24. 7. 2014

Komentované herné správy - 24.7.14


"Hashimoto vyskakuje s vykoľajeného vlaku." Squaresoft bol pre mňa na 16 bit SNESe a 32 bit PSone zárukou aj špičkovej technickej kvality ich hier. Kto svojho času videl Chronotriggera /SNES, 4 megový kátridž/ alebo FF7 /Psone, 3xCD/ musel neveriaco zbierať vyklbenú papuľu zo zeme. Či išlo o 2D alebo čisté 3D hry /Einhänder, Vagrant Story pre PSone /, hybridy /3D panduľák na 2D pozadí ala Parasite Eve séria/ vždy to bola bašta a pozorovať vylepšovanie "FF7 enginu" v FF8, FF9 a Chronocross je aj dnes zážitok. Na PS2ke už vladno rozpačité ticho - jednoduché tunelovky FF10, FF12, Kingdom Hearts alebo trápnučky Driving Emotion Type-S, ani raz som nemal pocit technologického tour de force. A preto som upieral zrak ku PS3 a bájeslovnému CELL procesoru, kde Square sľuboval hory a doly s prelomovým PS3 only White enginom. Nič z toho nebolo, zbytky white enginu sa premenovali na Crystal Tools /neskutočne bolestné martýrium, očistenec, 100% impotencia Square od prvého dňa jeho vývoja/.

obludka v FF7 FF9 .. bonus

Lojálny až na smrť teda ešte raz uveríme Square a vložíme svoju dôveru do ich super Luminous enginu /wow fucking realtime demo/ určeného pre 8. generáciu konzol /hlavne PS4, sekundárne XO, na PC sere pes/. No a pán Hashimoto spomínaný úplne v úvode bol šéfom celého projektu. Minulý čas, ďalšej rozprávke je zdá sa koniec. Najprv tu boli nepotvrdené fámy z konca minulého roka. Dnes je to už prakticky tutovka a Square vysokopravdepodobne skončí na epickom Unreal 4.x, ktorý našťastie oproti príšernej UE3.x všetci chvália, takže sa možno až taká škoda nestane. Duplom, keď Square už dobrých 10 rokov neurobil žiadnu slušnú hru a remake FF7 vraj nikto nepotrebuje, alebo na to nemajú dosť času, či čo to vlastne celé veky všetci počúvame.

"Microsoft - eláá hop." To nemá byť iba nepodarená narážka na Stephena Elopa /trójsky koň MS v dnes mŕtvej Nokii/ ale zároveň jednoslovné hodnotenie situácie "herného" microsoftu ako celku. Pozíciu a očakávania od ich nového šéfa Nadella som už trochu prebral minule. Ako hráčov nás zaujíma viac to ako tento uctievač kráv a opíc vidí budúcnosť hernej divízie MS, neb on je pôvodne dosť suchopárnym mužom sieťových aplikácií a služieb /Cloud/. Ttvrdé jadro MS v kravatách sa inak na xcrap pozerá od začiatku krivým pohľadom /Elop ešte ako kandidát na prezidenta MS ju chcel rovno zrušiť/. Nuž, Nadella sa s tým nehraje, jedným z prvých jeho krokov je zrušenie 18 000 pracovných miest, väčšinou ide o parazitov z absorbovanej Nokie /týka sa to napríklad aj asi 500 slovenských robošov v maďarskej Nokia fabrike v Komárome/.

XO nezachráni ani japonsko, ani čína /6665 respondentov/

Rezať sa však budú aj takmer všetky zostávajúce suché vetvičky neherných aktivít Xbone, čo je absolútne a definitívne pochovanie koncepcie xcrap all in one. Xbone podľa Natella nemá status "core" časti MS biznisu a vo svetle desivo slabých predajov XO za posledných kvartál /pozor - po novom sa v tom maličkom čísle skrývajú agregované predaje X360 a XO !!/ sa všetci spolu zamyslime nad osudom entertainment sekcie MS. Zopár analytikov to aj urobilo. Je známym faktom, ze xcrap je pre MS od začiatku až dodnes jedna "prestížne" veľká čierna diera /tiež Skype a MS mobility ako MS mobil, Surface tablety/, ktorú krížovo dotujú napríklad licenčnými poplatkami z Android mobilít. Naposledy táto injekcia iba pre xcrap činila odhadom cca 2 miliardy USD. Objektívne - vyhodené prachy, lebo aj po asi šiestich 360 stupňových kotrmelcoch a úprave stratégie dokonale kopirujúcej vyrehotanú PS4 /tm/ sa výsledok - masívne predaje XO nedostavil.

