24/01/09

Čakaj lepšie, bude horšie

Na začiatku, pred viac ako desiatimi rokmi, tu bola dohoda medzi Microsoftom a Monolith Productions o spoločnom vývoji DirectEnginu určeného aj pre ich fps hru RIOT /premenovaný projekt MetalTek od Monolithu/. V tých časoch už aj Bill videl, že treba bojovať s dobre etablovanou Unreal a Quake konkurenciou aj takýmto propagovaním DirectX API. Smrť OpenGL derivátom. Je tomu už desať rokov, sľuby sa sľubujú, a blázni sa radujú. Všetko čo z ich dohody zostalo je RIOT premenovaný na Shogo: Mobile Armor Division, ale už pod sólo patronátom Monolith Productions. Navyše tí chudáci museli odkúpiť práva na časti vlastného enginu od MS. Dnes známy ako Lithtech.

Shogo je stále nadpriemerne dobrá hra. Akcia, aj grafika je príjemná. Má to spád, dokonca pri správnom zásahu odčerpáte kus životnej energie nepriateľa /tzv. critical hit však funguje aj opačným smerom/. V každej ruke jedna 9mm beretta. Variabilný koncept misií realizovaných po vlastných, alebo v bojovom robotovi. Anime mecha. Mix rôznorodých prostredí, vrátane kozmických lodí, obrovské exteriéry, veľa krvi a na svoju dobu skvelé particle efekty. Behanie po strechách budov. Oceľový King Kong. Dokonca príbeh, a zvraty. Veľká pohoda, a pre moju maličkosť ďaleko lepšia hra ako ten Unreal a Quake. Videá nech hovoria aj za mňa. Predstavte si však, že vám niekto v roku 1998 poklope po ramene, a dá vam možnosť pozrieť do súčasnosti. Svoje Pentium 2, a štvôrmegové Voodoo 1 vymeníte za dvojjadrové "tisíce megahertzov" monštrum, a NV GPU ôsmej generácie. Všetko mnoho ďesaťnásobne výkonnejšie. Už vidím, ako sa vám trasie brada od nedočkavosti, a čakáte čo Monolith s tou beštiou dokáže.

Fear 2 bežiaci na ikstej verzii Lithtechu /Jupiter EX/. Demo som stiahol zo škororadostnosti. Jednotka je podľa všetkých mojich kritérii žalostná srágora, ktorú mali zadarmo pribaľovať ku nejakej 4.99 USD Barbie hre. Dvojka ďaleko neodskočila. Napriek nastaveniu maximálnej úrovne kvality grafiky, niet sa na čo pozerať. Kvázi filmový celoobrazovkový filter, a psychedelické zmeny farieb spoľahlivo vyraďujú môj optický nerv z bojovej služby. Striedavo mi to pripomínalo Blacka na PS2 /ulica/ a Silent Hilla na PSone /škola/. Niečo na scéne je interaktívne, niečo "to isté" nie je. Občas knihu rozprášim na atómy, sused v modrom obale vedľa, ale zázračne odoláva. Nezničitelné svetelné zdroje, a tie prekliate neónky sú pred mnou v bezpeči. Samotná gameplay je identická s tou v prvom diely. Datadisk - pokračujete tam, kde ste skončili. Stále rovnako blbá "štandardná" AI /otestovaná aj najvyššia obtiažnosť/. Koridorovosť, a linearita enormne klaustrofobická. Finále dema, boj v exoskelete je patetickým prdom, a chaoticky nevýrazným tieňom ich vlastného SHOGA.



alma - marketingová PR jednička


Ani pravé obočie už nedvihnem, keď čítam pochválne škriekanie retardovaných detí, a detských redaktorov na herných sajtoch. Vraj unikátna, jedinečná hororová fps hra. Pod tým si však nepredstavujem pumpovanie železa do nehmotných duchov, a mačkanie SLOMO tlačítka pri každom súboji. Vlastne vám klamem, nepoužil som ho ani raz. CPU aj tak nie je adekvátnym súperom, a strielať stojace slepice ma nebaví. FEAR 2 je iba ďalšim projektom v kategórii "hráč po lobotómii v tobogáne". Slabá šumienka.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****