3. 8. 2010

Obliehame hrad

Portugalci trochu meškajú so svojim debutom. Under Siege. Predžutý úvod - žáner RTS, natívna 1080p grafika, licencovaný SONY PHYRE engine, rozsiahla podpora pre MOVE ovládač /aj preto tá gameska trochu mešká/, split-screen, online kooperatívne a kompetetívne MP módy /vrátane video chatu/, nahrávanie akcie - replay, youtube upload /už do nového 15 minutového limitu/, photo mód, vlastné hudbičky - custom sondtrack. A špičkový, komplexný herný editor. Šírenie vami vytvorených máp bezbrehým internetom. StarCraft - killer, to je jasné na prvý aj druhý pohľad. Ani rím nepostavili za jeden deň, a ich hypotetický ďalší projekt - ak by na už hotových nástrojoch rýchlo zakvasili nejakú, peknú, akčnú RPG kopne do rite aj Diablo III.


  • nepôjde o klasickú RTS - v štýle vymletých kravín ako celá produkcia od Blizzfucku za posledných 13 rokov. Komornejšie boje ala Laser Squadron, alebo UFO- Enemy Unknown. Avšak v reálnom čase, bez nutnosti niečo ťažiť, viac taktika ako zombie "brainless" PC klickfest. Základná story kampaň Under Siege cca 7+ hodín.
  • spomína sa aj príbuznosť s hrami ako Myth a dokonca Word of Warcraft. Samotná akcia beží v dvoch fázach - plánovanie a exekúcia. Prachy si zarábate vraždami, zabíjaním, plnením úloh, "zbieranim predmetov" - drancovaním /asi ako bratia rusi, keď nás oslobodzovali v 1945/. Vaše jednotky naberajú Exp po každom vyhratom boji a ak prežijú, veteráni postupujú do ďalšieho kola. Zelenáčov rekrútujete, a trénujete v plánovacej fáze.
  • podpora všetkých XMB PS3 features ide skutočne nadoraz, okrem hore spomenutých - viď photo mód /snapshot kedykoľvek - v hre, v menu, v editori/ aj možnosť priamo nabootovať do hry z inej, ktorú aktuálne hrajete, ak vám kamoš pošle pozvánku na kooperatívnu genocídu príšer so zelenou krvou. Okrem pravej 1080p grafiky, pridali aj novinku. Veľmi kvalitný antialiasing /až 16xAA/ vďaka novému MLAA SPE algoritmu.
  • editor - zvoľte si veľkosť mapy, základnú tému /bažiny, pustiny, ľad, rokvitnutá lúka s full nude elfkami so špicatými .. ušami/ a defomujeme terén. Melioračné práce. Veľmi výkonné terraformovacie nástroje /viď Mod nation Racer/. Nadrbete tam stromčeky, kvety, trávu, mláky, kamene, potoky, zmeníme svetlo, pridáme hmlu, svetelné odrazy, pohrajeme sa s AI logikou NPC panduľákov, skripty, deathmatch, capture the flu, iné VAŠE herné hybridy atď. Editor, ktorý dostanete do rúk bude de fakto ten istý, v ktorom tím výtvoril všetky SP a MP mapy. Vyladený pre defaultné ovládanie joypadom pred telkou bez PC. Hráčmi zrealizované mápy/módy budú prístupné z hry cez extra portál - môžte si ich odtiaľ sťahovať, alebo tam nahrávať, a hodnotiť - rating.
  • MOVE - virtuálna super presná a citlivá myš /aj s veľmi potrebnými tlačítkami narozdiel od MS Kinedrylu bez vajec/ je plne podporovaná v hernom aj editor režime /doslova "maľujete ako štetcom po plátne"/. Bambuľa aj navigátor. Niekoľko ovládacích variánt - absolútne/relatívne koordináty, fixovanie kamery na kurzor. Pre joypad platí to isté, je maximalne uľahčená rýchla navigácia po krajine, "chytanie" jednotiek do kurzora.
  • hra je v poslednej fáze vývoja. Ešte SONY certifikácia a behom pol roka/do konca roka je na trhu ako PSN digitálne distribuovaná hra. Zmena vyhradená. Oficiálna stránka a fórum pre pokec sa znovu-otvára o týždeň - 11.8.2010. Dev tím veľmi ochotne načúva požiadavkam zo strany hráčov /editor, split screen a meter ďalšieho čo tam pribudlo v poslednom čase/, takže do finálneho buildu sa iste ešte nejaké malé zmeny udejú. Staršie, presne rok staré a teda dosť neaktuálne, ale dostatočne výživné video.