Microsoft Q4: 1.1M XBO/360 Shipped - dokopy dodané do obchodov, nie predané !!

Môj názor. Ak uverím postupnej detrakcii konzol /pokles podielu na celkovom koláči/, ktorú vlastne aj sám propagujem /videoherný crash 1983-2013/. Tak by MS urobilo najlepšie, ak by tú energiu /peniaze, čas, ľudia, soft/ venovala ďaleko perspektívnejším mobilitám a sieťam /Cloud ekosystém/, kde rozhodne ležia tie budúce miliardy. Zreteľne pred sebou vidím hardcore mainstream konzoly monopolizované jednou hi-end platformou /niečo ako jeden hlavný formát pre ukladanie dát - floppy, CD, DVD, BD/, v našom prípade - PS4 /dvaja kohúti sa tu zakrátko len ťažko uživia/ a druhou low-end, povedzme nintendom, alebo rebrandovaným XO odkúpeným Amazonom, Google, Apple, Samsungom práve na úkor nintenda /škoda ich archetypálne ošlahaným IP - Mario, Pokemon, Zelda, iba vďaka nim tí šmejdi ešte žijú/. Opakujem - podľa mňa, je biznis s konzolou dnes a zajtra ekonomicky zaujímavý iba asi 150-200+M predaných konzolách na jedného výrobcu, v krátkom časovom intervale 4-5 rokov s primeraným 10:1 soft attach ratiom. Technicky nedosiahnuteľné čísla, avšak všetko iné pod touto hranicou sú len odrobinky, ktorú odplávajú dole vodou.

"SONY nakupuje v nintende". Nikomu snaď neušiel pokus sony zlanáriť nintendo sráčov ku PS3/PSP/PSV vlastnými hrami ako PlayStation All-Stars Battle Royale /klon Super Smash Bros. Brawl/, Ratchet and Clank-LBP-Puppeteer-Tearaway /Mario 2D, 3D, Paper Mario/, ModNation racers-LBPK /Mario Kart/ atakďalej. Proste clone wars. Tieto pokusy im nevychádzajú z viacerých príčin, námatkovo - demografia /vysoko nadpolovičná časť playstation hráčov dnes sú degenerovaní dudebros ako nikdy predtým/, nostalgia a sentiment /Mario to je detstvo a prastarý 8 bitový NES a teda presenilný foter, ktorý svoje americké deti vedie ku ďalšej Mario hre a zákonite aj ku nintendu/, kvalita /herná mechanika, hravosť, balanc, zábavnosť je pri PS klonoch doslova takmer vždy na hovno, všetci kritizujú ako SuckBoy skáče atď. /, načasovanie a konečne strata súdnosti a zdravého rozumu. 

Tearaway či čerstvý Hohokum sú ideálni adepti na "nintendo" pastelovo farebné 3D svety plné radosti, bezstarostnej hravosti, cool figúrok, ftipu a hlavne má ísť o jednoduché ale vysoko hrateľné exploračne akčné RPG v štýle Zelda /s decentnou prímesou Monster Huntera a sociálneho Animal crossing/, myslím tie staré diely /pre SNES vrátane Ocariny na N64ke/, nie tie nové Aonuma shitky. Rozbíjali ste niekedy kameňom okná na starých stavbách, hádzali zviazané tenisky na telefónne drôty, zbierali známky, alebo išli dolu brehom na doske s kolieskami od kočíka. Takéto niečo tam tiež musíte dostať. SONY však nevie ako na to, netuší čo robí zle, bezmocne sa motá, lopatou na odhrabávanie snehu hádže prachy do vysokej pece a aj ďalšie ich klony nintendo hier skončia zaiste nepovšimnuté vo .. WC.