14. 6. 2014

E3 2014 - Nintendo


Konferencia, ktorá nebola, opäť. Nintendo vysvetlilo svoju absenciu na tohoročnej E3ke logicky a pragmaticky. Mr. prezident Iwata bojuje s hexenšusom alias ústrelom chrbtice, lumbalgia /MKCH 10 kód M54.4/, takže sa na E3 nemohol dostaviť. Doktor mu zakázal sušiť sa 12 hodin skrčený v turistickej triede. A všetky ich first party dev teamsbukkake japončíci z Tókia, nebudú predsa ťahať 100 ľudí cez pol sveta pre 120 minút nejakého bezvýznamneho tliachania. Hexenšus je inak zbastardelý nemecký výraz, keď vás sekne v krížoch a môže za to kliatba od bosorky. A to pri nintende v tejto chvíli presne sedí. Nemali teda veľkú prezentáciu, ku ktorej patrí napínanie svalov a divadlo pre herných "žurnalistov", ktorí zas svojimi báchorkami oblbujú mainstream no a ten by mal údajne aj na základe týchto farebných obrázkov a farbistých kecov kupovať tie nimi propagované konzoly. Nintendo zvolilo iný prístup - komornejší, spontánny, bez kravát a bombastickej scény. Konkrétne Nintendo Direct a hlavne trojdňovú Treehouse seansu aj s Miyamotom /Mario/, Aonuma /Zelda/ alebo Sakurai /Kirby, Smash Bros/ sanom.

"The 2004 Twilight Princess oh mah fucking gawd moment has been supplanted by your twitter timeline" - no name nintendo user /looser/.

Nemôžem povedať, žeby sa to stretlo s nadšenou odozvou u väčšiny z tej úboho malej skupinky nintendo fanúšikov. Weak Uu konzola sa proste stáva neviditeľnou pre šíry svet /nechcenou - údajne viac ako 1/3 novej PS4 klientely je pôvodom z Wee a xcrap 360 utečencov/ a jej natívne nintendo herné portfólio otrocky verne kopíruje komerčne neúspešný Gamecube /cirka 22M predaných kusov/. Neostýchajte sa kliknuť na ten Treehouse odkaz vyššie, podľa nintenda /a kotaku/ je práve to budúcnosť intimného kontaktu so spotrebiteľom. Celé hodiny živelnej zábavy s hrami, bez scenára a Geoff "Los doritos" Keighleyho.

"This a turning point in E3's history were the focus moved directly to the consumers." - no name nintendo user /looser/.

Povedzte, že nemá pravdu po tých nemastno neslaných MS/SONY konferenciách. Nemyslím si, že dobrú show tvorí nejaký nervózny ksicht z najvyššieho vedenia a uniformný prúd herných /CG, bože !!/ videí, každé po 2-3 minútach, prekladaných kecami Shawn Laydena /nový šéf SONY SCEA/ o 200 miliónoch MP zápasoch /miliarde snapfotiek - nikoho to doprdele nezaujíma/, či desiatkami víťazoslavných tančekov nad časovými/obsahovými exkluzivitami pre tú ktorú platformu. A kopnem si aj do nintenda. Reggie melie celú večnosť o NFC figúrkach, ktoré nintendo rozbieha, pričom vysvetľuje ako ten bazmek funguje tak retardovane, ako keby celá jeho audiencia, vrátane mňa, mala o jeden chromozón navyše. A pod "one last announcement" sa myslí nejaká megaton bomba, nie hosťovanie bezvýznamnej postavičky v Smash Bros.

