14. 5. 2020

Komentované herné správy - 14.5.2020


"PlayStation 5 hrateľná ukážka na Unreal engine".  Dňa 11.5.2020  o 14:45 som napísal toto : " .. dám 100 euro na stôl, ze prvá PS5 hra, ktorou sa akože bude chcieť SONY pochváliť bude nejaká TPS pakáreň starej školy .. heheh .. shiny gfx a to je všetko." A presne to sa aj včera stalo. Zúfalé demátko, ktoré môže bežať ako na PS1 tak aj na PS4 bez toho, aby to herne akýmkoľvek spôsobom utrpelo. A tá grafika nech vás nemýli. Nie je tam nič plus režim 1440/30hz ? Enormný nárast polygónov na scéne som avizoval mnohokrát /je za tým kompletne nová paradigma grafickej "compute" pipelajny/. Každá zmena geometrie v deme je skriptovaná, statické povrchy, mŕtvolne neinteraktívne. Animované modely /skinovaná postava asi vytvorená ako aset mimo hlavného micropoly Nanite enginu/ je stále hranatá !! Nová "chaos" fyzika sú 2 či 3 kotúľajúce sa kamene. Tekutina v mláke je jednoduchá fourierovská transformácia matríc ako na PS2ke. 
"Lumen is fully dynamic and running within a 30fps budget in the demo on Playstation 5, at an average of 1440p. More info coming soon in a tech talk." - Daniel Wright a Krzysztof Narkowicz ako hlavní progiši Lumen modulu Unreal engine /svetlo a globálna iluminácia/.
Ako sa tam babenka tlačí asi 10 sekúnd cez to úzke miesto, tak je pravdepodobne práve v tomto momente maskované nahrávanie ďalšieho segmentu. Úplne rovnako koncipované demo Heretic /Unity engine/ ukazuje lepšiu manipuláciu s polygónami a partiklami. Táto bezradne pomýlená a nudná Unreal ukážka je nepochybne hrozne smutný príklad toho aká unavená, generická beznádej vás opäť čaká v ďalšej generácii.

Microprose a jeho skromné portólio

"Microprose sa vracia". Poviem vám, čo o nich viem z hlavy. Masívne legendárna americká firma založená skoro pred 40 rokmi. Spojil sa vojak, pilot, dôstojník amerického letectva a Cid Meier /hej, tá Civilizácia/. Herne sa profilovali ako nedostižní špecialisti na simulácie /autá, lietadlá, ponorky, tanky/, strategické veci /pozemné, kozmické/. Všetko žánre, ktoré nástupom konzol vyšumeli do prázdna, chýbal kapitál, už neboli v mainstreame. Posledná nimi publikovaná hra bola formulka Grand Prix 4 v roku 2002. Značka microprose sa potom v ďalších rokoch trápila, bola niekoľkokrát kúpená /Habro, Infogrames/ a predaná. Obaja zakladatelia z nej odskočili do vlastných firiem. Dnes sa Microprose vracia naspäť. Značku oživuje David Lagettie /makal aj pre českých simulantov z Bohemia Interactive, je fanúšik microprose a jeho hier/ a ako konzultant a tichý spoločník sa tu objavuje aj vojak, pilot, dôstojník amerického letectva Bill Stealey. Ohlásili aj nejaké hry - Task Force Admiral /šéfujete lietadlovej lodi v pacifiku/, Second Front /taktická kolovka z druhej svetovej/ a Sea Power /komplexné, námorné a podvodné boje, NATO versus Varšavský pakt/.

Venujem im ešte jeden odsek, lebo z tých moderných hier /vyplatané primitívne TPS akcie/ je mi už na vracanie. Ak ste videli nejaký ponorkový film, kde sa tá železná plechovka skrýva vo vode a využíva fyzikálny fakt, že studená a teplá voda, ich rozhranie má inú priechodnosť pre akustický lokátor alebo ste prečitali celého Hubáčka /to je svetovo neprekonateľný autor dramatizácie druhej svetovej/, tak tam by nás nové Microprose chcelo vrátiť. Herný oblúk dlhší ako 10 sekund /izba, pif paf, izba, pif paf/ a zároveň historická a faktografická exkurzia s hernými zážitkami, na ktoré ste už buď zabudli alebo ti mladší nikdy nezažili. 

