12/08/14

Gamescom 2014 - SONY


MS konferencia začala načas a bez technických problémov, dokonca aj u mňa v práci na epic šunka PC to twitch.tv zvládalo so cťou. Teraz však čumím na oficiálny eu.playstation.blog a black screen of death s "the connection was reset". Taká hanba, tož naspäť na twitch. Boom. Bloodborne /video/. Temná, goticky luxusná ingame grafika v herne jednoduchej PS2 hre /na pripomenutie aj konkurenčný Disorder 1886/. Beží už vlastne tá konferencia - ja neznáju, ja toľka savjetskij turist. "10 miliónov predaných kusov PS4, nie iba vyrobených"- Jim Ryan /šef hernej šasti SONY v európe/ odpálil prvú, mokrú prskavku a že vraj Xbone exkluzívny Tomb Raider, cho cho, Square shit  suckers, cho cho.


“History has shown us that the first company to reach 10 million in console sales wins the generation battle" - Don Mattrick

Videomontáž, už bez dubstep hudby z predchádzajúcich prezentáci. Stále Jimmy na scéne. Oblek, sako, biela košela, bez kravaty, to spomínam preto, lebo všetci na MS prezentačke mali .. fakt všetci .. mastné nezapásané tričká, nedbalo sa prelievajúce cez vypasené pupky. Eww. Dylan Cuthbert /Q Games/ prišiel oblečený presne takto. Počujem ruskú hymnu, činely trieskajú, text font ako test screen obrazovka pre Atari 800. Vyzerá to ale pekne. Čo to vlastne je ? RTS, Sims, 3D taktická adventúra, diktatúra proletariátu, putinov minecraft, tower defence game ? Niečo také. Marx, Engels a štipka Vladimíra Iľjiča Uľjanova. Unikátnosť s raytrace vizuálom. A volá sa to The Tomorrow Children /video/ pre PS4. Ďalší prosím. The Vanishing of Ethan Carter /PS4 indie vecička s Twin Peaks twistom/. Volume pre PS4 a PSV - niečo ako tie stealth MGS VR missions, dokonca v rovnako strohej grafike bez textúr, pastelové polygóny s trochou neónu. Solo alebo 4-coop. A ešte Hollowpoint /akčná 3D behačka videná z boku ala Shadow Complex, poznáte/.

Bohemia Interactive a DayZ - PS4 edition. To je ten krajne rozdrbaný zombie mód na Arma engine, večná alfa. Konkurencia pre SONY H1Z1 sandbox MMO zombáreň. Stonehenge, runy, pomaľovaná ženská v koži s conanovým mečom /Kai ?/. Stále ešte živá mŕtvola stiahnutá z kože. Ninja Theory !!! Hra HellBlade /video/. Cool, nepriame "pokračovanie" Heavenly Sword na Unreal 4 engine, dalo by sa povedať. Rime /video/ od španielov z Tequilla Works. Všemožné prostredia, prudký dážď, búrka, rozpálený pieskovec na pravé poludnie, medení giganti kráčajúci morom, divá sviňa. Herne otáznik. Snow sa tam ešte primotal, snowboarding ala prastarý PS2 SSX. Dreamfall chapters, Papers please a ďalšia menšia indie nálož. Technická. RIME a The Tomorrow Children sú skutočne PS4 exkluzívne. Zvyšok sa najprv objaví na PS4ke, takže časová exkluzivita.

Destiny. MS si privlastňuje COD, SONY to robí s Destiny. Toto IP ma príliš nezaujíma, tak strašne chcú aby z toho bol mega multiplat supertrhák. Nemá to však charizmu, kostru zo silných herných postáv, príbeh. Iba kecy a dizajn generickej MP rubačky ala všetko od Bungie. Svetová premiéra multiplayeru. Vidím copy/paste pošahané HALO MP. Hra pre školský dorast. Far Cry 4 video - luxusná Uncharted 3+ grafika v sandboxe. Slony, tigre, rogalo, open world coop je tam všetko čo Uncharted nikdy nemalo. Herne nudná ubi rutina. Shadow of Mordor hádže do davu silácke hlášky. Všetky tie tri hry hraju majú extra herný obsah na PS4ske.

Zátiaľ ani malý náznak nadšenia z mojej alebo ich strany /prísť, koktavo odrapotať a odísť/, celé je to vedené sterilne chladno, neosobne a nezúčastnene. Zariekol som to. Guten Tag, prišiel šašo Kojima. Ukazuje staré video so snejkom v krabici, čakám na pointu. Kočka v bikinách nakreslená na tej krabici. Snejk si dáva na hlavu modrú papundekľovú krabicu z PS4ky. Náhly koniec. Šašo kojima a jeho krabica. Nahradilo ho P.T. - interaktívny horror .. video niečo, VHS, neviem .. je to na PSN a má 1.4 giga.