little friend = cpt. Toad

Hry /Nintendo Direct/.  Super Smash Bros - môžete použiť svojho Mee avatara priamo v hre vo Weak Uu verzii, podľa mňa však 3Ds v predajoch tejto hry nintendo konzolu úplne pochová, navyše štartuje ako prvá /3.10.2014, konzola sa pripojí až niekde okolo vinaočných sviatkov/. Amiibo - NFC figúrky modifikujúce hru, bez komentára, Weak Uu má NFC senzor na wee tablete, ku 3Ds si ho dokúpite. Nepovinný gimmick pre bláznov. Yoshi’s Wooly World - hovadsky recyklát Kirby’s Epic Yarn, čo je vlastne furtom ten istý engine ako bežný Mario. Nintendo vie ako predať jednu hru aj desaťkrát, a to na tej istej platforme. Captain Toad Treasure Tracker - malý puzzloid na engine Mario World v hlavnej úlohe s tými hubami, čo im mario skáče po hlavách, dejú sa aj tam ale aj horšie veci. Fucking mashrooom kingdoom. The Legend of Zelda - krátke bombastické video ukazujúce dizajn otvoreného svet, vzápätí Link s .. lukom. Nintendo fašisti hneď mávali vlajkami v bojových farbách, že má predsa v ruke držať meč, na čo Aonuma kontroval, že nikde nie je povedané, že ide o Linka. To spustilo ešte zúrivejšiu reakciu. Aonuma teda dementoval vlastnú demenciu a už sa zdržal vlastných komentár /technická - je to Link a meč bude/.  Pokemon Omega Ruby and Alpha Sapphire - omega remake Pokemon Ruby and Sapphire z Gameboy Advance pre 3Ds používajúc engine Pokemon X/Y. Už ste z toho v riti, tak ako ja kurva pikaču.

The Legend of Zelda

Bayonetta 2 - jednotka toho nepredala dosť, dvojka teda vznikla s pomocou prachov nintenda pre Weak Uu na xcrap 360 engine jednotky, stále to beží na 60 fps a hru by si radi zahrali aj hráči na PS4ke, ale to majú deti smolu. Hyrule Warriors - nintendo umožnilo overeným third party sockám použiť Zelda univerzum napríklad pre Dynasty Warriors hru. Kirby and the Rainbow Curse - pokračovanie NDs 2D hry s kirbym na 2D Mario, Luigi, Yoshi engine, proste ďalší nepričetný recyklát s mierne zmenenou grafikou /toho času je to viac plastelínové/. Xenoblade Chronicles - Xenogears je slávna JRPG pre PSone, Xenosaga bola hrozná séria pre PS2, Xenoblade chronicles je pokračovanie priemerného Xenoblade pre Wee. Grafika exteriérov je však vkusne masívne detailná, s veľkou komplexnosťou a dohľadnosťou /Weak Uu má 1 giga a archaické CPU, GPU/. Hra ako taká je však ideovo, scenáristicky, esprit, charizma - dokonale duševne mŕtva a dokončenia sa po ikstý krát odkladá ešte raz, až na budúci rok /vydávať veľké hry pri tak maličkom počte Weak Uu je ekonomická samovražda, bez hier sa však konzola nepredáva, paradox a problém/.

Xenoblade chronicles - akčné RPG, trochu Monster Huntera a craftingu

Mario Maker - malá bombička, editor pre 2D maria, shareovanie vašich diel, nič viac nie je nutné dodať, nintendo dobieha to, čo už roky dokáže LBP engine /v ňom si celého klasického maria vytvoríte ľavou zadnou/. Splatoon - pamätáte si tú hru, kde ste obstriekali farbičkami blízke šedivé okolie, Splatoon ide ešte ďalej. Multiplayer hra pre 8 hráčov, kde ide o kontrolu územia nafarbeného tou vašou farbou, bláznivým twistom v šialenom chaose je aj zmena takmer humanoidného avatara na chobotnicu, plávajúcu pod "hladinou" ale iba na územi tej vašej farby, týmto spôsobom atrament "do zásoby" aj nasávate a ako správny hlavonožec ho eventuálne jedným výbuchom vystrelíte, pričom takto môžete preskočiť hoc aj pol mapy. Hral by som to určite dlhšie ako bezpohlavné Killzone MP.

A magický moment na záver - Miyamoto tízuje zámerne rozmazaným obrazom Star Fox pre Weak Uu. Kultová vecička. Slovné spojenie "do a barrel roll" zadajte do google search a zvoľte nájdi images. Miyamoto však má ešte dve hry v zálohe. Pardón, minihry, už totiž nie je schopný vymyslieť čokoľvek nové. Project Guard a project Giant robot. Paradoxne najlepšiu reklamu nintendu a to aj na neherných stránkach urobil jeden z hráčov Mario Kart 8 pre Weak Uu, keď zachytil a rozšíril, dnes už povestnú grimasu Luigiho - Luigi death stare z tejto hre a odozva po internete bola ďaleko silnejšie ako drahá polhodina na SONY pódiu. Suma sumárum - na tento rok nintendo nič veľké nechystá /bojovka Smas Bros je malá 2D blbôstka/. SONY, MS, Nintendo všetky svoje najväčšie hry jednotne presunuli na rok 2015 a ten sa takto nepochybne stane najväčšou hernou žranicou za poslednú dekádu.