9. 6. 2009

Chytľavé, vysokohrateľné, ťažké

Veľmi zhrešíte ak si túto ešte horúcu ZX Spectrum novinku neprejdete. Rock Boshers /download, dev log/. Upravená pre bezproblemový beh vo WinOS prostredí /F4 to celé prepne z fullscreenu do štandardného okna/, žiadne nastavovanie emulácie, podpora pre MS pad. Dokonca vám umožní si vychutnať aj cca päť minutové, štýlové nahrávanie. S patričným pískavým podmazom /stlač klávesu T pre turbo, hehe/. Pôvodne príspevok do súťaže TIGSource's Bootleg Demakes Competition. Dnes jedna z najlepších akčných speccy hier. Obsahuje hlavnú story kampaň, dva MP módy /online-offline, duel aréna/, a odomykateľný - parádny Asteroids klonom /Rockaroids/.



Cesta na Mars v štýle klasických Verneoviek. To jest vystrelením z dela. Londýn. Storočie parných strojov. Vy odetý do elegantného viktoriánskeho fraku, s monokľom na oku. Odhalenie tajomstva marsovských kanálov. Hra obsahuje aj zopár prestrihových komixov. Ušetrím vás ďalšieho zdĺhavého opisu. Hrať túto rozkošnú spectrum hru je ako prechádzať amigácky Chaos Engine, krížený s Cannon fodderom a Rick Dangerous. Ak všetky tri zároveň nepoznáte, žijete ešte krátko. Začínate na kozmickej strele /doslova/, tu a tam trochu adventúrneho chodenia. Veľa akcie, jednostranného pokecu, tzv. monológ. Trošku enviromentálneho puzzle. "Brilantná story" inšpirovaná aj hrou RED FACTION. Zmes chutná ako ruský boršč.



to vpravo si odomknete, ak sa potrapíte s tým vľavo

Cieľom hry je prebiť sa 19 levelmi. Pričom začínate na tom nahlbšom z nich. Povedať viac by bolo prezradením hlavnej zápletky. Čo level to jedna obrazovka so stúpajúcou obtiažnosťou /pozor začiatok je ľahký, ale neskôr výrazne prituhuje, prim hraje taktika, a plánovanie pohybu !!/. Všetko v prťavej grafika s mini pixelóznymi panduľákmi. Zvládnu však aj pokročilú animáciu. Napríklad také odnesenie plechovky coly do koša, ako v HL2ke. Stále rafinovanejšie interaktívne prostredia, a nové úskalia. Prekvapujúco aj často "nelineárny" spôsob riešenie danej úrovne. Na 8-16 bitové pomery nezvykle agilná, strieľajúca a rýchle reagujúca AI, ktorá vám len tak na rany nenabehne. Manévrujú a kryjú sa, ako tí prisloveční indiáni. Zombíci fungujú presne naopak, a nájdete ich tam na metre. Malá motivácia, ak ste tak mäkkí, že sa nedopracujete do úžasného záverečného súboja. Minihra Rockaroids sa vám v menu odomkne, ak porazíte aspoň 10 úroveň.

Technická poznámka pod čiarou. Ak vám to nepoviem, sami by ste na to neprišli nikdy. Síce píšem, že ide o ZX spectrum hru. V skutočnosti je však urobená s ohľadom na jeho hádverové limity. Aby to bolo ešte ešte jasnejšie - proste taký pixel shader grafický efekt, kde sa rešpektuje počet farieb, a rozlíšenie originálneho gumáka. Moje skúsené oko však behom pol sekundy odhalilo malý problémik. Tento. Na spektre síce máme odtiene farieb, ale viazané na atribút 8x8 pixlov. Je teda technicky nemožné, urobiť šachovnicový, alebo iný dithering dvoch - odtieňov jednej farby. Miešať môžte iba osem ZAKLADNÝCH ôsmych farieb. Tiež biely dym za odpalenou raketou prechádza ditheringom dvoch základných farieb BEZ atribútovej kolízie. Opäť technicky vylúčené. V jednom 8x8 atribúte môžu byť naraz iba DVE farby, a to akékoľvek. Samozrejme nevylučujem špeci programátorské postupy, ktorými to obišli. Naozaj existujú, v hre som však ich použitie ešte nevidel.