08/12/13

No Man’s Sky


Hello Games je herná firma založená pred troma rokmi ex zamestancami spoločností ako Criterion Games, Electronic Arts a Kuju Entertainment. Ich prvým a hneď veľmi úspešným titulom bola malá hra Joe Danger /pred rokom dokončili aj jej pokračovanie  - Joe Danger 2: The Movie/. Včera Hello Games predstavili svoj najnovší projekt - No Man’s Sky. Bombastické video máte nižšie. Pikantné je, že ide o prácu štyroch chlapov - David Ream, Sean Murray, Grant Duncan a  Ryan Doyle. A ešte zaujimavejšie je to, že ide o hyper procedurálnu hru. Najprv však to herné video.



No Man’s Sky je MMO svet plný planét, mesiacov, hviezd a galaxií so slobodným pohybom vo vode, na zemi, vo vzduchu a vo vesmíre.  Ak teda pri mesiačku stojac na zemi vidíte na nebi blikajúcu hviezdičku, môžte tam zaletieť a iste tam nájdete aj kompletné vymodelovaný planetárny systém /buď skaly a vákuum alebo hory, lesy, moria, púšte/. Žiadne obmedzenie, voľný pohyb z povrchu plánety do kozmu bez nahrávania, proste hyper procedurálnosť. Vrátane maličkostí ako padajúce meteority, obludky, príšerky a /ne/priateľské civilizácie.

Akčne adventúrna a nesmierne, minimálne rozsahom, ambiciózna scifi hra z pohľadu prvej osoby, makajú na tom 4 ľudia /ani sa mi nechce veriť/, indie hra ktorá kope next gen hry za 100M euro do gulí. Neznám, primárna herná  platforma - PC určite, čo však next gen konzoly ? Shahid Kamal /styčný dôstojník pre kontakt s indie sférou/ zo SONY o hre vie ale nič nepovie. Hello Games sa nenachádzaj[ na MS indie zozname vývojárov. Zatiaľ teda môžme povedať, že SONY si tento titul asi postráži a nenechá si ho utiecť pomedzi prsty. Grafika, farby, svetlo, estetika ako keby z oka vypadlo hre The Witness, dizajn MP ala Destiny a podobá sa to aj starému Infernu. Skôr sme niečo také čakali od Mojangu /Minecraft/, po tom však ako chlapec zarobil tretí jedno-sto-milión USD, už však o vývoj hier nejaví záujem. Chápem ho. Zatiaľ je zbytočné hovoriť o herných kvalitách No Man’s Sky, neb je informácií žalostne málo. Skončí to niekde v intervale 0 /priekak/ až 100 /megahit/. Koncept je to iste pekný, exekúcia /hrateľnosť, chytľavosť, dlhotrvácnosť/ zatiaľ vo hviezdach.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****