7. 3. 2014

Komentované herné správy - 7.3.14


"Santa Monica - reboot." Najprv jedna technická poznámka. Sraľovia z IGN majú v titulke PROJECT a v článku zas plurál PROJECTS. A teraz k veci. SM sa už pár slov len nedávno venoval v spoločnom článku, kde som znosil všetky SONY dev teams pod čiernu zem. A že som mal kurva pravdu. Scott Rohde /šéf plánovač SONY WWS - worldwide studios/ si tiež nebral servítku do huby a medzi riadkami hovorí, že SM je jeden veľký bordeľ. Chaotická, neproduktivna, rozbujnelá hrudka zeleného hnusu. A je to hanba, ide totiž o našich najlepších progišov. Mali excelovať famóznymi hrami a surfovať na vlne svetových trendov - Kratos RPG, Bordelands klon, TPS scifi planetárny coop shooter. Proste napchať prdel mainstreamu SM kvalitou až po horné zuboradie. A pomimo to sa môžu ďalej realizovať pomáhaním pri desiatkách art-niche miniprojektov /games developed/. Podobnú po zuboch by som dal aj GG, tam nech si však urobí poriadok EU sekcia. Čistenie chlievov.

"Watch_Dogs downgradeaton." Na jednej strane máme zatiaľ ešte 100% rukolapne nepotvrdenú degradáciu PS4 grafiky na úroveň PS3 /PS3 verzia asi padne na PS2 a Weak Uu na Psone/. Na strane druhej zas toto ubezpečenie, že sa rozhodne nemáme čoho báť. Vyberte si z toho čo chcete, asi to nakoniec bude virálna kampaň /alebo nie/. Za svoju osobu poviem k tejto kauzičky asi toľko. Ubisoft sú francuzské hovienka, ktoré sa skrátka odmietajú poučiť. Už pri Far Cry 3 machrovali s trailer videom bežiacimi na very high-end PC, samozrejme to na PS3ke tak dobre nevyzeralo. Division je ďalší zdvihnutý prostredník /TITAN SLI atakďalej/ pred ktorým varujem a nové obrázky, čo pozerám, tak vyzerajú ako ten Fahrenheit na PS2ke. No a opakovane odložené WD /hra mala, stále má ? veľké problemy s kvalitou jadrovej hrateľnosti/. Opäť ti idioti pustili prvé "motivačné" herné video z nejakého 1000 watt PC a dnes im vlhnú gule od strachu, neb to tak na konzolách opäť dobre nevyzerá. A povedzme si úprimne ako by mohlo, keď to pôvodne smerovali na celé spektrum herného HW - od Weak Uu /slabná šunka, táto verzia bude nakoniec asi aj zrušená/, cez PS3-xcrap 360 /málo ram, archaické GPU/, pinďo Xbone, veľmi slušná PS4 a  nakoniec to PC za 3000 evra. Radím teda srať s noblesou na Ubisoft a celý tento na tri krát odkladaný cross gen-first gen soft. Smrdia aj tak strachom z GTA5.

obrázky  - stále ten istý HW, ak teda Ubisoft zlyhá, nebudeme nad Watch Dogz plakať, 
next gen Sleeping Dogz snáď horší nebude

"Dragon Age: Inquisition."
Nerobím si žiadne ilúzie o eventuálnej kvalite, či nekvalite hry. Fascinuje ma niečo iné. Uplný rozklad JRPG žánru /dnes hrajete buď niečo ťažko sub PS2 triedy - graficky aj herne alebo odpad od Square/ a naopak epický rozmach WRPG, teda aspoň po technologickej stránke. Budúci next gen následovník hry Suckrim, iste aj Dračej Dogmy, nový Witcher alebo najnovší Dragon Age na frostbite engine /ten je v exteriéroch úplne suverénny/ ukazujú asi tak dvojgeneračný náskok pred japonskom po technickej a určite aj po tej hernej stránke /sú to síce relatívne stupídne prevažne TPS fantasy rubačky, ale JRPG dnes neponúka ani len to/. Ak teda západniari ešte zlepšia tu kritizovanú awareness okolia /AI idiot konečne vie, že stojí vedľa hrdinu a nie lopaty na sneh a podľa toho sa aj celá dedina správa/ a často priliš jednoduchý boják /balanc, obtiažnosť, výzva sa môžu voľne inšpirovať sériou Demons-Dark Souls/ pôjde o žáner, ktorý bude veľmi výnosný aj v mnohých ďalších rokoch. Opäť tiež pozdravujem idiotov zo SONY, ktorý napriek mojmu nekonečnému naliehaniu - na tento vlak asi "zabudli" naskočiť.

“For us, it’s a game changer. It’s a system seller.” Pokiaľ ma pamäť neklame, tak jednak ide o identickú situáciu ako dnes pri Weak Uu /zachráni nás hra X, Y, či Z/ alebo dokonca ako pri PS3ke /zachráni nás Killzone, MGS4, GT5/. Vždy išlo/ide o známky veľkej slabosti a skutočnej krízy a kúzelná záchrana sa "cez noc" aj tak nikdy nedostavila. Choré platformy. Ak TitanFail prdne, tak na E3ke 2014 môže SONY rovno vytiahnúť slajd - PS4:XO = worldwide 2:1, povedzme 8.2 a 4.1 milióna kusov. Takže si urobme malú tipovačku - predá TF aspoň pol milióna konzol navyše v tomto mesiaci v porovnaní doterajšími anemickými dvoma v novom roku a bude TF pre xcrap ďalší Gears of Joke ? Pamätajte ale - malá Xo základňa, hra vyzerá ako suché lajno, nemá next gen scream wow X factor, iba MP, žiadna SP kampaň /precedens/ a z ľavého krídla to brzdí dobre rozbehnutá PS4. Xbone tu už proste nie tak sám /PS3 štartovala asi týždeň po prvom Gears !!/.