11. 11. 2011

Tenký, krátky a zvädlý

Tento starý článok som písal s vedomím, že ho určite ešte neraz použijem v spojení s RROD bill šmejdom. Na odkaz nemusíte klikať. V skratke ide o problém s druhou vrstvou dual layer DVD pre xcrap. Je extrémne pomalá /až o 100% oproti BD placke s jeho konštantnou rýchlosťou bez ohľadu na miesto čítania/ a je tu ďalej aj obrovská penalizácia pri preskakovaní z vrstvy na vrstvu. Teoreticky by sa teda multiplat sandbox hra, optimalizovaná pre najslabšia platformu /xcrap/ a pri snahe o maximálny výkon, mala snažiť celá sa vopchať na tu jednu "rýchlu" vrstvu xcrap DVD. Maličkým problém je, že tu vlastne hovoríme o kapacitu na úrovni cca 3.4-3.8 gigabajtov !!!


Skyrim na xcrape = 3.8 giga dát

Poviete si - Uncharted pre handhed PSV ako prvogeneračná hra zaberá na bajt identicky veľké miesto. To by znamenalo napríklad zásadné kompromisy pri tvorbe grafiky /textúry, modely, animácia/ alebo audio /zvuky, ruchy, hudba, reč/. Presne k tomu však došlo by tvorbe hry - Skyrim. Takmer v roku 2012 sa teraz pozerám na vskutku ohyzdnú grafiku, neuveriteľným spôsobom recyklované herné asety, príšerne neohrabanú animáciu a mp3 audio v 64kbit kvalite. Pochopiteľne desiatky voľných gigabajtov na PS3ke ostalo ako vždy plne nevyužitých /PS3 - Animations: 40.8MB, Interface: 32.9MB, Meshes: 906MB, Misc: 12.4MB, Shaders: 34.2MB, Sounds: 238MB, Textures: 988MB, Skyrim.esm: 340MB/. Engine hry bolo zbytočné ladiť pre inštaláciu na HDD, alebo HDD kešovanie, lebo desiatky miliónov xcrapov ho proste nemajú a hru treba predať všetkým. Nedokážem si ani len predstaviť ako by horko zaplakal Skyrim kompletne a impozantne optimalizovaný pre PS3 a následne brutálne orezaný pre DVD xcrap /samozrejme predaje tejto verzie by boli tragické, a to bill nepripustí/. Dokážem si však veľmi živo predstaiť túto prašivú a patetickú sračku ako s rehotom beži z rýchleho 4 gigového PSV flash kártridžu. A toho sa dočkáme možno oveľa skôr, než stačím osláviť ďalší deň detí.