2. 10. 2019

The Last of Us: Part II - "mali Mulder a Scullyová mimozemské dieťa?"


Scifi. Matička zem minimálne tisíc rokov odo dneška. Biologické, univerzálne kvantové počítače, nanomechanizmy, extrémne génové manipulácie, technologická singularita, super materiály s exkluzívnymi vlastnosťami, veľmi pokročilé AI systémy, tzv. nová fyzika a búranie limitov planckových konštánt. Dokonca sme chytili za nohu bytosť z "hornej" domény, čistá vlnová energia a uväznili ju Zohar systéme. Hyperenergetický zdroj poháňajúci našu AI najvyššej katégorií ako súčasť medziplanetárneho invazného systému. Deus. Boh aj so schopnosťou terraformingu. Samozrejme robí problémy, a kým sa zbesní úplne, pred svojim zrušením radšej padne aj s celou kozmickou loďou na najbližšiu planétu, kde ako značne poničený, najvyšší, všemocný z hliny, vody a ducha nesvätého stvorí nový život. Celé civilizácie, mäso ako substrát vlastnej obnovy /to nebola metafora/. Malý zlomok epilógu ku hre Xenogears, ak ste to nespoznali.

váľame sa v daždi, v tráve - Uncharted: Legacy a TLoU2

A bliakam o tom preto, lebo som zachytil ako Naughty Dog pod veľkým tlakom pripustil, ze v druhom pokračovaní nezabudnú /"možno"/ ani na cordyceps "zombíkov". Pre mňa hlavná téma, tá nákaza, epidémia. Pôvod, vyššie záujmy, plán v pláne. To ma pekne nasralo, lebo ma dokonale nezaujíma sociálne lesbická dráma v postapo svete, kde znasilnená dievčina "en masse" posiela všetko živé do kytek podrezávaním hrdla alebo prepichávaním pľúc. Budovanie hippie komunity, klčovanie lesa, varenie teplého čaju, blbý Mad Max bez Mela mi nestačí. Chcem tajomstvo, konšpiráciu, dramatický mysteriózny oblúk, otázky a odhalenia. Prečítajte alebo vypočujte si aspoň staručký Deň Trifidov /1951/, klasické kytkoidné zombie postapo.

TLoU 1/2 či Uncharted séria má jedného a toho istého pána. Pozrime si mienkotvorný názor na posledný Uncharted 4: hádanky sú pre sráčov po mozgovej smrti a riešia sa samé. Šoférujete málo a je to iba na okrasu. Simulátor chodenia. Príšerné samolezenie. Nedostatočný balanc bojov. Boj zblízka je pomrdaný atakďalej. Herná stránka, herný oblúk teda stojí za bačkoru a ten dramatický nestojí za nič. Grafika pekná a predáme toho milióny.

Aké ponaučenie z toho plynie pre TloU2. Ja viem jazdiť na koni. Blbci z ND nie. Koň v hre, keď ste limitovaný iba fantáziou, je úplne labúžo. Postavíte ho hrdinsky na zadné, z plného behu ho zabrzdite tak, že sadne na zadok, na povel ľahne na bok, počas kontrolovaného pádu z neho plynulo zosadáte, hlavu mu skryjete až pod úroveň vysokej trávy a stealth čakáte kým nepriateľ zmizne, v cvale zberáte kraviny zo zeme, slalom, stojka z výskokom, lasovanie, visenie na boku skrytý pre enemákom /ako v MGS2/, preskakovanie malých vrakov aut alebo zátarasov, cúvanie, bočenie, paralelný beh s vlakom, práškovacím lietadlom a milión ďalších vecí ako integrálna súčasť hrateľnosti.

Ani kulový z toho ste v dlhých minútach záberov z TLoU2 nevideli. Nič. Koň ako nákupný vozík v Tescu v uličke medzi regálmi. Sračky. Už vieme, že samotná gameplay Uncharted 4 je pateticky slabá. V TLoU2 teda musíte zlepšiť úplne všetko. Traverzovanie, ovládanie, latenciu, nadväznosť animáciu, zvýšiť rýchlosť akcie, časovanie pohybov, boj na diaľku aj z zblízka má byť funkčný a fun. Nešťastná AI. V jednom momente Ellie vylezie z okna na strechu a strieľa šípom do blbákov dole, ktorí po nej pátrajú. Osobne ani nič iné v singel hrách nerobím. Som sprostý kamper a lovím úplne bezbrannú AI, ktorá sa hore proste nepozrie. Ako tie kvokajúce slepice. Zábava úžasná.CPU v PS4ke je na draka, takže veľmi na pílu netlačím. AI pathfinding a lepšie fyzikálne interakcie chcú svoj Ryzen.

Samozrejme som zachytil, že TLoU2 má rekordné predpredaje, že má byť o 50% väčšia hra ako jednotka, MP bude samostatné DLC,  že panduľákom v hre búcha srdce, že to určite na PS5ke pobeží na 60 fps, že to má teselovaný sneh, slušne vzorkovaný motion blur, dobré screen space reflexie, dobrý partikle systém, fake globálnu ilumináciu, batoh fyzikálne presne poskakuje /bodaj by nie, keď je nonstop v zábere/. Predaj 10M+ kopií je istota. Ak však budem chceť generické zabíjanie v rozvalinách bez patričného tajomstva v pozadí /Jenova, Vec, To, Zohar/ tak si vystačím s RDR2. Ponúka to isté, často aj krajšie, v sandboxe s dynamickým počasím, dennou dobou. Koňa s funkčným lasom. Parný rušeň a gay sex.