27. 3. 2008

PSP 2nd

V amerike sa predalo o ďábelských 85% viac kusov PSP, ako tomu bolo rok predtým. V japonsku sa už tretí mesiac predáva PSP lepšie ako nintendo produkty /Wii, NDS/. Jasné, polovica tých ľudí to kupuje ako video-music-walkman, ale to tu nebudem rozmazávať. SONY opravuje svoje biznis plány, krivka mieri na sever. Na Monster Hunter Portable 2nd G - PSP sa stoja fronty ako na nový diel gay mária. PSP určite bez problémov prekročí 40M hranicu do konca roka, a bude prvým handheldom, ktorý sa na trhu udržal tak dlho a úspešne pri zatiaľ vedúcom nintendu, zatiaľ podotýkam. A mimochodom Capcomu blahoželám ku presunutiu tretieho dielu Monster Huntera na Wii, exkluzivne. Ešte raz blahoželám, chce to odvahu, dať klasickú online hru na zkriplenú kvázi hernú konzolu s neexistujúcou online infraštruktúrou, s user "firendly" friend kódmi a s možnosťou isť na sieť iba wifi pripojením. Ak si teda nechcete priplatiť. Najvyšší čas na špekulácie o nástupcovi PSP. Alebo ako sa dostať na prvé miesto hitparády. Cestujeme v čase.



NDS sa presadilo na trhu iba vďaka chytákom-oblbovákom, veselej dvojke touchscreen a dualscreen. Dva obrazovky sú uleteným nezmyslom, preto PSP2 nadelíme hlavne kvalitný display o súčasnej veľkosti, ale s lepším rozlíšením, a nech sa dá použiť na priamom slnku. Net browser sa tiež poteší. Pretože chceme zachovať pomer strán displeja na hodnote 16/9, do úvahy pripadajú rozlíšenia - 800x450 , alebo 1024x576 pixlov. Výber bude závisieť aj od ceny LCD technológie, nechceme predsa handheld za 499 USD. Pridáme touchscreen funkčnosť, ktorú majú niektoré mobily od SONY-erika už roky. Značne to úľahčí hranie hier závislých od ovládania myšou /stratégie, adventúry, emulácia NDS/. Pridáme druhý analogový stick, čim dosiahneme ovládanie ako na klasickom dualshocku. Senzor na detekciu pohybu a akcelerometer, nech to má štýl. Stojí to 5 dolárov a benefity sú uplne jasné. Vibrácie nechceme, žerie to baterky. Celé to bude poháňať mikro varianta procesoru CELL štvrtej generácie, tzv. microCELL na 32nm technológii s 2-4 SPE jednotkami, s taktom okolo 1 GHz, výkon cca 25-50 Gigaflops. Výkonné delo, ktoré zvládne emuláciu ľubovoľného 8-16-32bitu, klasických PC hier pomocou DOSBOXu, NDSko samozrejme, alebo PS2. Aj WinXP ak budete naliehať. Monštrum, na ktorom sa uhráte k smrti, aj keby naňho žiadna natívna hra nikdy nevyšla. GPU nám dodá NVIDIA, výstup na TV je samozrejmosť. Pamäť o veľkosti aspoň 512 megabajtov. Dve kamery pre video hovory, ktoré budú v roku 2012 bežným štandardom, prístup do HOME, ale v plne grafickom rozhraní. Skype. GPS. Internet rádio. Prepojenie s PS4 atď atď.


Iba jeden problém neviem doriešiť. Mnoho ľudi hovorí, že mať v handhelde v roku 2010-1012 mechanické a optické médium je prežitok. Všetko budeme sťahovať. Kde to však uložiť. MiniHDD je iba ďalšia citlivá mechanická sučiastka. Integrovaný flash disk o kapacite 250 gigabajtov ? Cenovo to nevidím ako priechodné. Alebo zvoliť mini BR mechaniku a klasické disky ? Nech to skončí akokoľvek, cestičku už prešlapala PSP jednotka. Následovník NDS to bude mať pri PSP2 veľmi ťažké.

Update: PSP hra Monster Hunter Portable 2G spomínaná v úvode članku predala v prvý deň predaja /v japonsku sa jej populárnosťou môže rovnať iba Pokemon/ šokujúcich 670 tisíc kópii. Očakávajte aj boost v predaji samotnej PSP. Drak sa prebudil.