malý huňatý veľkonočný zajačik versus nasratý lev. Vedzte, že "slabšie" druhy sa môžu brániť/útočiť v krdľoch/svorkách a podľa pravidla - last man standing, stačí ak prežije čo i len jeden králik. Z toho aj nepriamo vyplýva nutnosť/možnosť budovať svoj dream team, a ako dominatný alfa samec viesť svoju tlupu desperádov ulicami opusteného mesta. No povedzte, nezneje to sto krát lepšie, než vygumované kraviny pre malé deti ala Crysis a Gears of Joke.

29/08/10

Synergistic Processing Elements (SPE)

Pepíci z 2K Czech /ex Illusion Softworks/ nezvládli po technickej stránke v Mafii 2 - PS3 verzia /prdelkovo slabučká hra/ ani také triviálne prkotiny, ako je trochu sprajtóznej trávy, mláky krvi pod mŕtvolami, alebo kvapka antialiasingu, aj keď je podpora pre MLAA-SPE obsiahnutá priamo v CELL SDK. Od sráčov s tukom obrastenými prasačími mozgami, čo plzňom zalievajú vepro/knedlo som naštastie už dopredu žiaden veľký výkon nečekal. K môjmu sklamaniu teda nedošlo. Ukážeme si však ako to mali urobiť. Didaktickým príkladom bude hra - Star Wars: The Force Unleashed 2 /SW:TFU 2/. Použité bude pole piatich SPE /zo šiestich dostupných/ v kooperácii s PS3 GPU-RSX.



Začneme od tej najjednoduchšej grafickej operácie. Odstránenie animovanej hlavnej postavičky z frejmu a ponechanie statickej geometrie v pozadí. Táto činnosť je potrebná pre správnu funkčnosť ich "násobiča" framerejtu, ktorý tu teraz rozoberať nebudem, neb vo finálnej verzii nebude zahrnutý a ešte má zopár chybičiek krásy na, ktorých sa ďalej pracuje. Pripomínam, že pri hre, ktorá beží na 30 fps máte na vykreslenie jedného frejmu čas - 33 ms. Čokoľvek /pixel-vertex-geometry-compute shaders/ teda robíte, musí sa do tohto limitu zmestiť, inak sa dočkáte frame dropu, alebo tearingu. Takže, ako už vidíte na obrázku vyššie, ich implementácia vyžaduje - tri prebehnutia grafického enginu cez avatara. Spotreba výkonu pri xcrape je 0.4ms, použité je iba GPU a bohužiaľ aj relatívne dosť pomalé tzv. dynamické vetvenie. PS3 kód beží kompletne sóftvérovo /3 paralelné iterácie/ bez dynamického vetvenia s celkovou ztratou 0.3ms, tá môže byť podľa dev "Branching sucks, software pipelining rulez :)" tímu ešte výrazne znížená.

Program beží ďalej - flipping, interpolácia, ale hoplá pri xcrape dev tím tvrdo narazil na jasnú direktívu teplého billa - realizovať všetky "volania" funkcií cez modifikované D3D API xcrapu. Aby sa aspoň priblížili ku superiórnemu PS3 riešeniu porušili TCR #012 /Technical Certification Requirements/ a manuálne manipulovali s pamäťovým adresovaním skrze tzv. nedokumentované inštrukcie. Nič z týchto problémov PS3 nepozná /low level prístup ku hárdvéru je tam povolený/ a časom 0.8ms hravo porazilo xcrap s jeho 1.5ms fiaskom.



xcrap verzia - vpravo zreteľne viditeľný malý počet motion blur samplov s edge artefaktom

Dostávame s inému efektu. Motion blur - MB . Jeho správne naprogramovanie je kľúčové pre korektné a očakávané vnímanie grafiky, ktorá sa aspoň trochu podobá percepcii reálneho sveta. Hry ako God of War 3, Killzone 2 tu excelujú absolútnym spôsobom pred čímkoľvek, čo by xcrap mohol ponúknuť. Nie je tomu inak ani pri SW:TFU 2. Pri xcrape sa podarilo zvládnuť túto dôležitú operáciu iba na najnižšej kvalitatívnej úrovni za priemerne 2.2ms /variabilných 5-11 MB samples/. PS3 bez akýchkoľvek problém chrlí neustále 16 MB vzoriek v najvyššej kvalite a iba za 1.4ms vrátane komplexnej úpravy hrán objektov pri "kolízii" s polopriesvitnými mečmi /alfa blending/. Xcrap šmejd, ak by sa pokúsil o PS3 úroveň zakrákal by plynulosťou smerom na juh niekde ku 15-18fps. Depresívne porovnávanie by mohlo pokračovať ďalšie dve strany.

