19/10/19

PlayStation 5 proti celému svetu


Witcher 3 alebo RDR 2 či Uncharted 4 sú nespochybniteľne veľmi dobre vyzerajúce hry. Prvé menované sandbox erpégečko odohrávajúce sa na veľkej ploche s tisíckami stromov vlajúcich vo vetrem. Hrady a zámky, mestá, jazerá, rieky, bažiny. Všetko sa to streamuje z absurdne pomalého 5400 rpm HDD a beží na veľmi slabučkom konzoláckom CPU a GPU porovnateľným s úbohým dvojjadrovým i3 4130ka a úplne sociálnym GPU od Nvidie Geforce 750 Ti. Obe tie PC šunky nie sú vybrané náhodne, ich výkon úmyselne aproximuje potenciu základného Xbox One. Staršie DF video si to zobralo na povel a táto PC zostava si v rozlíšení 1080p v hre Witcher 3 vedie rovnako dobre alebo trošku lepšie ako ten Xbox v 900p.

Intel Core i3 4130 je 2c/4t procesor na maximálnej frekvencii 3.4GHz. Bulharskou metódou z toho urobím 4 jadro na 1.7Ghz, hyperthreading ignorujme. A ako vidíte náš intel nemá problém sa vyrovnať 8 /!!/ jadrovému jaguáru na 1.75Ghz. Jasnou slabinou tejto generácie konzol bolo od začiatku to málovýkonné CPU. Mnoho z herného kódu sa da prehodiť na GPU, stále však nie jadrová herná logika, fyzika, AI. Preto to nadšenie nad prítomnosťou špičkového 8c/16t CPU AMD Ryzen v PS5ke a spol. Každá dnešná hra sa pritom ďalej skláňa ku najslabšiemu xboxu, aj ten nový Cyberpunk 2077. Ak teda tento "cieľový základ" pre všetkých razantne zvýšime na najnovšie 8 jadro + nejaké GPU triedy Nv2070 + kopa RAM a super vyladené SSD musia sa diať veľke vecí. A aj sa budú. Napríklad na PC scéne - výkonnostný medián, ten bude zaostávať dramaticky.

PS5 dev kit - You're One Ugly Motherfucker!

SONY/MS zatiaľ žiadne gfx demátko nedoručilo a internetom koluje iba radostný pokrik jedného očitého svedka údajnej "work in progress" hry bežiacej na PS5 dev kite. Citujem: "Najlepšia herná grafika bežiaca v reálnom čase, ktorú som kedy videl. V zmysle rozsahu, nasvietenia, dynamiky prostredia nie sú také RDR2 alebo TLoU2 ani len v rovnakom časovom pásme." Spomína vizuálny impakt aký naňho urobil Shadowfall, asi myslí Killzone. A pokračuje: "Rozlíšenie predvádzaného dema bolo 2160p, framerate odhaduje na sub 30fps, excelentná kvalita obrazu prostá aliasing artefaktov. Meter vysoký krík s kopou vetvičiek a lístočkov, každý jeden vrhajúci dokonalý tieň." Koniec citátu. Naposledy som nejakých 200 000 stebiel tráv videl na PS3ke /CELL/ ale bez tých tieňov, heh.

Od PS5 možno graficky herne očakávať čokoľvek z tohto YT konta /hej, je tam aj tá Unreal 4.x "búrka"/. Osobne chcem po technickej stránke zásadnú elimináciu od oči bijúceho doskakovania objektov, tieňov, hrozné zmeny LOD, zničiteľné "fungujúce" svetelné zdroje, o rád viac fyzikálnej interakcie. Dopredu vám hovorím, že do "grafických" enginov, bude treba natlačiť obrovské milióny kapitálu a zmeniť ich na niečo v zmysle filmovej produkcie s maximálnou efektivitou pri vytváraní asetov, animácie, audia, scriptov, fyziky. Workflow bude nová dogma. Na prstoch jednej ruky spočítate firmy schopné takej investície pri super AAA hrách. Super v zmysle obrovských nákladov. V skutočnosti nie sme na prahu skoku do fotorealistickej grafike /málo dôležité, tám dojdeme na autopilota tak či tak/ ale na dostrel konkurovania filmovým štúdiam. Aj keď je 2 hodinový statický film a 50 hodinová extra interaktívna hra ako jablko a hruško. Zákazník je však "ten istý" a bojovať sa bude o jeho čas, o celú generáciu spotrebiteľov!! A za horizontom je dokonalá virtuálna realita.



Klikajte - The Electric State /švéd Simon Stålenhag/ je grafická novela o putovaní dievčaťa a jeho hračkárskeho robota skrze krajinu na okraji a za ním úplného technologického kolapsu, konzum upchal ľudské srdcia, vrátane pre civilizáciu smrtiacej závislosti na virtuálnych svetoch. Nádherný, atmosferický scifi art tam ten chlapík má. Je preto rozumné to previesť takmer do "hernej" podoby pomocou Unreal 4.x enginu. Video jedného borca inšpirované tými obrázkami vyššie a s božou pomocou do hry, ktorá pozametá s The Last of Us 2. Ďakujem. O tomto to totiž je, vypadnúť z tej stagnácie, ktorá tu trvá celé PS3-PS4 obdobie a posunúť sa ku vyššej kvalite. Dospieť, namiesto vyššieho rozlíšenia a lepšieho fps potrebujeme ako soľ opustiť materskú škôlku. Herná mechanika PS1-PS2 sveta /a scenáre, réžia, dramaturgia/, ktorá ma už dávno od AAA hier s veľkým rozpočtom na smrť omrzela.

"Keď som bol dieťa, hovoril som ako dieťa, zmýšľal som ako dieťa, usudzoval som ako dieťa; ale keď som sa stal mužom, zanechal som detské spôsoby." - 1 Kor 13:11

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****