28. 7. 2013

Digital Foundry - "never go full retard"


Richard Leadbetter je MS zmrd a vedie sekciu digital foundry na eurogamer.net /jasne pro-MS sajta elitárskych PC a nintendo hoven/. Leadbetter ešte predtým než ho eg.net akvirovalo bol neznámy ňouma, ktorý na vlastnom blogu meral koľko ktorá "hra dala fps" a to bolo asi tak všetko. Po príchode na eg.net sa však chlapec vyfarbil a celú svoju energiu venoval spravodlivému boju proti PS3. Tuto konzolu bytostne nenávidí a nenechá si utiecť žiadnu príležitosť aby naopak nepochválil xcrap 360 a hlavne jeho eDRAM /ktorou je obcesívne a ťažko patologicky posadnutý/.

Šialenosť tejto nuly kulminovalo pri kauze Final Fantasy 13. V okamihu ako sa dozvedel, že bill kúpil práva na tuto hru aj pre xcrap 360, sníval o tom ako táto JRPG sračka zažiari na bill šmejde, práve vďaka jeho eDRAM /ako inak/. FF13 sa dostala do obehu, hajzel ju otestoval a jeho svet sa zrútil. Po dočítaní článku, ktorý tejto téme venoval, skutočne každý uznal, že žurnalistická integrita tejto nuly je v troskách a celkom nepokryte sa z neho stal krajne zaujatý a zurivý xbot. FF13 je totiž na PS3ke výrazne technicky lepšia /hlavne v dvoch najdôležitejších parametroch - rozlíšenie obrazu a framerate/. Leadbetter v tom pamflete však bagatelizoval nadradenosť PS3 a obvinil Square so sabotáže, že si dovolila pošliapať xcrap a nevyužiť naplno jeho potenciál. Pochopiteľne v iných hrách, kde to prehrala PS3, bol na vine jej HW, nie vyvojári /"tí robia čo môžu"/.

Nie sme ani 4 mesiace od začiatku predaja ďalšej generácie a náš psychopat sa snaží za každú cenu vymazať nespornú a drvivú prevahu hardvéru PS4 nad Xbone z povrchu zemského. Jeho sekcia posilnila o ďalších anti-SONY poskokov a pustila sa jak besné psy do PS4ky. Po kauze "PS4 nahráva iba 7 minút hry, ROFL LOL" - idioti si pomylili anglické slovo SEVEN so SEVERAL, prišiel obrovský výbuch v kauze "PS4 má pre hry iba 4.5 giga ram, ROFL MEGA LOL" - pričom toto údajne 100% info mal hajzel z tutového insajder zdroja, ešte ten istý deň však po rade iného xbota /!!/ s nickom inteference z ďalšej pro-MS žumpy Beyond3D, svoj članok musel opravovať, vzäpatí zasiahla SONY a oboch debílkov poučila aby prestali ťahať žlté sople z nosa, neb všetko je úplne inak. Myslíte si však, že sa xbot Leadbetter poučil - kdeže, predsa jeho lživé bulvárne pseudofaktografické články vyrábajú pre eg.net more clickov, takže tam hodil piaty prevodový stupeň. Nový článok alebo ako trojvalcová fabia /xbone/ udrží tempo s porsche boxer /PS4/. Kurva piča plešatý vašut fakt !!
-------------------------------------

Všimnite si ten otáznik na konci titulky - "full retard" sukin syn na križiackej ceste a na jej konci nám iste dokáže, že Xbone "na to má" a PS4 je iba prehypované, rozjazdené lajno na poľnej ceste. Ako som už včera sľúbil, na lži toho zmrda vám vždy adresne ukážem prstom /na tie najvypuklejšie, totálny rozbor by zabral mnoho A4 textu/:

"Both systems utilise AMD's GCN (Graphics Core Next) architecture, but Sony's rendering tech has 50 per cent more raw computational power than the Xbox One equivalent."
- polopravda a lož. PS4 GPU má overené HW črty, ktoré obsahuje až pripravovaná GCN 2.0. Rozdiel medzi PS4 a Xbone GPU je aj 50%, hovorim preto "aj", lebo PS4 GPU má síce o 50% viac ALUs ale  napríklad aj o 100% viac ROPs jednotiek, veľmi dôležitý performance ukazovateľ a o 400% viac ACE engines, ktoré zvládnu až 64 ops, pri Xbone GPU ide pravdepodobne len o GCN 1.0 štandard a teda 2xACE a 4 ops. Rozdiel 400 respektíve 1600%. A takto môžem pokračovať ďalej a ďalej /TMU units, API, kurva dôležité Z- depth stencils  +100% v prospech PS4/.

"Behind the scenes, developers have suggested to us that we shouldn't jump to conclusions about the extent of the PlayStation 4's superiority, and that the 50 per cent boost in GPU power emphatically won't result in a likewise boost to in-game performance"
- sprostá lož. Môj bajk ma mnoho komponentov, ktoré dokopy určujú jeho výkonnosť - rám, geometria, hmotnosť, gumy, reťaz, pedále, ložiská, prehadzovačka, prevody. Zmena sociálnych gúm s default 32x700 a výrazným dezénom na poloprofesionálnu 25x700 slick a špeciálna "black chili" zmes mi prinieslo +10% zvýšenie priemernej rýchlosti, bez ohľadu na vonkajšie podmienky. PS4 má v každom /nielen v jednom/ dôležitom parametre navrch oproti Xbone - od GPU, cez riešenie pamäte až po zbernice.

