08/08/14

Komentované herné správy - 8.8.14


"Sierra." Och, ťažko hľadám slova. Sierra Entertainment alebo Sierra On-Line - kultúrna pamiatka /wiki odkaz/, tak legendárny kus hernej histórie ako málokto iný. Dnes to už nikomu nič nehovorí. Prastará a dokonale mŕtva firma. Značka rozpustená v Activision /v roku 2008 tam zmizla doslova bez stopy/. Manželia zakladatelia Ken a Roberta Williams /King's Quest !!/ už dnes dávno nie sú aktívni. Najslávnejšie grafické adventúry by Sierra pod slnkom: Space Quest, Quest for Glory, Police Quest, Gabriel Knight, Leisure Suit Larry .. Phantasmagoria. Nekonečné boje s Lucas Arts, kto je v adventúrach lepší /u mňa rozhodne LA/. A práve Sierru sa teraz po veľkej pauze rozhodli židia oživiť. Čakám, že na jej dobré meno pekne napľujú. Activision robí iba jednoduché, akčné hry a ide tvrdo po prachoch. Klasické herné portofólio Sierry - point@click adventúrky, to je dnes vyslovene niche produkcia mimo hardcore dudebro mainstream a na podobné chcanky ich snaď z hrobu ťahať nepotrebujeme. Takže Gabriel Knight v štýle Lara Croft či Uncharted, ehm, môj tip /skôr to ale bude pokračovanie SWAT, bleh/.

"More to be revealed at Gamescom 2014."

"SONY na súde, resolution gate KZ:SF, žaloba za 5M USD." SONY to však neprehraje. Asi to neviete, ale dnes na trhu pravdepodobne neexistuje hra, ktorej render pipelajny beží v celom rozsahu v "natívnom" 1080p a to bez ohľadu na platformu a nepomôže vám ani PC warez šmejd s 1000 watt HW. KZ:SF generuje v SP aj MP režime frame o rozlíšení 1980x1080 pixelov. Pri MP je však polovica "nových" pixelov získaná veľmi komplikovaným algoritmom, ktorý znovu používa pixely zo starších frejmov /ak sa príliš na obrazovke neposunuli/ alebo aproximuje "nové" /ak je ich vektor mimo stanoveného intervalu/. Už pred viac ako rokom som povedal, že podobných techník bude pribúdať a dôjde ku ich masovému rozšíreniu. Dnes aj zajtra je/bude vlastne finálny fHD frame skladaný z čiastkových RT /rendertargets - alfa, specular, diffuse atď./ často o značne nižšom rozlíšení + eventuálny upscale, či rekonštrukcia napríklad do toho 1080p rozlíšenia. A bude oveľa horšie. Intel a mnoho ďalších majú rozpracovné postupy práve v štýle KZ:SF, už či sa to volá coarse pixel shading alebo adaptive multi frequency shading, ktoré brutálnym spôsobom dvíhajú efektivitu pixel shader operacií /prakticky rozumej - 120fps alebo 4K doslova za facku/ a pritom sú primárne smerované na budúci ninja PC HW /GPU/. Mimochodom, nikto nemal ani šajnu, že niečo podobné GG v KZ:SF použilo, ani ten zasraný PC/xcrap onanista Ližprdel Msbetter si nič nevšimol, kým mu to GG samo nepovedalo. Ako som tu mnohokrát povedal, tie upotené 300+ watt PC grafiky sú mi na smiech. Neefektívne hračky pre malé deti. Našťastie si s tým CPS a AMFS vedia poradiť, ak ich teda nedáte na súd, že to nerobia "natívne".


"Ferrari Testarossa, 80s, ťažké retro." Jediné ferarri, ktoré sa mi páči a pri jazde v ňom by mi hrala Miami Vice podmaz hudba /Crockett's Theme/. Ale naspäť ku našej hre Drift Stage. Som autíčkar, takže bez dlhých rečí. DS je zatiaľ ľahko zaujímavé iba pre svoj vkusný grafický pixel art štýl ala staré 16 bit hry a atmosféru rokov dávno minulých. Samozrejme to nemôže stačiť a celý projekt by v okamihu zapadol. Medzi nami, keď im požičiam jazdný arcade model v štýle Screamer 2 alebo Crash Team racing, lebo nič iné, lepšie aj tak nevymyslia /iba dvojčlenný dev tím/ - hrať sa to iste bude dať, ale 15 minut slávy im uplynie za 60 sekúnd. Podľa mňa to chce niečo v štýle filmu Drive /plagát máte vyššie/. Konkrétne : charizmatickú hlavnú postavu /zdravím Knight Ridera/, iné NPC, krčmu, bar, HUB, misie, proste story mód, pop kultúrne odkazy /Gone in 60 seconds, Bullit - akýkoľvek iný drsný film s autami, Upír z Ferratu/, kopu dobrej hudby z 80tych rokov. Musí to tam žiť, mať to gule /gumovanie na parkovisku, rev V8ky v tunely/, inak to skončí ako flash game for free, ktorých mám na PC plnú prdel.

"SONY na hernej divízii zarobilo 40 melónov, MS prerobilo 400." Masívne krváca microsoft, nintendo, zopár chechtákov vie v klasickom core gamebize zarobiť SONY. Videoherný crash 1983-2013 pokračuje, rovnako ako detrakcia konzol a handheldov. Erózia celej tejto hernej časti trhu. MS nepomáha končiace X360, ani mastné LIVE Gold kontá. Xcrap je iba ďalšia čierna diera spolu s MS phone, Surface, Skype. Skutočne to nevyzerá s hernou MS konzolou nijako ružovo, naozaj tie prachy buď zarábate opakovane a vo veľkom, alebo to necháte plavať. Bill tam už utopil veľké miliardy. HALO ich nezachráni /na jednu spasiteľskú hru sa spoliehal aj Iwata v nintende a vidíte, kde je dnes - ultra stres, rakovina a hrozba vyhadzovu/. PS4 navyše pohodlne kontruje s novým COD, Destiny, BF, možno ďalším Killzone, Wolfík II. Nevadí, že je drvivá vačšina z nich multiplat titulom, na výkonnejšej PS4ke predsa pobežia lepšie/krajšie, za tie isté prachy ako zlacnený XO bez kinedrylu. Privolávam a zariekam ten očakávaný monopol PS4 ala PS1 a PS2 na trhu konzol. Už je to fakt na spadnutie.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****