9. 5. 2009

Odpočívaj v pokoji


"Hra XYZ bola jedným z našich ambióznych projektov pre budúci next gen trh. Bohužiaľ po zrealizovaní základného výzkumu sme prišli na to, že hra nemá potrebnú kvalitu, nekypí invenciou, kreativitou, aby dokázala preraziť a zaujať."


Za to XYZ si môžte v duchu doplniť názov jednej memenovanej MMO hry. Vývojári sa dnes dostali do zaujímavej pasce. V podobe PS3ky majú dokonalý herný hárdver, s patričným výkonom, obludne veľkým BD úložiskom, hardisk v každej konzole, róbustnú a bezplatnú PSN sieť, ktorá už dávno dokázala svoju prevahu nad LIVE P2P zmetkom. Otázka však stojí, čo vlastne vymyslieť, kde do čerta v dnešnej blbej ekonomickej nálade zobrať prachy na splnenie svojho veľkého sna, a zaplnenie jednej 50 gigovej blu-ray placky. Ako uniknúť z pasce produkcie obyčajných PS2 hier v HD rozlíšení /indície ukazujú aj to, že veľa firiem túto situáciu naopak víta/. Hra na istotu totiž tiež nič nerieši. Všetci totiž vedia, že melón niečoho dokážete predať iba vtedy, ak to "niečo" bude v FPS/TPS perspektíve, jednoduché ako facka, veľa krve, násilia, akcia, zbraní, a plné báječných script diálogov /"Ja tarzan, ty locust, my gears of joke"/, ktoré vám promptne napíše za dva groše geriartricky strážca parkoviska. Konkurencia je teda veľká, a straty tiež, alebo maličký náhodný výber zo smetiska zrušených hier /aktuálna generácia konzol/.

Possession - survival horror inšpirovaný zombie filmami B kategórie, vývoj zastavený. Udalosti zachytáva z "druhej" strany. Hraje to v úlohe zotročiteľa. "Enslaver" - borec so smiechom fantomasa takmer ľudskej podoby komandajúci davy nemrtvákov, čo terorizujú obyvateľov veľkých amerických miest. Tento obrázok, tuším z roku 2005 bol vôbec jeden z tých prvých, čo mal demonštrovať budúce next gen vizuálnu žanicu. Nezaostávala ani fyzikálne založená animácia, a drtenie kostí. Euphoria natural motion engine 3 roky pred GTA4 v akcii/. Škoda, asi to správne neodhadli, dnes keď sú zombíci medzi deťmi v puberte tak IN, by určite bodovali.

Špinavec Click Eastwood v hre Dirty Harry, vývoj zastavený. Inak policajt Harry Callahan v Ciscu, a päťdielná filmová séria. Drsný moderný šerif westernového typu, trochu mentálne nestabilný. Niečo medzi zlým policajtom a vraždiacim psychopatom. A nazabudnime na jeho dvoch oceľových ikonických priateľov - kanón Smith and Wesson model 29 /kaliber .44/, a puška Winchester model 70. Harry by pri teplošskej českej Mafii s nagelovanými makarónmi určite prerazil /obrázky nižšie/.



The Fixer, vývoj zastavený. Nové next gen IP. Run and Gun hra. Zdorazňujem to RUN, alebo ako by asi vyzeral Resi5, ak by sa pri streľbe aj behalo. Herne ide o verný obraz humanitárnej pomoci na blízkom východe. Štandardný vývoz americkej demokracie medzi turbanov v pyžamách, a nenásilné presvedčovacie technicky. Inak za tým stál CLIMAX, a makali na tom už 18 mesiacov /na triku majú aj Silent Hill pre PSP/. Malo ísť o prvú hru po tom, ako časť ich štúdia kúpil Disney. A už keď spomínam "tichý kopec", tak vedzte, že Double Helix studios pustili k vode hru Harker /drakulobijec Jonathan Harker z knihy Brama Stokera/, aby pred ním uprednostnili Silent Hill: Homecoming.

Career Criminal, vývoj zastavený. Nič iné ako súčasná akčnejšia verzia starej hry Thief. Alebo kradnutie cennosti, a pokrčených bankoviek v otvorenom svete. Midway : "Je nám jasné, že táto hra bude vyžadovať rozsiahle finačné zabezpečenie, a dlhý čas vlastného vývoja. Sme ochotný do toho ísť, a pokračovať v produkcii nových IP .. ALE .. všetky naše hry musia vykazovať schopnosť na seba zarobiť, a Career Criminal to tejto skupiny podľa nás patriť nebude". RIP /obrázky nižšie/. Midway ešte pred bankrotom v 2008 stihol zo sebou ku dnu stiahnuť aj túto sabotérsku hack@slash akciu jedného po zuby ozbrojeného ninju-rumburaka /magické útoky/. Inak Unreal engine, veľmi ranný prototyp, nemá to dokonca ani pracovné meno.



A to najlepšie z padlých anjelov na koniec. Alebo kríza vracia úder. THQ pred troma mesiacmi ukončilo podporu a vývoj pre akčné RPG, mix Fable a Oblivionu. Zelda killer. Dôvod - bolo nutné niekde ušetriť 220M USD, a 24% zamestancov dostalo padáka. Pracovný názov Big Huge RPG. /tiež známy aj pod aliasmi Ascendant a Crucible/. Kilometre peknučkých obrázkov a ďalšie video nájdete tutok.



Cena útechy na vysušenie vašich sĺz. V embryonálnom štádiu sa LBP nevolalo LittleBigPlanet, ale CraftWorld. Vo voľnom preklade, "dielo urobené vlastnou ančou dlaňovkou". Fyzikálne skrolujúca 2D samohana. Ovládate chlapíka s kockatou žltou hlavou “Mr. Yellowhead", proste malý snake v krabici. Jeho ruky oživíte jednou páčkou, druhou tie dolné údy. Mimochodom sa dá odomknúť, ako kostýmček v plnej hre. Dosť na to aby sa SONY namotalo a dalo projektu zelenú. Zároveň nam to jasne ukazuje, že sa celý koncept dá hravo zrealizovať aj na PSP /už sa na tom pracuje/.