5. 5. 2014

Attack on Titan


Anime /wiki/. Ľudstvo je takmer na pokraji vyhynutia a posledný milión alebo tak nejak sa skrýva za 50 metrov vysokými múrmi. Zvyšok populácie zožrali titáni - 3 až 15 metrov vysoké, deformované kreatúry, hrubých ľudských tvarov. Tvory so širokou hubou, takmer vždy s krčovitým úsmevom Jokera z Batmana a postrádujúce akúkoľvek inteligenciu, emócie. Nikto nevie odkiaľ prichádzajú, ako sa rozmožujú, dôvod ich existencie. Jediným ich cieľom je pohltiť každého človeka vo svojom okolí. Kombajn. Titáni pritom vôbec nepotrebujú jesť a piť, ich poškodené telo pomaly regenerujé, ignorujú zvieratá - poľujú iba na ľudí a ak žiadneho nevidia, bezcieľne sa aj niekoľko desaťročí iba tak motajú okolo. Záhada.

Po sto rokoch zdanlivého bezpečia sa uprostred jasného dňa a z ničoho nič /to doslova/, pred múry mesta postaví, doteraz nikdy nevidený 60 metrový titán, jedným kopancom prerazí hrubú kamennú bránu a začne sa krvavý masaker. Hlavný, detský hrdina samozrejme príde o matku, brutálne zkonzumovaná pred jeho očami a následne prisahá, že sa pomstí a zabije kurva každého titána, na ktorého narazí. Šialený rev, blýskanie očami, slzička. Každopádne vstúpi do armády.

"Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!" - intro music, AoT

Silné slová, aké sú však naše bojové prostriedky a je vôbec titán smrteľný ? Našťastie áno - ak ho seknete ultra kaleným mečom na mieste kde končí krčná chrbtice. Povedal som seknúť, neb je anime situované do akéhosi ranne-viktorianského obdobia. Máme teda nejaké klasické delá ako z bitky pri Waterloo, muškety a úžasné 3DMG. Heh, teraz som vás dostal. Predovšetkým náš príbeh nemá skutočne nič spoločné so žánrom fantasy, ide o pravú vedeckú fikciu, teda scifi a s nedávno spomenutým NGE má množstvo styčných bodov. 3D maneuver gear umožňuje špeciálne trenovaným vojakom pohyb v priestore s využitím špeciálnych vystreľovacích kladiek s úvodným štartovacím impulzom, ktorý vám dodá bombička so stlačeným plynom. Určite si dokážete predstaviť spektakulárne priestorové boje s titánmi. Doteraz napísane tri kapitoly sa udejú prakticky v prvých minútach prvého dielu anime série, takže som ešte nič extra neprezradil.



Zábava sa ešte len začína. Attack on Titan si získava na internete veľkú popularitu nie stovkami tisíc padlými nebožtíkmi, v okamihu ako sa na jednu postavu naviažete, je v ďalšom zábere mŕtva alebo sledovaním bezútešného boja čo sa nedá vyhrať, farbisté osudy 104. jednotky, či elitnej predsunutej jazdy, celá plejáda dôkladne prekreslených postáv /každý si najde svoju obľúbenú/, alebo neustálymi otázkami o etike a morálnosti aj vlastného konania /pochopíte/. Nie. V skutočnosti sa každý snaží prísť na to, čo sa tu vlastne deje a je to oveľa horšie ako pri NGE, neb AoT púšťa informácie len po malých troškách a každá permutačne celú situáciu ešte viac zamotáva /manga verzia je v tom veľmi zákerná/. Je vôbec hlavný hrdina kladnou postavou alebo sú titáni vlastne tie dobré, využívané, zneužívané ubožiatka ? Aký zmysel má ta genocída ? Čo ten šokujúci zvrat na konci posledného dielu anime série alebo ľudsky neuveriteľné predbežné závery, ktoré si vydedukujete aj sami. Rozhodne neodporúčam pred prvým pozeraním seriálu snoriť po internete, jednak sa stále ešte nič fundamentálne nevie, druhak sa predčasne dozviete niektoré dejové zvraty. Anime /prvá séria, 25. dielov/ vychádza zo stále bežiacej mangy /toho času 57. dielov/ a druhá anime séria tu snáď bude do 12 mesiacov. Ja osobne som si už vlastnú konšpiračnú teoriu vytvoril, ale o tom niekedy v komentároch pod článkom.

----------------------------------------

AoT by bol inak ideálny základ pre modernú a skvelú JRPG hru. Príbeh, dramatizácia, fabulácia, manipulácia, postavy, napätie, akcia a vôbec celkový nápad je vysoko, prevysoko nad takou Final Fantasy chcankou, ktorou nás Square roky krmí. AoT ponúka navyše veľmi variabilnú hernú náplň a enemákov, bojových štýlov /viac povedať nemôžem/. Pešo, vo vzduchu, na koni. Na otvorenej pláni /veľmi sa mi páčil komunikačný systém, ktorý si stredovekí chlapci vymysleli a herne by to bolo famózne efektné/, obrana múrov, látanie dier, ládovanie kanónov, manévrovacie boje v meste. Samotné 3DMG a vlastné, osobné zbrane ponúkaju veľký priestor pre RPG vylepšovanie a taktické vyblbnutie sa - čo urobíte až vám dôjde pohonný plyn, kôň utiekol a cestu preč z toho pekla blokuje vyškerené a hladné 15 metrové hovädo bez mozgu ? Zahryznite si do prsta !!