Zopakujme si teda ako tento posratý kus MS hárdvéru obsiera multiplatformové hry od samého začiatku. Menej CPU/GPU výkonu - menej efektov, jasne nižšia kvalita efektov, menej fyziky, menej interakcie. Málo miesta na DVD - orezávanie dĺžky hier, herného obsahu, zásadné rezy samotného designu hry, menej textúr, menej modelov, menej herných asetov, nižšia kvalita úplne všetkého. Žiaden defaultný HDD - zkriplený streaming dát a týmto teda aj všetky sandbox hry od GTA4 cez Fallout 3 po RDR, ktoré nie sú ničím iným .. iba prašivým DVD hnusom. Pozdrav na dobrú noc, a poučenie, ktoré z toho priamo vyplýva - 2K Czech sú iba malí, blbí, provinční, české sráči.

17/08/10

Gamescon 2010

Priebežne tu budem dávať, čo život donesie. HD Video zo SONY konferencie. Takže celosvetovo viac ako 38 miliónov predaných PS3, z toho 16M v európe. Medziročne nárast predaja herného softu o 38%. Líder v počet pripojených PS3 hráčov - rovných 70%. Dva nové PS3 SKU s 320 a 160 GB HDD, cena ostáva bez zmeny - za 349 /v cene aj jedna MOVE bambuľa/ a 299 euro. Najkvalitnejšie hry podľa hodnotení z Metacritic štatistík. Na trhu viac ako 62M PSP, MOVE bla bla. Vynecháme stupídny Mass defekt 2, ktorý SONY billovi ukradlo /dostupný od 01.2011/. PS3 only hry.



ohlásená Move podpora aj pre Dead Space 2, a Virtua tennis 4 - nový zlatý štandard motion ovládania




KZ3 multiplayer mapa - balzam na oči oproti perfídne hnusnému Halo Reach

Infamous 2 - po odpornej, zastaralej, a genericky nudnej Mafii 2 bežiacej na 18fps, tu máme na mieru ušitý, ZÁBAVNÝ sandbox v špičkovom technickom spracovaní, pritom stále od nehanebne malého dev tímu Sucker Punch /do 50 duší/. Premiéra Killzone 3 MP aj s podporou pre 3D režim - vyzerá to asi desaťkrát lepšie než hnusné HALO Reach v story móde, a bez námahy lepšie než únavne sterilné Crysis 2 MP. Prekopaný bol EXP systém, v krátkom videu sú jasne pozorovateľné nové melee útoky a "vehikle" - zatiaľ exoskelet a jet packy. Insomniac predstavil dve očakávané pokračovania Ratchet: All 4 one a Resistance 3 /iba teaser trailer, srší však z neho kooperácia a možno aj viac teh horror atmosféry v tme bez sviečky/. Nový Ratchet - je vlastne relaxačná party hra pre 4 hráčov s výrazne kooperatívno-kompetitívnymi črtami. LBP2 /stačí nové video/ - skutočne viac platforma na vývoj hier ako platformer, všetky tie teplošské Mario kraviny kope do rite aj bez všemocného editora.



po kritike hráčov zmena z metrosexuála do podoby starého trestanca Cole MacGratha /off screen herné video/

Božské GT5 v európe od 3.11.2010. Ďalší významný "prelom" v zatuchnutej GT sérii /skočte na 0:30s/, po úžasne zrealizovanej dynamickej zmene dennej doby sme dostali v poslednom builde aj tzv. skidmarks - stopy po gumovaní na asfalte, pri zablokovaná kolies, alebo po brzdení s ťažkou nohou !!! Ešte väčšou bombou je ohlásenie túžobne očakávanej zmeny počasia počas pretekov, takže nám konečne zaprší a bude sa lietať do boxov vymeniť suché za monzúnové gumy. Novinkou je aj manažment osobnosti pilota /psychická odolnosť, sila/ a možnosť jeho výmeny počas endurance jázd /autopilot AI počas B-spec módu, keď ste vy ako hráč iba šéfom tímu/, ak sa chlapec príliš unaví a robí chyby. A objavila sa zatiaľ nefunkčná ikonka course maker - editor/návrh designu trate na istej úrovni. Neakceptujem vo finále žiadne hodnotenie nižšie ako 10/10, ak priposratý arkáde datadisk flopza 2.5, ktorý obsahuje o jeden RÁD to jest desať krát menej features/obsahu než GT5 fasoval suverénne deviatky a "deväť a polky" - potom GT5 iné hodnotenie ako najvyššie nemôže nedostať.