"PS4 .. it has a 256-bit memory bus allowing for a peak throughput of 176GB/s from its GDDR5. In contrast, Xbox One's DDR3 memory is limited to 68GB/s, with the slack taken up by its 32MB of embedded static RAM (ESRAM) built into the processor with peak theoretical bandwidth of 192GB/s."
- lož, ktorú som jasne vyvrátil

"On the face of it, the specs look like a wash, but it seems clear that one of those advantages - the 50 per cent increase in compute power - doesn't result in the stratospheric boost to performance you might imagine."
- opakovaná lož. Nepotrebujem mať ani výkonnejší HW /ALUs o ktoré sa Leadbetter stále obtiera jak rujná suka/ a predsa dosiahnem výrazne lepší výkon. Už zmena API /pomalé DirectX versus veľmi rýchle natívne PS4 low level API/ na tom istom HW môže znamenať rozdiel vo výkone až +50%. MS nie je naklonené low level programovaniu, SONY ho opakovane a veľmi hlasno podporuje.

"Xbone .. it may well be the case that 12 compute units was chosen as the most balanced set-up to match the Jaguar CPU architecture. Our source says that the make-up of the Xbox One's bespoke audio and "data move engine" tech is derived from profiling the most advanced Xbox 360 games, with their designs implemented in order to address the most common bottlenecks. In contrast, despite its undoubted advantages - especially in terms of raw power, PlayStation 4 looks a little unbalanced by comparison."
- neuveriteľná lož a závadzanie. Jasne slabší HW Xbone je podľa neho v skutočnosti vzorným príkladom dobrého balancu architektúry. A PS4 nie je oveľa výkonnejšia - ona je proste nevybalancovaná !! Chúďatko. Drvivo lepšie PS4 GPU je vlastne slabina celej mašiny, tvrdí ten píčus. Neuveriteľné..

"Cerny himself admits that utilisation of GPU compute isn't likely to come into its own until year three or year four of the PS4's lifecycle. One development source working directly with the hardware, told us that "GPU compute is the new SPU" in reference to the difficulty coders had in accessing the power of the PS3's Cell processor, but also in terms of the potential of the hardware."
-  wow mega LOŽ a šokujúci prejav arogancie na záver. Mark Cerny vizionársky /bez srandy/ navrhol PS4 GPU ako skvelý GPGPU hardvér /ACE, Onion bus, pracuju na novom HSA jazyku atd./. Je to rezerva do budúcnosti /a budúcnosť programovania vôbec/. Aj Guerrilla Games v svojom postmortem pdf o KZSF pre PS4 napísala, že sa compute shaders /GPGPU/ funkcii PS4 GPU ani len nedotkla. V tejto fáze im úplne stačil hrubý výkon PS4 /ešte aj particle systémy bežia na CPU !!/.
- chuj Leadbetter určite dobre vie, že na PS3ke SONY vyvinulo SPURs systém bežiaci na SPE jednotkách, je to /aj asychrónny/ beh desiatok procesov - jobs /grafika, AI, audio, fyzika/ na CELL CPU. Majú to dnes v vskutku vymakanej podobe a pretože CELL skončil - rozmýšlali ako tieto krvou a studeným potom získané know-how využiť aj na PS4ke. Mark Cerny teda prebudoval PS4 GPU na akýsi malý CELL /dostal tam 8 x ACE aka Asynchronous Compute Engines ala CELL a jeho 1xPPE a 7xSPE/ a ono to funguje opäť báječne.
- PS4 GPU beží, jednoducho povedané, v dvoch režimoch: easy /všetko sa robí samo, hladko, jednoducho/ a pro /skutočne majstrovské programovanie/. V režime číslo jedna aj dva je PS4 GPU o svetelný rok pred Xbone GPU, ktoré má navyše nepríčetne komplikovane riešený mem subsystém, ale o tom nám radšej Leadbetter nič sám od seba nepovie.

-------------------------------------

Leadbetter je píčus a je nad slnko jasné, že až do príchodu PS4 a XBone do predaja bude ďalej chrliť tie svoje fekálne zvratky, kde sa bude snažiť zhadzovať zo stola "údajnú" technologickú nadradenosť PS4 nad MS šmejdom. Ako tak sledujem neogaf, tak je Leadbetter /DF/ na najlepšej ceste dostať sa na generálny BAN list. Bude vo vybranej spoločnosti, už tam napríklad majú aj CliffyB puberťáka !! Asi ste si všimli, že som sa vyššie nijako nevenoval Leadbetterovej krajne nezmyselnej projekcii hardvéru PS4/Xbone do bežného PC HW. Nuž, hehehe, prisámbob stačí si pozrieť, že Xbone je preňho niečo ako AMD HD 7850 + 256 bit DDR5 /wow !!/ - "Pitcairn Pro is the GPU that empowers the Radeon HD 7850, it features 16 Compute Units, 1024 Stream (shader) Processors, 64 texture units and 32 ROPs." Pritom Xbone GPU je v nižšej triede Bonaire a má iba 12 CU, 768 cores, 48 TMU a 16 ROPs zavesených na smiešne pomalý DDR3 mem radič. Dobrý pokus ty sráč, ale prekukol som ťa. Proste toho smrada už nikdy viac neberte vážne, cielene a s retardovaným usmevom mongola sa sám definitívne zdiskreditoval.