19/05/20

Komentované herné správy - 19.5.2020


"Tencent otvorí svoje prvé, herné AAA štúdio v amerike". Často o nich píšem v článkoch ako o tých žluťáskoch, čo časom vyženú SONY z biznisu. V ázií sú rovnako /nechválne/ známy ako u nás Google alebo Facebook. Tento obrovský činsky moloch vlastní 40% Epic Games a množstvo ďalších akcií vo firmách ako Ubisoft a Blizzard alebo Tesla. Nezadržatelná, nemorálna, psychopatická fabrika najtvrdšieho kapitalistického štýlu 12/6 - 12 hodin práce denne, 6 dní v týždni. Novému štúdiu bude šéfovať Scott Warner /ex EA, Ubisoft/. Za prachy si zjavne aj šťastie kúpiš. Nakupujú preto v Kojima Production a zhltli celý System Shock 3 tím.V budúcej AAA hre si číňan určite nechá dvierka aj pre svoje vlastné tajné služby a iné nekalé operácie. Česť práci súdruhovia.

"Square Enix na veľký hrách zarábajú starú kabelu." MMO a mobilné blbosti sú naopak čistá ryža. "HD gaming" - čierna diera. Ak sa pýtate prečo je FF7 Remake tak tragický odflaknutý /ešte raz pozdravujem low res 2D pozadia/, kde je Chronotrigger remake, pokračovanie Parasite Eve, Xenogears a ďalších dvadsať ich IP v modernej, vyleštenej forme, tak v hyper odkaze máte odpoveď. Nič nebude. Tieto investície sú pre nich ekonomicky nevýhodné a pokračuje rozklad firmy zvnútra. Na vlastnom in-house Luminous engine pracujú už 8 rokov a výsledkom je, že FF7R beží na požičanom UE4 /lol/ s extrémne nezvládnutou technickou stránkou hry.

"From Software je jasný víťaz a chčije smerom Square Enix." Máločo znamenajúca prdlačková firmička po dlhých rokoch prerazila a porazilo celé akčné a RPG pole. Teraz sa pochválili tým, že séria Dark Souls už predala vyše 27 miliónov kópií a posledný diel prekročil 10 megové predaje. Je absolútne jasné, že chystaný Elden Ring bude super hit a sú len na krok od prechodu ku veľkému sandbox RPG triedy Skyrim alebo Witcher /ak to teda budú chcieť/. Herná mechanika ich hier kraľuje, estetika úplne dominuje, mytológiu a "lore" majú neprekonateľné.


prakticky kópia scény z UE5.0 dema pre PS5 ale s plným raytracingom v UE 4.25 na PC 
- framerate je na mrtvičku.

"Profesionálny herný grafik o Unreal 5 engine". Potvrdila sa moja domienka, že UE5.0 ukážka pre PS5 bola herne obsolentná a bola určená skôr pre grafikov alebo nikoho /lebo trápny Epic/. To demátko demonštrovalo dve mimoriadne dôležité oblasti rýchlej tvorby hernej grafiky. Polygóny bez nutnosti HW rasterizácie. Polygón v priestore si predstavte ako niečo väčšie ako je jeden pixel na obrazovke. A rasterizáciu zas ako proces, ktorý musí tento objekt /neustále pohyblivý v karteziánskej sústave/ premietnuť, transformovať na 2D pixel obrazovku. To je rasterizácie. Ak však polygón zmenšíte pod veľkosť jedného pixela /REYES/ môžte sa na klasickú rasterizáciu vykašľať a nechať to plávať v "softvérovom" compute režime na GPU a ešte o tom budem určite v budúcnosti písať. UE5.0 ukážka však herne nedáva veľmi zmysel, lebo "mesh" o podobnej hustote bude zaberať terabajty priestoru. No a druhou témou je svetlo. Je príšerne prácne a zdĺhavé ladiť scénu, ak nemáte nasvetľovací ON/OF engine, ktorý sám generuje všetky potrebné, svetelné fenomény. Veľmi zdĺhavé a drahé. Lumen modul UE5.0 to rieši komplexne, ako som správne uhádol, mixom SVOGI, SDF a SS postupov. O tom tiež nabudúce. Ide o "svetlo", ktoré jedným štuknutím  komplexne nasvieti celú scény "bez" ďalšieho ladenia a navyše omnoho rýchlejšie a zrovnateľne dobre ako raytracing, od ktorého plnej implementácie sme vzdialený ešte jednu celú generáciu konzol.

alkoholik Jim Ryan sa pýta: "they looked ancient, like why would anybody play this?"

"SONY a ND usilovne pracujú na svojej likvidácií." Tento nevzdelaný írsky ožran, za ktorého vlády európska sekcia playstation stratila akúkoľvek relevanciu bol povýšený. Toto sprosté teľa bez empatie a akéhokoľvek citu pre hry a hernú komunitu vlastnou rukou spoluviedlo fiasko okolo Naughty Dog jeho politickej WOKE agitky TloU2. Osobne stál za riadením súdnych útokov zneužívajúcich DMCA proti civilistom. Je slávny jeho výrok /skutočne dušou a srdcom 100% hráč/, keď sa nechápajúco pýtal, prečo by niekto chcel na PS2-PS3-PS4 spätnú kompatilitu - "kto by ešte hral GT1, keď má GTS". Sic !! Je to typický, korporátny psychopat a nadherný obraz toho, ako ide od reality odrezané SONY veľkou rýchlosťou na smetisko dejín.

No comments:

Post a Comment

**** pre vloženie hypertextového odkazu do komentára použi CSS kód: hyperlink ****