17/09/08

Hovná, samé hovná

Popísali sa kilometre papiera o "klamstvách" SONY v spojitosti s Killzone 2 videom /E3 2005/. V skutočnosti išlo o rafinovaný marketingový ťah, podobne ako s MGS 2 videom, ktoré poslalo Dreamcast na herné smetisko. Jedno jediné video. Ten blbeček Peter Moore /odpískal koniec SEGY na konzoláckom poli/ sa z toho dodnes nevie spamätať, a kde môže tam SONY pokáli. Dnes vieme, že PS3 je schopná úroveň tejto grafiky nielen dosiahnuť ale aj v prekonať. Škoda sa však už stala. Redakcie plné duševných kríplíkov a pubescentných pisálkov sa ďalej výžívaju v bičovaní SONY produktov. Celý problém umyselného RRoD syndrómu, plateného LIVE, svinsky drahých Xcrap periférii /HDD, Wifi, HD DVD/ sa dôsledne bagatelizuje a ututláva. Dav tupých prisluhovačov satana lezie do Billovej rite a víta "zmeny", ktoré mrdosoft to sveta konzol priniesol. Už teraz vám poviem, že je neskoro plakať, tí sráči zničia všetko na čo položia svoje špinavé paprče. Patologicky pomýlený Výrok "640 kilobajtov stačí každému" je smutne známy každému, aj tým čo tie časy nezažili. Dostanú však novú šancu.

Verejnú defenestráciu ďalšieho Billovho tvrdenia "DVD next gen hrám BOHATO kapacitne postačuje", bla bla výkonné kompresné algoritmy. Vizionár Bill má určite pravdu, my všetci ostatní sme ružové lietadlá so zelenými bodkami a tvrdíme opak. Rockstar to tvrdo pocítil na vlastnej koži /ako len chudáci prosili o väčšie médium a možnosť povinne použiť hardisk/, Fallout 3 tiež. Dokonca prašivé arkáde autíčka - PGR séria. ID soft to avizoval od začiatku, a vrcholne ma nasralo posledné lakonické prehlásenie Tim Willitsa, ktorý prehlásil: "hra mala obsahovať niekoľko rozličných extérierových lokácii- wasteland, z dôvodu zjavných limitov XBOX média sme to ostrúhali na 2 /slovom dve/ wastelandy. S PC tieto problémy nemáme, na PS3 máte už v základe 25 gigabajtov na jednom single layer BD disku. XBOX so svojimi šiestimi gigami je na chvoste. Navyše celý príbeh a reálie hry museli byť tomuto faktu prispôsobené. A doplatili na to aj ostatné platformy."



Nemám PS3 a stále ho odmietam kúpiť. Vyprosím si na systéme s výkonom vyšším o 200-300%, a so štandardným HDD a BD mechanikou .. hrať značne degradované multiplatformové hry, prispôsobené zúfalo zastaralej technológii Xcrapu. Človek musí zaplakať, už keď vidí GTA 4 "PS2 HD" verziu, banálny patetický datadisk. Tento trend nemá obdoby, a chcel by som vidieť ksicht borca s Amiga 500 ako sa poníži a toleruje NES kvalitu na svojom stroji, po dlhé roky, až dokonca.

Kártridž Atari 2600 mal kapacitu 4 kilobajty, NES sa dostal už na 256ku, SNES bežne na 2-4 megabajty, N64 atakoval 64 mega, Psone desaťkát toľko, God of War na PS2 zaplnil dual layer DVD a extra príloha musela okupovať druhé DVD. Len ten prašivý zkurvysyn XBOX 1.5 sa rozhodol poškodiť celú jednu generáciu multiformátových hier - svojou tupou imbecilitou "prvý na trhu, prvý v cieli", a v zmysle : "Všetko preto aby sme porazili nintendo aj SONY". Chcem pôvodnú verziu hry RAGE, nie XCRAP edíciu. Tiež GTA 4 a Fallout 3 tak, ako mali vyzerať. Kvalitné textúry, kopa objektov, AI, fyziku. Nekúpim si PS3, aby som na nej hral "Billove hry", na ktoré ten jeho smrad jakž takž stačí.


Update> Opäť som precenil rozumové schopnosti billovej klientely, čo tu chodí detinsky bliakať. Mal som to vedieť, iba idiot čo má hlboko do vrecka a vykradnutú pubertálnu hlavu si kúpi "lacný" RRoD stroj, a rád zaplatí za 5 rokov používania služby LIVE - cenu ďalšej konzoly. Potom s ešte väčším úsmevom super drahý exkluzívny HDD od Billa. Takže tejto updejt je tu IBA pre vás.

