2. 8. 2012

PS4 a Xcrap 720

Mám istú teóriu, ktorú nielen v komentároch pod jednotlivými článkami o next next gene postupne vylaďujem. Určite ste si všimli, že sa nám tu hromadia desiatky možných konfigurácii budúcich next gen konzol. Fámy. Ani bob nevie, kde je vlastne pravda. Ja samozrejme áno. Dnes tu máme PS3 a xcrap 1.5 - medzi nimi je doslova generačný rozdiel v kvalite hardvéru. PS3 má priamo z krabice ďaleko výkonnejšie CPU /fyzika, AI, rendering priestorového zvuku/, de fakto neomedzenú kapacitu BD média, defaultný HDD /kešovanie, streaming dát/ a HDMI s podporou 3D zobrazenia.

Nevýhodou je výrazne odlišná architektúra od konkurečného bill šmejdu. A to znamená, čo bežne pozorujeme, že je firma nútená prácne hru vyvíjať v dvoch paralelných tímoch, pričom si musí strážiť aj to aby sa vošli na anemickú DVD xcrap placku a nepresrali to s jeho slabým CPU. Tieto zvýšené náklady už roky pijú všetkým krv.

Fajn. Ekonomická situácia sa v najbližších piatich rokoch nijako zázračne nezlepší, takže treba optimalizovať aj náklady na vývoj budúcich hier /nielen samotnú cenu konzol/. Gamebiz čakajú dramatické časy o ktorých sa vám dnes ani len nezdá. Smial som sa, že to znamená jediné - identický hardvér oboch hlavných hráčov /nielen výkonom/ ale hlavne z pohľadu programátora. Pointa je v tom, že sa to skutočne deje.



Tento odkaz vlastne potvrdzuje moje slová. Dve hlavné firmy SONY a MS s prostredníkom napríklad v podobe EA sa postarajú o tom, aby ich konzoly boli ľahko programovateľné a de fakto identické v možnostiach /GPU, HDD, BD/. Navyše sa SONY s MS budú snažiť odstreliť nintendo na vedľajšiu koľaj, aby sa žlté opice nepriživovali na multiplat hrách a vývojárov. Na tých nintendo celé desaťročia /N64, Gamecube, Wee/ arogantne sralo !!

A to je vlastne všetko. PS4 a Xcrap 720 dostanú rovnaký objem pamäte, HDD /malé SDD/, BD a hlavne GPU. Podľa ponuky na trhu. Cenové relácie daných súčiastok. Pôjde nepochybne o tajnú dohodu ku ktorej sa ani jeden z nich nebude hlásiť. To máte tak - EA nehraje dôležitú úlohu pri osude konzoly po prvý krát. Je tu dobre známa kauza s Dreamcastom. EA malo "nervy" na SEGU a ich neisté laborovanie s hardvérom konzoly /a teda aj časom jej nástupu na trh/. A odmietli Dreamcast podporiť svojimi hrami. SEGA na to reagovala aj tak, že si reku urobíme lepšie "športy" a vznikla napríklad ich vlastná NFL značka ako súper Madden NFL od EA.

Ešte raz to zdôraznim. Je šumafuk aký HW vlastne dostaneme. Bude to niečo prísne logické a ekonomické, čo sa zmestí do teplotnej a budget obálky. Pričom to bude navrhnuté tak, aby sa výroba danej konzoly dala cyklicky a periodicky zlacňovať /tento krok znížil výkon RSX v PS3 o 50%/. Nepochybujem, že si obe firmy nechajú pri návrhu architektúry zadné vrátka pre grafický boost natívných hier. Programatórsky a teda nepriamo aj výkonnostne však musia byť zhodné. Tak to diktujú veľké, bohaté, sofvérové powerhousy, ktoré ani jeden z nich nemôže ignorovať.