11/11/20

Bájoslovie alias mytológia

Bloomberg sa nechal počuť, že SONY zvažovalo pýtať si za hru v ďalšej generácií aj viac ako 70 euro. Určite si myslia, že to majú dobre spočítané, prieskum, únosnosť trhu a tak. Herná stratégia, ktorej sa budú držať je jasná od začiatku. Obscénne výpravné hry pre "jedného" hráča o rozumnej dĺžke, ktoré je možné chŕliť v ekonomicky efektívnej kvantite. Nemám žiadne pochybnosti, že naďalej bude pretrvávať problém s kvalitou hernej stránky a aj ďalšie roky sa budú bezmocne škrabať po hlave ako od PS1-PS2 gameplay prejsť na pravý next gen. Hra však bude stáť tú 70ku a nejako ju musíte predať. Ak teda ide herne o desaťročia unavený recyklát, potom navrhujem ako hlavný ťahák mytológiu. Tvorbu originálnych svetov alebo silných postáv SONY tiež nevie, musíme sa proste držať niečoho ukrytého v hĺbke našej kolektívnej druhovej pamäte. Úplne prvý God of War som hral čiste iba preto lebo mám rád staré grécke báje a povesti. Herne to bolo triviálna banalita asi ako prastará Contra, Commando alebo Diablo. Dvojka GoW už u mňa nefungovala, toho bezmyšlienkovitého mačkania tlačítka X a tupej hernej AI som už mal akurát tak dosť.

 
New Worlds To Explore

Využitie mytológie v nás prospech vyzerá asi takto - následovať bude vlastne herný scénár. V hviezde triedy naše materské Slnko dochádza ku pomalému horeniu vodíka a produkcii hélia. Jadrová fúzia. Nikdy tam nič ťažšie nevznikne, lebo Slnko nemá dostatočnú hmotnosť. Ak ju hviezda dosiahne, vie sa skrze periodickú tabuľku prepracovať až na úroveň železa a niklu, potom nasleduje ďalšia fyzikálna stopka, ktorej prekonaním / Chandrasekharova medza/ a výbuchom hviezdy v podobe supernovy sa dostanete ku tým najťažším prvkom ako urán a podobne. Človek si potom sám zostroji fúznu bombičku, vlastnú malú hviezdu.

Je fascinujúce, že podľa všetkého to vyzerá tak, že neživé atómy a molekuly, prvky - vodík, kyslík, voda, uhlík, fosfor sa spontánne organizujú do organických molekúl. Aj svätý grál života a to RNA, DNA štruktúry. Organizovaný život. Je nepredstaviteľne ohromujúce, že táto hmota zrazu získava vedomia, teda zopár biogenných atómov si uvedomuje, že existuje. Vedomia, ktorá má pamäť, vie tvoriť, má empatiu, rodinné vzťahy. Je úplne nepredstaviteľné, že tento organinizmus s vedomím neskôr stvorí úplne anorganické zariadenie /AI, robot/, kde je predpoklad, že časom získa istú formu vedomia tiež a rovnako aj schopnosť autonómnej schopnosti kreovať. 

Filozofia, veda a teológia sa snažia najsť odpovede na otázky ako mohlo k tak nepravdepodobnému sledu udalosti vôbec dojsť. O čo tu vlastne ide, vyšší zmysel, skrytý zmysel, logika. Ľudia navyše zjavne pri hľadaní odpovede idú bez ohľadu na populáciu oboma cestami. Prísne logickou /veda/, aj "emocionálnou" /teológia/ a navyše sa zdá, že podobne ako život vznikol z neživého, tak život sám produkuje niečo ako archetypálnu mytológiu. Ako keby naša DNA v sebe nieslo stopy toho čo sa stalo a na čo nesmieme zabudnúť. Károly Kerényi, maďarsko-švajčiarsky hlbinný psychológ, religionista a mytológ, žiak S. Freuda a C. G. Junga rámcovo definoval mýty aj ako prejav kolektívnej psychológie, ako slovo, vetu "čo máte už už na jazyku", mýtus sa podľa neho nerovná exaktnému "poznaniu".

Raised by Wolves

Určite si poviete ako podobné šialenstvo dostať do knihy, filmu či hry. Je to jednoduché. Biblia, seriál Raised by Wolves a herná loptička je na strane SONY. Ridley Scott do Raised by Wolves dostal všetko z vyššie napísaných odsekov. Je to jeho najlepšie dielo od čias Bladerunnera a ide o dokonalú kópiu jeho prometeovskej časti Alien ságy. Slovo "dokonalá" som použil v jeho pravom zmysele. Raised by Wolves je presne to čo dôkladne sprasený Prometheus /Covenant/ určite nie je. Sérial zatiaľ nepozerajte. Majú to rozplánované na cca 5-6 epizód po 8-10 častí a vonku je ešte len prvá séria. Začína biblicky a končí ako "alien" s masívným mytologickým presahom do všetkých strán.

Nedokázal by som hrať Spidermana na PS5ke, lebo "svet", lore, postavy, herná stránka mi pripadá dementne plytká a už som počul aj o nenápadne zabudovej BLM propagande. Láka ma mytológia Assassin Valhally ale herne ma to pri vedomí určite neudrží ani štvrť hodiny a je to zas WOKE/gender agitka. SONY má zamestnať, zaplatiť kvalitných ľudí. Sčítaných, inteligentných, rozhľadených scenáristov. Musia sa oprieť o mytologickú minulosť, pochopiť kde je sila Davida /Goliáš/, Herkula, Golema, Ariadninej nite v minotaurovom bludisku. Svet, ktorý vytvoria musí byť ohromujúci, inšpirujúci, musí pretrvávať, postavy charizmaticke, emócie auntentické, udalosti pamätné. Ak k tomu dajú aj next gen gameplay môžu žiadať 100 euro za hru a tie hry sa stanú súčasťou histórie ľudstva.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****