"Final Fantasy 7 Remake je 4/10 hra". Ja som FF7 expert. Moje slovo je slovo experta. Všetky FF hry bojujú s kvalitou svojho bojového systému. A to veľmi. Ide o zásadnu vec, trávite v tomto režime more času. FF8 ho má napríklad úplne dysfunkčný do takej miere, že by nemal prejsť výstupnou kontrolou žiadnej civilizovanej ani rozvojovej krajiny. FF7 originál na tom nie je o nič lepšie. FF7R boják má obrovské poruchy balancu, flexibility, použiteľnosti. Je to načinčaný button smasher pre plebs. Je jasné, že tu opäť nebol investovaný dostatočný čas na ladenie. Ako vždy. Toto viac nebudem po skoro 25 rokoch hrania FF série už akceptovať. Grafika je odflaknutá, šetrilo sa, ikonické lokácie vizuálne nepochopené, a znásilnené, tón zásadných scén je zmenený ku horšiemu, mnoho ikonických scén zmizlo úplne. Masívna kritika scenára, ktorý sa vo finále posunul smerom ku Kingdom Hearts šialenstvu. FF7R je pľuvanec do mojej tváre - grafika, atmosféra, réžia, scenár, dramatický oblúk, bojový systém - systematické zlýhanie v každom bode.

"SONY kvartálne fiskálne čisla". Neklikajte, iba jeden riadok je tam dôležitý. SONY udáva percento podielu digitálu oproti fyzickým krabiciam na úrovni takmer 70% /v minulom roku okolo 35%/ za prvé tri mesiace tohto roku, teda ešte pre vypuknutím karantény. Je predpoklad, že toto percento dramaticky stúplo v ďalšich dvoch mesiacoch. Ak ma tu teda niekto školil, že SONY stojí a padá na krabicovom predaji, tak ja som správne tvrdil presný opak, že ide o degeneráciu a anachronizmus. Mal som ako vždy pravdu a SONY si dalo užasným spôsobom po papuli, keď kvôli tomu zablokovalo predaje TloU2. Je to lekcia, ktorú dáva sám život a ukazuje na diletantizmus, ktorý tam vládne. Krabica je degenerovaný nezmysel a digitál má dnes tvoriť minimálne 85%  predaja a TLoU2 malo mať v tomto momente 5 mega v predajoch a ďalších päť hravo do konca roka aj s PS5 gfx patchom.

"God of War : Ascencion". O celkových predajoch sa nikdy veľmi nehovorili, toto je proste náhodný nález. Uvodné mesačné predaje však boli slabučké, ledva jedna tretina z očakávaných čísel. Technologicky bola hra bez problémov s extremným využitím potenciálu CELL procáku. Kapitola Prison of the Damned /"živý, pohyblivý level"/ je nespochybniteľne impozantná a niečo také ste nedostali ani na PS4ke. Herne už séria proste stagnovala. Unavený boják, unavená chaotická narácia, stále problémy s balancom /niektoré kapitoly boli na kravatu/. Výzvy na presun GoW značky smerom ku open world RPG alebo Demons Souls ostali nevyslyšané. GoW:A "bodovala" aj Bros before Hoes kauzičkou /presný opak WOKE agendy v TloU2/. Avšak zatiaľ čo Santa Monica to musela s pokorou patchom napraviť, pri ND /moderná, progresívna doba/ naopak ešte vám vynadajú do bigotných svíň. Každopádne je GoW už dlhú dobu jedno apatické IP bez vízie, bez ľudskej kvality a vyslovene investičné riziko do ďalších dielov. From Software školí všetkých !!