22. 5. 2009

Trojité A


"Trico je pracovný názov ich ďalšieho projektu. Bude to návrat ku hrateľnosti prvého ICO, s niektorými požičanými elementami z Shadows of Colossus. Malé dieťa, a obrovská zvieracia príšera z polovice mačka, z polovice vták. Sledovať budete ich cestu skrze starobylé ruiny."
/insajderský únik informácii z januára-leden 2008/.

Máme tu teda jedno veľmi staré video /hudba z filmu Miller's Crossing, 1990/. Nepochybne staršie ako dva roky. Tento prvý oficiálny obrázok /vidíte ten tieň beštie !?/ ktorý pochádza zo stránky, kde robili nábor to tímu, je totiž z rovnakého obdobia, ako ten úvodný insider leak. Je to vlastne prvá scéna z celého videa. Ak to teda beží v reálnom čase, potom už v tej dobre museli mať hotový, funkčný engine. Mimochodom, všimnite si, že prioritne vyhľadávajú kóderov zo znalosťou low level asm jazyka. Ueda teda chce opäť šťaviť dostupný CPU výkon, čo to dá.



celá tá sekvencia je proste nádherná

Iba zopár postrehov ku traileru. Kvalitu vizuálu, textúr, animácie, designu, technológie vôbec, nebudem rozoberať zo zrejmých dôvod. Bolo by to predčasné. Herne pôjde pravdepodobne, ak tento koncept zachovajú, o mix stealth akcie, a "musíme si pomáhať" enviromentálneho puzzle. Vo hviezdach je možnosť slobodného behania/lietania na falcovi po nekonečných pláňach. Nejaký ten hint sa však dá z toho traileru vydedukovať. Zhodneme sa na tom, že ten mačko-vták by mohol predstavovať mláďa gryfona. Mali by ste teda vedieť niekoľko dôležitých údajov.

V židovskej kultúre sa často /aj v rozprávkach/ spomína archetypálna trojica mytických zvierat. Bahamut, leviathan a gryfon. Absolútni vládcovia zeme, vody a vzduchu. Ten posledný má medzi nimi špeciálne postavenie. Levie telo /kráľ zvierat/, a orlia hlava /kráľ vtákov/, nesmrteľnosť a schopnosť ovládať dva živly zároveň - zem aj vzduch. Niektoré pergamenové zvitky ho pasujú aj za uchvatiteľa vesmíra. A pomstí každé ublíženie operanca vo svojom okoli. Jedného nám video ukáže hneď po pár sekundách. V stredoveku strážca pokladov, a súčasť mnohých erbov, ale aj írske priezvisko O'Griffey. Môžme teda len špekulovať o pravom dôvode uväznenia nášho gryfona na poriadne hrubej reťazi. Dôjde ku epickým súbojom medzi troma titánmi, teda až to šteňa vyrastie ?

Nemôžem si pomôcť, ale je osudovo nevyhnutné tu prilepiť ešte niečo praktického z herného života. Keď som totiž v Trico videu zbadal tento "legoland" bolo jasné, že vám musím ukázať tieto tri indie hry. Minecraft od Markusa Perssona. Doslova pár dní stará chutná vecička, kde si svoju trico krajinku vyčarujete behom pár sekúnd. Celý priestor je interaktívný v zmysle - vaša božská ruka môže akúkoľvek "výstavbovú tehličku", kedykoľvek odstrániť alebo pridať. Scénu si oživte stovkami dokonale blbých AI lumíkov. A pozor na vodu, zaplní každú vami vytvorenú dieru. Nové features pribúdajú každou sekundou. Autor o tom podrobne informuje na svojom vývojárskom blogu. Samotná hra si BEZ inštalácie vystačí s oknom vášho internetového prehliadača, pritom mne to sype nejakých 500-700fps /youtube videá/.

Markus, a pochváli sa vám o tom aj sám, vychádzal z inej indie hry Infiniminer, nutná je však malá pár megová inštalácia. Funkčné TNT nálože, a multiplayer mód vás, ale iste potešia /youtube videá/. A do tretice to najlepšie. Najbohatšie funkcie, najdlhšie vo vývoji, najprofesionálnejší. Atmosphir. Kilometre herného obsahu aj oblých tvarov, každé ráno po dobrom kafe. Ak vás to chytí, už sa z toho nedostanete /upload vlastných máp na ich server pre iných závislákov/. Zelda Ocarinu alebo ICO v tom urobíte za tri víkendy, aj keby ste neovládali ani to programátorské minimum : 10 Print "gurujoe sucks monkey balls"