Upload videa na Youtube, potlesk. Hightech rozšírenie share play funkcie. Kamoš, síce nevlastní vašu hru, ale môže ju hrať v mulťáku spolu s vami /lokálne MP, nechápem/ alebo vám pomôže s prejdením ťažšej časti hry na diaľku. Tieto veci SONY sľúbilo už pred rokom, teraz to konečne rozbehali. Stream s konferenciou mi padol, eg.net mi padlo, neogaf mi padol. Tie nové share funkcie budú ale iste na 100% fungovať 24/7/365. PS Now v európe inak na budúci rok /prvý ho dostanú angláni/. PS TV za 99 euro s piatimi hrami. Počkajte radšej na výpredaj po 49 éčka pred vianocami, už toho roku !!

Horror. Until Dawn /video/, roky trápená a odkladaná PS3 hra s motion ovládaním, teraz na PS4ke. Tínedžerská vyvražďovačka na chate, v zasnežených lesoch. Nedávam tomuto projektu ani pol percenta šance. Driveclub /video/. Nudné, suché kecy, aj Ridge Racer pre PSone by ma dostal do väčších otáčok. Dynamické počasie, denná doba, aj kamera - iste súčasť foto módu /vystúpil nad plne modelované mraky, mimo auta, do nebeských výšok/. Počasie, kamera atď. však údajne nebude hotová načas ale až ako post DLC. Ubohé Evolution studios. Media Molecule, zfetovaní hipisáci. Tearaway univerzum a dualshock 4 ovládač v jednom zábere. To znamená - Tearaway Unfolded pre PS4/video/. Perfektný, štýlový engine, dokonalý art v tak nezmyselnej hre. Zážitkový pseudo gimmick platformer ? Zeldu po vás všetci chcú, vy zhulenci, obyčajnú, starú 16 bit Zeldu.

"WiLD is an online survival adventure game. Devoted to the wilderness. Set 10,000 years ago when nature and humanity were one." - vrchol SONY konferencie ? .. možno !

Housemarque /Dead Nation, Start Dust HD, Resogun/ spojili všetky tie hry dokopy. Hlavne Dead Nation a Resogun = Alienation /video/. Izometrická scifi rubačka - super masívne explózie, partikle, totálny mega chaos, trosky a časti tiel lietajúce na všetky svetové strany. Wild by Michel Ancel  - open world, všetko dynamique, PS4 only hra. Neviem ako to opísať. Proste pošahaná prehistorická, mytologická sandbox hra od francúzov, asi popili príliš veľa zkazeného vína /čítali ste epos Les Mytág, tak ste v obraze/. Vraj mapa o veľkosti európy a vteľujete sa do, srať na to, priliš transcendentálne. Toľko som mlel o Tir Na Nogu pre Speccy a prehajdákanom potenciále PS2 SoTC enginu /krajina mŕtvych, očistenec, ráj, mýtické NPC tvory, coop sandbox/ až som to nakoniec dostal bez varovania rovno do papule na PS4ke. A je koniec.

-------------------------------------------

Ani stopa po elitných first party SONY dev tímoch a ich bombastických PS4 hrách, nezaťažených cross gen PS3 morom - Guerrilla Games, Santa Monica, Naughty Dog, Quantic Dream, Media Molecule. Nič. Rok 2014 prežijeme bez nich. PSV - coma vigile, TLG kaput. PS4 predalo 10 melónov aj bez hier, ležérne visiac na gume od gatí zopár priblblých third party multiplat sračiek. SONY do budúcnosti dobre zaryžuje na pravdepodobne ťažko dominujúcej PS4ke, zisky z PSN+ a PS Now nahradia skapatú PSV. PS3 v tichosti dožije. Škoda, že skôr ako sme čakali a nenapodobní roky masívne predaje PS2 aj po začiatku predaja PS3. Do budúcnosti sa asi bez výčitiek svedomia zbavím potešenia sledovať tieto herné konferencie v priamom prenose. Ich úroveň /konferencovanie, dramatizácia, drajv/ je strašná, neosobná, nepriťažlivá. Pozriem tých 10 trailerov na youtube a je to. Radosť z toho nemám, ak to nemá dušu a ide len o pragmatický biznis, prestáva ma to zaujímať úplne.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****