Technológia Id Tech 5 fy Id Software sa vyznačuje jednom dôležitou vlastnosťou. Je mu srdečne jedno, koľko miesta na HDD vám zoberie. Na svedomí to má spôsob manipulácie s textúrami vo formáte MegaTexture. Na rozdiel od klasiky, kde napríklad na terén lepíte stovky, alebo tisíce piditextúr, v ID tech 5 môže byť celý exteriér uložený v jednom maľovanom "obrázku". Proste MegaTextúra. Je logické, že na svete neexistuje hárdver, čo by si to v jednom celku uložil CELÉ vo svojej lokálnej videopamäti. Id Tech 5 to od vás ani nechce. Všetko manažuje obligátny streaming engine.

Objem textúr v ich prvom technologickom deme bol šokujúcich 20 gigabajtov. Nezabudnite, nepoužívate päť maličkých textúr opakujúcich sa donekonečna s roztomilo hnusným tilling efektom ala GTA4. Aj vaše malé xbot mozočky už spozorovali prvé dva problémy. Na Xcrape nemáte štandardne zabudovaný hadr. Streaming je teda limitovaný rýchlosťou DVD. A tá je úbohá, zanedbateľných 6 megabajtov za sekundu s príšerne pomalým náhodným prístupom na médium. Brat Bill predsa zakázal vývojárom nútiť hráčov do POVINNÉHO kupovania hardisku kvôli nejakej hre, neb to by poškodilo imidž Xcrapu, a zdôraznilo ich kravsky chybné rozhnodnutie ho tam nedať.

Problém čislo dva je tiež okato zjavný. Kde chcete uložiť čo i len demo tohto carmackovho vynálezu, keď to má 20 giga. Prdlý DVD disk Xcrapu iba 6.8 - kričíte, že budete komprimovať a komprimovať. Tak to nejakým zázračným spôsobom urobte, čo tám máte - 6 giga dát, jedno plné DVD, a hnusnú ztrátovú komopresiu ?? Fajn, to je však iba kúsok celej hry. Čo dalej. Upozorňujem vám, že akčná fps strieľačka spojená s menením diskov je príklad dementnej patetickosti. Id Soft to vyriešil jednoducho, na Xcrape to proste aj tak bude na viacerých diskoch. Teraz pozor. Chceli tri /tj. asi 20 giga spakovaných dát/, z pohľadu komfortu hráča by však išlo nepochybne o totálne fiasko. V tej chvíli už určite vedeli, že pôvodné zámery môžu hodiť za hlavu. Nerobia RAGE, robia niečo zkriplené čo musí bežať na Xcrape, a bude nim otrasným spôsobom determinované /dôležité je však počet predaných kusov hry, nie jej kvalita, tak čo/.

Objem neustále prenášaných dát aka streaming hry si musí vystačiť s extremne pomalým DVD /je jedno, že PC a PS3 má hardisk, engine tie data navyše nevie využiť/. Takže vyvojári uberajú tam, a hentam a nech to chúďatko zvládne, 6 mega za sekundu vám stačí na GTA grafiku s doskakujúcimi stromčekami. Hra teda bude na Xcrape na dvoch DVD, najprv chlapci povedali, že sa nič nedeje. Proste rozlíšenie herných asetov Xcrap verzie /modely, textúry, zvuk/ padne na polovicu a bude vymaľované. DAMAGE CONTROL. Telefonát z Mrdosoftu. O pár hodín neskôr horučkovito všetko popierané slovami: "textúry sice budú mať nižšie rozlíšenie ale iba na tých miestach kde to nevidno, napríklad v diaľke za plotom, kde sa nemôžete dostať !!" Humoreska /vážne to PR oddelenie povedalo/. Nedávno sa opäť nejaký hlupák z dev tímu /hlavný designér/ prekecol. Utrpí aj herný obsah /domy, stroje, lokácie, postavy, scripty, scenérie, dej/, neb z pôvodne 4-5-6-7 tématických extérierov /časti krajin, wastelands/ ostali iba dva. Prečo ? Nuž, jeden Xcrap disk = jedna krajina. Ospravedlňujú sa, že sa táto neprijemná zmena dotkne aj tých zvyšných platforiem. Design hry alterovaný do krajností billový šmejdom. DAMAGE CONTROL. O pol hodiny ID soft deklamuje /telefonát z MS/ : "z herného obsahu sme neodrezali ani kúsok, všetko je OK, pohoda, od začiatku nám dve DVD stačili, síce nám niekde zmizla polovica hry, ale čo oko nevidí srdce nebolí." Mier je teda opäť obnovený, Xšmejd je v tom NEVINNE. Celé je to zaklincované poslednou vetou.


We feel the 360 is a great platform and will provide a fantastic Rage experience.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****