zatiaľ Japana only GT 5 bundle

03/08/10

Obliehame hrad

Portugalci trochu meškajú so svojim debutom. Under Siege. Predžutý úvod - žáner RTS, natívna 1080p grafika, licencovaný SONY PHYRE engine, rozsiahla podpora pre MOVE ovládač /aj preto tá gameska trochu mešká/, split-screen, online kooperatívne a kompetetívne MP módy /vrátane video chatu/, nahrávanie akcie - replay, youtube upload /už do nového 15 minutového limitu/, photo mód, vlastné hudbičky - custom sondtrack. A špičkový, komplexný herný editor. Šírenie vami vytvorených máp bezbrehým internetom. StarCraft - killer, to je jasné na prvý aj druhý pohľad. Ani rím nepostavili za jeden deň, a ich hypotetický ďalší projekt - ak by na už hotových nástrojoch rýchlo zakvasili nejakú, peknú, akčnú RPG kopne do rite aj Diablo III.


  • nepôjde o klasickú RTS - v štýle vymletých kravín ako celá produkcia od Blizzfucku za posledných 13 rokov. Komornejšie boje ala Laser Squadron, alebo UFO- Enemy Unknown. Avšak v reálnom čase, bez nutnosti niečo ťažiť, viac taktika ako zombie "brainless" PC klickfest. Základná story kampaň Under Siege cca 7+ hodín.
  • spomína sa aj príbuznosť s hrami ako Myth a dokonca Word of Warcraft. Samotná akcia beží v dvoch fázach - plánovanie a exekúcia. Prachy si zarábate vraždami, zabíjaním, plnením úloh, "zbieranim predmetov" - drancovaním /asi ako bratia rusi, keď nás oslobodzovali v 1945/. Vaše jednotky naberajú Exp po každom vyhratom boji a ak prežijú, veteráni postupujú do ďalšieho kola. Zelenáčov rekrútujete, a trénujete v plánovacej fáze.
  • podpora všetkých XMB PS3 features ide skutočne nadoraz, okrem hore spomenutých - viď photo mód /snapshot kedykoľvek - v hre, v menu, v editori/ aj možnosť priamo nabootovať do hry z inej, ktorú aktuálne hrajete, ak vám kamoš pošle pozvánku na kooperatívnu genocídu príšer so zelenou krvou. Okrem pravej 1080p grafiky, pridali aj novinku. Veľmi kvalitný antialiasing /až 16xAA/ vďaka novému MLAA SPE algoritmu.
  • editor - zvoľte si veľkosť mapy, základnú tému /bažiny, pustiny, ľad, rokvitnutá lúka s full nude elfkami so špicatými .. ušami/ a defomujeme terén. Melioračné práce. Veľmi výkonné terraformovacie nástroje /viď Mod nation Racer/. Nadrbete tam stromčeky, kvety, trávu, mláky, kamene, potoky, zmeníme svetlo, pridáme hmlu, svetelné odrazy, pohrajeme sa s AI logikou NPC panduľákov, skripty, deathmatch, capture the flu, iné VAŠE herné hybridy atď. Editor, ktorý dostanete do rúk bude de fakto ten istý, v ktorom tím výtvoril všetky SP a MP mapy. Vyladený pre defaultné ovládanie joypadom pred telkou bez PC. Hráčmi zrealizované mápy/módy budú prístupné z hry cez extra portál - môžte si ich odtiaľ sťahovať, alebo tam nahrávať, a hodnotiť - rating.
  • MOVE - virtuálna super presná a citlivá myš /aj s veľmi potrebnými tlačítkami narozdiel od MS Kinedrylu bez vajec/ je plne podporovaná v hernom aj editor režime /doslova "maľujete ako štetcom po plátne"/. Bambuľa aj navigátor. Niekoľko ovládacích variánt - absolútne/relatívne koordináty, fixovanie kamery na kurzor. Pre joypad platí to isté, je maximalne uľahčená rýchla navigácia po krajine, "chytanie" jednotiek do kurzora.
  • hra je v poslednej fáze vývoja. Ešte SONY certifikácia a behom pol roka/do konca roka je na trhu ako PSN digitálne distribuovaná hra. Zmena vyhradená. Oficiálna stránka a fórum pre pokec sa znovu-otvára o týždeň - 11.8.2010. Dev tím veľmi ochotne načúva požiadavkam zo strany hráčov /editor, split screen a meter ďalšieho čo tam pribudlo v poslednom čase/, takže do finálneho buildu sa iste ešte nejaké malé zmeny udejú. Staršie, presne rok staré a teda dosť neaktuálne, ale dostatočne výživné video.