12. 12. 2010

VGA videá

Resistance 3 /release - 6.9.2011/. Oproti jedničke gigantický technologický progres. Tam kde HALO prešlapuje na mieste, Insomniac games každým dielom dvíha vizuálnu kvalitu o 100%. Nasvietenie je super, partikle efekty a zobrazenie krvi neurazia. Kooperatívna kampaň je potvrdená, splitscreen tiež, zbrane su upgrejdovateľné. Feeling - pocit z boja bude jasne niekde inde ako v suchej a nudnej HL2ke. V roku 2011 bude zoči voči rimejku otrasnej HALO 1 stáť maniákálne vyladená dvojka - Resistance 3 a Killzone 3.

Uncharted 3 /release 1.11.2011/. Trailer z rodu holy shit fuck cum all over my face. Dev tím už stihol povedať, že všetko čo sme videli v tom videu beží v reálnom čase. Osobne si myslím, že len tá posledná tretina, a aj ta vyzerá ako CG animačky ku xcrap hrám. Naughty Dog sú bez výnimky všetkými akceptovaný ako kóderski bohovia /v klube sa tlačí aj ICO tím, Insomniac, PD, Santa Monica a GG/. Dnes sa už poctivé "Indiana Jones" hry na škodu veci nerobia, a Uncharted 3 je naozaj hra vo filmovej grafike. V treťom diely aj masívne posilnená online zložka /kompetitívna aj kooperatívna/.

Mass effect 3. Táto pôvodne xcrap exkluzívna séria sa po zákulisných rošádach vďaka nenažratej a pragmatickej EA dostáva aj na PS3. Obdobná situácia ako s Final Fantasy. Z môjho pohľadu ide o typické veľmi preceňované smrduté blato. Hral som iba jednotku, ale nočné mory mám z toho aj dnes. Hra to bolo veľmi krátka, šokujúco lineárna a tunelová, herne s prestrelenými oboma kolenami /slabučká TPS akcia/. Nedorobené dvojča rovnako nepodarenej hry KOTOR. Trailer ME3ky je čisté CG, čo je drzým napľutím do mojich očí. Niežeby ma niečím starý Unreal engine mohol prekvapiť. Čakám viac toho istého, rýchlo urobený datadisk, čo budú všetky renomované sajty ignorovať a desiatky budú lietať vzduchom.

The Elder Scrolls V: Skyrim /release 11.11.2011/ Posledné niečo s názvom Poblivion som hral asi hodinu a pol. Technicky hlúpe. Mám nulovú toleranciu voči otrasnému doskakovaniu grafiky na PC systéme s 2 giga ram a siedmou generáciou NV sračky. Streaming systém je hnusný ftip. Herne hlúpe. Vygumovaný bojový systém. Neživé mestá, nuda, generické RPG západného typu. The Elder Scroll 4 bola nedohrateľný bugfest. Typická to vlastnosť pre všetky Bethesda produkty. Opäť iba CG trailer. Technické info. Nedávno som vám tu s poľutovaním oznámil, že Emergent zbankrotoval. Stál za Gamebryo enginom použitým práve v ich predchádzajúcej hre Poblivion, rovnako aj napríklad v Flopoute 3. Otázka teda zneje na čom bude bežať Elder 4ka. Veľa hráčov si želá, aby to bola ID tech 5 od ID softu. Musím vás však varovať - ten engine má skutočne zásadné nedostatky /vyplývajú zo zvoleného megatexture designu/ a šialené nároky na miesto na optickom médiu. Bethesda už navyše potvrdila, že použijú niečo "vlastné".

Forza 4. To bude mať ťažké. Každý ju bude porovnávať s GT5, a GT5 do je príchodu pridá do svojho "operačného systému" kopu ďalších funkcií. Turn10 bude musiet pridať denný cyklus. Mal by pridať aj dynamickú zmenu počasia. Nová terény ako blato a sneh. Budú musieť niečo urobiť s neexistujucím damage modelom, je to iba insitný script swap textúr. GT5 má výrazne lepšiu simuláciu jazdnej fyziku, Flopza 3 na stranej druhej "nevypnutiteľných" asistentov. A budú sa musieť vojsť aspoň do dvoch DVD. Inštalácia bude iste povinná. Kde si ju nainštaluje to more blbečkov, čo si kúpilo tie bill šmejdy bez hadru - riešiť nebudem. Trailer už nie je ani CG, len nejaký TOP GEAR acid trip s pokazenou videokamerou.

Portal 2. Prešiel som prvý diel, a nedal by som mu ani pol boda. Ako hráč veterán si stojím za tým, že išlo o totálne fiasko. Dĺžka hra, hrateľnosť, technické spracovanie. V roku 2007 ma nikto nebude urážať tak povrchným a plytkým dielkom. Poznám 3D puzlátka zo spektra, staré 20 rokov, čo si s tým portalom vytrú riť. Herné videá Portal 2 - napravujú asi všetko, čo jednotke vyhadzujem na oči. Opakujem Portal 1 považujem za nemiestny ftip od Valve, malo to ako koncept tech demo ostať v zásuvke a čakať na dopracovanie. Portal 2 je vlastne Portal 1.

SSX Deadly Descents. Opäť iba CG videjko. Mám zásadné obavy čo nám z toho nakoniec vznikne. Vidíte to aj sami - tie akčné vsuvky s plachtenim ala zfetovaný batman a zákopová sekyrka. SSX séria na PS2ke je povestným zlatým grálom excelentnej hrateľnosti. Požitok z jazdy po snehu. Nemusím vám hovoriť, že môže desať ľudí robiť tú istá vec a nemusí sa to podariť ani jednému. Podprahové nuansy, uchopiť ten pocit kĺzania po snehu pevne za gule. SSX na PS2ke to dokázal /strhujúce/. Na PS3ke to môže dopadnuť, ako keď mačička a psík varili "perník".