10. 5. 2012

Veni, vidi, vita

Pozícia PSV je stále nevyhranená, voľný pád, padák v ruksaku, hráči aj vývojári vyčkávajú. Trh je opatrný až bojazlivý, a už pri 3Ds jasne naznačil, že neakceptuje cenu zariadenia vyššiu ako 200 USD, optimálne niečo po 175. Bez ohľadu na to, že PSV je najlepší handheld histórie, nech sa na to pozrieme z akejkoľvek strany, pri aktuálnej cene a bez veľkých hier ho nikto nechce, bez veľkej členskej základne však hry nepriláka a sľúbené third parties /Bioshock, Assassin, COD, GTA a spol./ sú v nedohľadne. Aj tak časť verejnosti pozerá krivým okom na duplicitnú a teda obsolentnú možnosť hrať na PSV hry z konzol a navyše aj v ich grafike.

Ak si pozriete rebríček desiatich najpredávanejších exkluzívnych hier pre všetky Playstation zariadenia - na prvých piatich /!!/ miestach nájdete značku Gran Turismo, potom nejakého Snejka a Uncharted, God of War a trochu Spyra. Paradoxne Santa Monica už povedala, že od nej teda rozhodne pre PSV žiadneho Kratosa čakať nemáme. Majú plné ruky práce s GoWA pre PS3 /tím B/ a nemenovanou sandbox FPS/TPS rubačkou pre PS3/PS4 /tím A/. Ostatne aj tak GoW pre PSP mal na starosti úplne iný tím. Ready at Dawn, špičkoví kóderi, ktorí makajú na vlastnom klone Uncharted pre PS4. Polyphony Digital nemá kapacity ani len pre PS3, nieto ešte pre PSV, rátame s tým, že sú v plnom prúde prác na GT6 pre PS4 /maximálne do roka od štartu konzoly/. Exkluzívneho Snejka PSV nedostane, popiera sa aj port akčného nezmyslu MGS Rising. LBP karting ide len na PS3 /zbytočne, tam bude nepredajný/.

A v tejto chvíli sa ukazuje konkurenčná výhoda hárdverovo primitívnej NDs/3Ds platformy, kde bez váhania predali spolu s Wee - tri krát tú istú verziu Mario Kart /to isté platí pre všetky ich franšízy/ v 3D grafike akú prvýkrat ukázali na N64. Ide stále technicky a herne o tú istú hru, tých 10 pridaných polygónov a 4 dúhove stromčeky nikto nerozpozná. Pri PSV nemožné. PSP "GT mobile v1.2" by pri hárdveri PSv bolo ako päsťou do spuchnuté oka. A ako už vieme moderná Dx9+ grafika /nespočetné herné asety/ je príšerne drahá.

Fiskálne výsledky SONY za rok 2011 preto niektorých znalcov mierne zaskočili napríklad v bode s prognózou predaja PSV+PSP pre rok 2012 na úrovni 16M kusov, čo v preklade znamená, že sa chystajú predať asi 10+M PSV !! Istý japonský vývojár, už naznačil, že vie čo bombastické pre nás SONY herne chystá a o osud PSV by sa nebál. Ak ignorujeme PSV verziu Generic Warfare Space Black COPs 2, kde len tušíme ako asi US/UK idiot v puberte zareaguje. Potom sa musíme spoliehať, že SONY pustiac k vode Monster Huntera /MH/ a ten skončil na 3Ds, má za neho rozumnú a exkluzívnu náhradu. Bolo to práve MH /ideálna hra pre handheld a aj pre anglosaské krajiny/, ktoré odštartovalo bezprecedentným spôsobom PSP v japonsku a ten víťazný pochod trvá do dnes. Pravý system seller, ktorý už PS3 asi nedostane.



Soul Sacrifice - prvý killer app /?/, dovolím si pochybovať

V týchto minutách čakáme na koniec embarga tykajúceho sa hry Soul Sacrifice /PSV/. Náhrada za MH /?/. Gotická a brutálne krvavá dark fantasy pre až 4 hráčov, zatiaľ bez informácie o tom, či tam sú zakompované podstatné MH prvky. SO však dostane značne morbídnu možnosť používať časti tela /doslova/ ako bojové zbrane, dôjde aj na krvavú obetu člena tímu a telesné deformácie zmutovaných čierných mágov. Za Soul Sacrifice stojí svinsky geniálny dizajnér a legenda Keiji Inafune /Mega Man, Resident Evil, Onimusha/ a hudbu má na starosti božský Yasunori Mitsuda. Mitsuda má za sebou napríklad soundtrack pre Xenogears a Chronotrigger /keď som tu skladbu hneď v úvode počul na SNESe po prvýkrát - ohromený som stál na mieste až kým sa nezačala opakovať/. Platí, že bez ich hudieb by obe hry značne utrpeli /umelecká audio katarzia/. Takže ak nie je SONY sprostá objednala si u Inafuneho drsný klon Monster Huntera, ak sprostá je, pôjde iba o banálne RPG v dosť hnusnej grafike /podľa obrázkov ako PSP v roku 2007/. Čakám a pozorujem.